Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacja LPG do Megane II 1.6 16V


ractime

Rekomendowane odpowiedzi

No i przejechałem ponad 30 tys km na gazie (instalacja Landi Renzo Omegas) instalacja sprawdziła się w 100 % najważniejsze że juz zarabia na siebie <ok> Poza wymaganymi przeglądami gwarancyjnymi nie musiałem jeżdzić do "gazownika" ani razu. Koszt przejechania 100km w miescie w extremalnych korkach przy włączonej klimie 26zł (srednia prędkośc na komputerze 21km na godz, cena gazu:1l-2,22zł). Natomiast w trasie udało mi się zejść do 18zł za 100km.

Tak więc polecam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Proponują mi KME z reduktorem tomasetto do 150Km. Słyszeliście coś dobrego o tym typie instalacji???
Niestety. Ani o instalacji a nie o tym reduktorze nie słyszałem nic dobrego. Za to złego i owszem. Wiele.

Tomasetto nie jest do 150kM!!! To pobożne życzenia producenta. Wytwór KME, czyli Diego, Ego czy jak to tak teraz nazwali niestety też pozostawia wiele do życzenia.

Chcesz coś b.dobrego i nietaniego - Omegas. Dobrego i przystępnego - Stag300/300plus/4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem się dopiero do Skierniewic ale warsztat, w którym byłem cieszy się TU dobrą opinią. Facet polecał tą instalację bo ma z nią najmniej problemów, tj. reklamacji. Chce za nią 2000 a Omegas wstawia za 2800. Trochę za duża różnica jak dla mnie- cały czas się zastanawiam bo póki zbieram środki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja miałem BRC Sequent 24 w Sceniku I 2,0 16V i przejechałem na niej 130kkm przez 4 lata i bez problemów.

Na początku po 10 dniach po instalacji padł czujnik ciśnienia gazu.

Wymienili mi na poczekaniu.

Sprzedałem autko koleżance, a ona nakręciła już 45kkm i nadal zero problemów.

Teraz pomykam Scenikiem II 2,0 16V i też złożyłem BRC

Warto pamiętać filterkach gazu i będzie długo brykać.

Warto też pogadać z instalatorem, aby się postarał podczas montażu <ok>

Ja BRC polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, Proszę o mała pomoc przy wyborze instalacji gazowej.

Chce zaznaczyć iż mam Megane II z silnikiem 1.4 98km

Proponowano mi instalacje STAG 300 + reduktor tomasetto! Jest warty instalacji?

Zależy mi aby moc silnika nie zmieniła się gdyż i tak jest to mały silnik.

Proszę o opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam !!

 

 

Stało się !! W dniu wczorajszym została zamontowana instalacja gazowa do mojej Reni.

Instalacja którą wybrałem to IV generacja, LANDIRENZO OMEGAS.

Na ten moment nie wiele mogę powiedzieć o ekonomice jazdy na LPG ponieważ jeszcze nie zakończyłem testów.

Instalacja kosztowała 3400pln (cena promocyjna) powinna zwrócić się po około 15 miesiącach. Montaż instalacji odbył się w przeciągu jednego dnia. Zbiornik gazu (53L) został zamontowany w miejscu koła zapasowego. Wlew LPG zmieścił się koło wlewu PB. Przejście z jednego paliwa na drugie jest dla mnie nie zauważalne. Jeżeli chodzi o osiągi to jak na razie nie czuje różnicy między PB a LPG. W celu zaoszczędzenia miejsca w bagażniku zakupiłem koło dojazdowe na Allegro, koszt z przesyłką to 100pln. Pokrowiec na dojazdówkę dostałem gratis.

Jedyną rzeczą która mnie niepokoi to wskaźnik poziomu PB które ubywa podczas jazdy na LPG ale to nie problem w instalacji LPG tylko w rozwiązaniu Reno. Na ten temat nie będę się rozpisywał, temat opisany na forum. Jeżeli macie jakieś swoje metody na aktualizacje wskaźnika PB to proszę o rady.

Na razie to tyle. Jak zakończę testy to napisze jak kształtują się koszty jazdy LPG.

Zapraszam do obejrzenia fotek.

Pozdrawiam

Gregorrrrr

___________________________________________________________________________

icon4.png

post-8074-1253138754_thumb.jpg

post-1-1253138754_thumb.jpg

post-1-1253138755_thumb.jpg

post-1-1253138756_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Bardzo dobra instalacja, super listwa wtryskowa ale założona "po chińsku". Wystarczyło poskracać wężyki do kolektora, odwrócić listwę o 180st i pomiędzy filtrem a listwą mieć 5cm gumowego węża zamiast 50cm. Estetyka, nie jest mocną stroną tego montażysty.

Czy podczas tankowania, nie ma groźby że przy odłączaniu pistoletu od wlewu, jego dźwignia uderzy w błotnik? Ta wątpliwość odwiodła mnie od takiego sposobu zamontowania wlewu, ale do dziś nie wiem czy takie coś może się stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
...Estetyka, nie jest mocną stroną tego montażysty...

Czy podczas tankowania, nie ma groźby że przy odłączaniu pistoletu od wlewu, jego dźwignia uderzy w błotnik? Ta wątpliwość odwiodła mnie od takiego sposobu zamontowania wlewu, ale do dziś nie wiem czy takie coś może się stać.

 

Lewy, czy pan montażysta musi być absolwentem ASP <ok> Moim zdaniem nie musi byś absolwentem ASP ani estetą ważne żeby był dobrym mechanikiem i to co robi robił z głową.

Jak na razie to co zamontował spisuje się doskonale i oszczędza moje pieniążki

Instalacja wg Ciebie nie jest „estetyczna” ale przypominam że jest zamontowana w samochodzie pod maską a nie w Muzeum Narodowym Sukiennicach i nie służy do oglądania tylko ma inne zastosowanie.

Co do Twoich wątpliwości montażu tym razem wlewu LPG

To rozwiązanie jest w 100% estetyczne i bezpieczne. Nie zdarzyło się żeby dźwignia odbiła tak żeby uderzyła w błotnik, jak do tej pory nic się takiego nie stało. Oczywiście zawsze zachodzi taka możliwość jeżeli obsługa stacji jest „na gazie” i nie tylko w tym rozwiązaniu ale w każdym innym np. błotnik.

Lewy czy Twój Renault jest zagazowany?

 

W poprzednim poście w tym temacie pisałem o wskaźniku PB który opada podczas jazdy na LPG. Problem sam się rozwiązał, jak wskaźnik opadanie na totalne 0 po kliku/ kilkunastu start/stop komputer sam zauważa jaki jest poziom paliwa PB. Wskaźnik wraca do prawidłowego stanu, komputer pokazuje ile zostało km do przejechania (Megane II/II)

Rozmawiałem również z moimi gazownikami o tym problemie. Zaproponowali mi montaż emulatora w cenie instalacji ale zastanawiam się czy jest sens montażu.

 

Test ekonomiki jazdy na LPG trwa. Relacja w wkrótce.

PzDr.

___________________________________________________________________________

icon4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregorrrrr, Jeden chce mieć estetycznie założoną instalację, drugiemu jest to zupełnie obojętne. JA akutat wolę mieć ład i porządek. Taki jestem i już. NIe zmienia to jednak faktu, że wciśniecie pod maskę pół metra niepotrzebnego węża gumowego jest w tym (jaki i każdym innym) przypadku bezcelowe. Może montażysta miał akurak taki kawałek węża a nożyk się zawieruszył :idea:

Lewy czy Twój Renault jest zagazowany?
Tak. Zarówno tą Megankę jak i poprzednią mam "zagazowaną"

Rozwiązanie z wlewem pod klapką jest najlepszym z możliwych, ja jednak przed montażem nie miałem kogo się spytać o to co spytałem Ciebie, więc zrezygnowałem z tego powodu z takiego sposobu montażu. No cóż. Dopóki ktoś nie rozkwasi mi tylnego zderzaka, zostanie jak jest.

Instalacja wg Ciebie nie jest „estetyczna” ale przypominam że jest zamontowana w samochodzie pod maską a nie w Muzeum Narodowym Sukiennicach i nie służy do oglądania tylko ma inne zastosowanie.
<ok> No co racja, to racja. Zderzaki są do zderzania a poduchy do wybuchania, jednak mimo tak niecnego przeznaczenia, są wykonane z dbałością o wygląd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!