Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Krótki "syk"-pytanie


Jaskinia

Rekomendowane odpowiedzi

Przy każdym mocnym dodaniu gazu słyszę krótkie cst :-P z komory silnika. Jak auto stoi, to najpierw obroty lekko spadają i dopiero za ok 0/5 sekundy skaczą do góry. Nawet jak podczas jazdy zmieniam biegi i wciskam gaz do oporu, to też to słychać (przez otwartą szybę) Może tu tkwi mój problem w płynnym ruszaniu. Oprócz tego auto nie ma żadnych niepokojących objawów. Myślicie, że może być jakaś nieszczelność w dolocie, czy po prostu taki jest urok tego samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Dobrze to określiłeś. Takie PSSST, troszkę głośniejsze niż hałas silnika. To musi mieć związek przepustnicą i dość gwaltownym zasysaniem powietrza lub z otwarciem zaworu podajacego olej na KZFR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Lekkie syknięcie słyszę w dalszym ciągu, ale już dużo mniej i auto jeździ dużo płynniej. Powód prozaiczny- Za atrapą jest wąż z dolotu, który chwyta powietrze- jest przymocowany na zatrzasku. U mnie po prostu zatrzask się odpiął :->

Po włożeniu przewodu w swoje miejsce jest super- lepiej się rusza, nie syczy tak i nie szarpie przy zmianie biegów :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Odgrzeję kotleta. Auto trochę nowsze ale silnik praktycznie ten sam. Dzisiaj usłyszałem dodając sobie gazu na postoju przy otwartych drzwiach takie sykanie jakie potrafią wydać z siebie sportowe auta. Jak w załączniku (najlepiej na słuchawkach). O tych dźwiękach pisaliście?

Głos 063_sd.m4a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet nie przejmuj się tym mój mechanik mówił, że to coś od przepustnicy. On to jakoś tam fachowo nazwał... tak ma być w tym silniku i tyle :). Mój też tak syczy a jak maskę podniesiesz i dasz w palnik bardziej to syczy jakby turbo miał :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym nie wiedział, ale po wymianie rozrządu pojechałem z innym dźwiękiem którego wcześniej nie miałem teraz mam i mechanik powiedział, że i to i to ma być tak jak jest :D. Szkoda, że w czasie jazdy tego syku nie słychać :). Swoją drogą jak już tak przy dźwiękach od wymiany rozrządu właśnie po jego wymianie mam taki śmieszny dźwięk jakby tam coś bulgotało... no taki specyficzny bardzo... no, ale TAK MA BYĆ, a że już na rozrządzie zrobiłem z 8 może 10tyś i nic no to się nie przejmuje :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagram jak będę przy aucie, nie jest to takie bulgotanie 1:1 taki dziwny dźwięk być może tak ma być jak mówi mechanik, i tylko mi się wydaje niemniej PRZED wymianą tego nie było, a na pewno nie tego charakterystycznego dźwięku. Ciężko będzie nagrać bo dźwięk silnika będzie zagłuszał no ale spróbuje, tak na "ucho" doskonale słychać tylko na nagraniach niestety cykajace wtryski gazu+ sam silnik i ciężko to wyłapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem o jakim dźwięku piszesz. Ja z czymś, podobnym pojechałem do, mechanika po wymianie rozrządu bo myślałem że to pompa wody się zaciera czy coś bo tak to brzmiało. Otrzymałem informację że to pasek po jakimś czasie pracy trochę się rozciąga powodując taki dźwięk. Znajomy mechanik mówił że w innych samochodach z tym dźwiękiem zmieniał paski na nowe i nic to nie pomagało. Podobno może to być związane z zbyt mocnym napięciem paska. Ja osobiście przejechałem ponad 50k km z tym dźwiękiem i nic się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!