Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w zeszłym tygodniu byłem na sprawdzeniu klimatyzacji, podłączono "kombajn" uzupełniono czynnik + olej w spreżąrce, wymieniłem filtr przeciw pyłkowy, sprawdzając temperaturę chłodzenia w kabinie, udało się zejść do +8 °C, wydawało się, że wszystko jest ok, w tym dniu było chłodno, padał deszcz. ostatnio wybrałem się w trasę w słoneczny dzień i klima nie jest juz taka wydajna,ledwie chłodzi. mam porówanie z innymi renówkami.

 

Jaka może być przyczyna takiego działania klimatyzacji?czy zależy to od pogody?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie FRM <ok> Nie podjadę do Ciebie, bo mam kawałek do Krakowa,ale wielkie dzięki za chęć bezpośredniej pomocy. Z wydruku wynika, ze odzyskano 510 g czynnika, dodano 560 g, 20 ml oleju. Dzisiaj klima dobrze działała,ale było chłodno i cały dzień padał deszcz, a może tylko mi się wydawało,ze dobrze chłodzi. ma to jakieś znaczenie,że weszło więcej czynnika niż wyszło? a może jest coś nie tak z czujnikiem temperatury w obudowie lusterka wstecznego?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wina złego działania klimatronica jest to ze panel podaje za małe napiecie na silniczki od klap sterujących powietrzem przez co te silniczki sie zawieszają (to jest częsta przypadłość w lagunie) czasami wystarczy rozpiąć wtyczke od panelu , innym razem odłaczyć akumulator lub podać z zapaliczki napiecie bezpośrednio na silniczki chyba ze jest dobry dostep to mozna je recznie poruszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
może wina złego działania klimatronica jest to ze panel podaje za małe napiecie na silniczki od klap sterujących powietrzem przez co te silniczki sie zawieszają

 

Witam,

czy to moze byc rowniez przyczyna, ze klima (automatyczna) chlodzi przez pierwsze 30min znakomicie, po czym zaczyna mieszac zimne powietrze razem z cieplym. Nie jakos gwaltownie, ale czuc wyraznie spadek chlodzenia. Co ciekawe po wylaczeniu samej klimy, nagle zaczyna leciec przez chwile zimne powietrze, bo wg mojej teorii, uklad przestaje mieszac zimne z cieplym i leci juz tylko to co jest w schlodzonym ukladzie. Oczywiscie po chwili zimne powietrze sie konczy.

Gdy po ok 5min klime wlaczy sie na nowo na auto, zaczyna dmuchac zimnym na nowo, niestety znowu tylko przez pewien czas. Pomaga czasem przestawienie jej w tryb manualny, ale raz to pomaga, a raz po chwila znowu miesza z cieplym...

Uklad jest szczelny, klima byla sprawdzona i nabita w zeszlym roku.

Moj wniosek jest taki, ze to musi byc blad sterownika ukladu - cos kaze mu mieszac zimne powietrze z cieplym. Czy to moze byc bardziej wina samego czujnika temperatury (tego przy szybie), czy termostatu (jesli to nie to samo...)? Czy profesjonalny serwis klimy bedzie w stanie to zbadac? ponoc klimie automatycznej zdarza sie lapac bledy.. stad pytanie czy odpiecie/podpiecie panelu lub innych wtyczek moze cos pomoc...?

 

dzieki z gory

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Gość jaku_z_jelcza

W megane 2 czujnik jest wysoko, a przy szybie nad głowa jest zawsze cieplej niż na wysokości tułowia. Mam clipa i sprawdziłem że np. jak ustawie temperaturę na 19st to dopóki w kabinie jest 3st cieplej niż temperatura zadana to sterownik daje max zimno tzn klapa mieszalnika na 0%. Jak różnica spada poniżej 3st to zaczyna pomału przestawiać kalpę w stronę ciepłego żeby ustabilizować temperaturę , ale i tak temperatura rzeczywista jest ok 2 stopnie wyższa niż zadana. Czujnik temperatury wewnętrznej mam sprawny (sprawdzałem termometrem na podczerwień) i wiatraczek czujnika też. Widocznie renault tak ma, żeby nas nie zamroziło i przeziębiło. Myślałem że mam uszkodzony czujnik temperatury wewnętrznej ( ale jest sprawny i sterownik zaczyna dodawać pomału ciepłego powietrza zanim temperatura w środku osiągnie temperaturę zadaną). Ciekawą rzeczą jest ze dla grzania przy wyłączonej klimie sterownik tak steruje że temperatura jest dokładnie taka jak zadana. Wydaje mi się że to nie błąd tylko po prostu tak został napisany program w sterowniku klimatyzacji. Mi się do końca ten algorytm sterowania temperatura nie podoba, gdyby się dało to chciałbym go zmienić ale na clipie nie widzę żadnych opcji w zakładce klimatyzacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość jaku_z_jelcza

To znaczy że na clipie widze 23st na czujniku temperatury wewnętrznej i mierze termometrem na podczerwień temperaturę kratki wlotowej do czujnika temperatury pod lusterkiem to zgadza sie co do 0.1stC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Hej, temat trochę stary ale chciałbym go odświeżyć bo mam bardzo podobny przypadek, z tą różnicą, że u mnie gdy ustawię na panelu np. 19st czujnik temperatury wewnętrznej wskazuje 26 i w takiej sytuacji klimatronic zmniejsza nawiew i pozycję klapy mieszalnika tak jakby już osiągnął zadaną temperaturę. Jak dla mnie w takiej sytuacji powinien dawać zimno na maksimum. Gdy przestawię klimę na manualne sterowanie, schłodzę tyle ile potrzeba, to później trochę chodzi normalnie i po jakimś casie sytuacja się powtarza. Macie może pomysł o co może z tym chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, silnik czujnika się nie obraca bo go odłączyłem (strasznie hałasował) i wyprowadziłem termistor na zewnątrz obudowy tak jak w wersji poliftowej. Reszta elektroniki została jak w oryginale,  brakuje tylko tej turbinki. Wprawdzie miałem wątpliwości czy w takiej formie będzie działać, bo czujnik mógłby być inaczej skalibrowany dla wersji z wiatraczkiem, ale porównywałem temperaturę z kompa z tym co jest rzeczywiście i różniła się raptem o 1st więc zostawiłem z przekonaniem że będzie OK. Jak widać pomimo zgodnych temperatur czujnik w takiej formie powoduje że klimatronic źle działa. Pytanie czy zastosowanie kompletnego czujnika z wersji poliftowej (bez turbinki) rozwiąże problem.

A zapomniałem, temperatura odczytana clipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy wersja poliftowa nie jest inaczej oprogramowana.

Podobnie miałem w Lagunie. Stanął silnik wentylatora, klapy źle działały i przestał działać czujnik wilgotności. Dopiero wtedy się za to zabrałem. Wystarczył ruch powietrza, żeby wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!