Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co Was ostatnio wkurzyło?


knq

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej jechać wolno a bezpiecznie i uważnie, niż nonszalancko szybciej.

Jesteś pewien, że wolno oznacza bezpiecznie? Otóż, nie zawsze! Też mnie wkurzają osoby jadące 30/40 km/h po śniegu, jak można jechać szybciej, chociażby 60 km/h. Ostatnio właśnie tak na studia jechałem do Rzeszowa, przez lekkie górki i co jeden inteligent, to jedzie 30km/h w obszarze niezabudowanym, gdzie warunki drogowe SPOKOJNIE pozwalają na jazdę 70km/h. No i teraz ja muszę wyprzedzać takiego delikwenta, bo on jedzie "wolno, a bezpiecznie i uważnie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co jeden inteligent, to jedzie 30km/h w obszarze niezabudowanym, gdzie warunki drogowe SPOKOJNIE pozwalają na jazdę 70km/h. No i teraz ja muszę wyprzedzać takiego delikwenta, bo on jedzie "wolno, a bezpiecznie i uważnie".

 

Tak samo mam jak gdzieś jade, droga ośnieżona super przyczepność a ludzie po 30km/h jeżdżą :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Wam powiem dlaczego tak jest :-)

Otóż Arczi ma zimowe laczki, Carek ma zimowe laczki, ja mam zimowe laczki, miliony innych ludzi ma zimowe laczki ale są na tym świecie ludzie dla których opona zimowa to imperialistyczny wymysł i jadą "bezpiecznie" z prędkością 30km/h na oponach na lato. Ot i cała tajemnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego podoba mi się przepis, który wszedł w Niemczech. Jeżeli na drodze występuje śnieg, lód, błoto pośniegowe należy OBOWIĄZKOWO jeździć na zimowych oponach. W przeciwnym razie mandat, bodajże 40 EURO. Może gdyby u nas taki przepis wszedł w życie, to ludzie zaczęliby wreszcie myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego podoba mi się przepis, który wszedł w Niemczech. Jeżeli na drodze występuje śnieg, lód, błoto pośniegowe należy OBOWIĄZKOWO jeździć na zimowych oponach. W przeciwnym razie mandat, bodajże 40 EURO.

W tym roku chyba szczególnie jest na to nacisk kładziony i to mnie do furii doprowadziło (tak nawiązując do tematu) gdyż chciałem nowe zimówki zakupić a tu ZONK. Wszyscy gumiarze w okolicy, nawet tej dalszej, mają na stanie po jednym komplecie w poszukiwanym rozmiarze i to z tej wysokiej półki. Sprowadzenie na zamówienie czegoś dla normalnego klienta graniczy z cudem, właśnie z powodu zimy w Niemczech. Hurtownie ponoć świecą pustkami, bo handlarze zwietrzyli interes i całość wywieźli do Niemiec gdzie zimówki szły jak ciepłe bułeczki.

Na szczęście jeszcze w NorAuto w Żorach mieli 2 komplety poszukiwanych przeze mnie Unirojalek i tam je zakupiłem. Tak na marginesie, przed godziną rozmawiałem ze szwagrem, mieszkającym w okolicach Dusseldorfu. Kolejny nawrót zimy, ostro sypie, brak pługów na drogach, o piasku i soli można zapomnieć i nawet zakup szufli do śniegu to problem nie do przeskoczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie wkurzyli piesi co nie wiedzą gdzie są pasy dla nich oraz to, że nawet nie raczą spojrzeć czy coś jedzie, ale spoko, uchylone okno i zaczyna się reforma w postaci mojej uwagi, że pasy dla pieszych są gdzie indziej. Dziękuję za uwagę. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno bezpiecznika 40 A (tego dużego) od nawiewu ...

Chodziłem 2 h po mieście żeby dostać ten bezpiecznik, po 4 sklepach w którym go nie mieli , poszedłem do największego sklepu w mieście i mieli, ale tylko 30 ...

Następnie poszedłem na Statoil... to Pan z obsługi do mnie "to jest bezpiecznik?" .

Po jakiś 10 km na nogach dostałem go w końcu i jak to zwykle bywa, w najmniejszym sklepiku, który jest 4 min drogi od mojego domu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pseudo Kubica w Punto przez którego wszyscy za nim stali 3 cykle na światłach. Biedny zawsze miał problemy z refleksem po zmianie światła, a jak w końcu załapał i łaskawie ruszył umożliwiając też jazdę innym to nagle zaczęło mu się śpieszyć i oczywiście z tego powodu musiał jeszcze wymusić pierwszeństwo przy zmianie pasa.

Eliminował bym od razu takich na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba powrócę do pieszej komunikacji, bo to, co ludzie wyrabiają na drogach tylko nerwy szarga. Ostatnio na Dolnym Śląsku sypnęło śniegiem, więc od razu znalazła się cała grupa "maruderów" wychodzących z zasady, że "im wolniej, tym bezpieczniej, a w zimie tym bardziej" i jedź teraz biedny za takim. O ile droga pusta, można wyprzedzić to ok, niech będzie, ale często zdarza się, że albo z naprzeciwka jeżdżą albo taki agent środkiem jedzie i ma wszystko, co znajduje się na nim gdzieś.

 

Ja nie twierdzę, że od razu trzeba jechać 100 km/h jak ktoś wspomniał, bo najważniejszą rzeczą u kierowcy jest rozsądek, ale gdy warunki pozwalają na jazdę 60 km/h to starajmy się tak jechać, bo jazda 30 km/h poza zabudowanym nie należy do rzeczy najprzyjemniejszych.

 

I jakby na to nie patrzeć to sytuacja jazdy na letnich w zimie jest komiczna. Wyjedzie agent na letnich i nie pomyśli wtedy, że jest to powiedzmy "średnio bezpieczne", ale jak jedzie zadowolony 30 km/h i tamuje cały ruch to twierdzi, że jest bezpiecznie.

 

Moim skromnym zdaniem polskie, dziwne zresztą prawo powinno w jakiś sposób "zachęcić" do zmiany opon na zimówki, z tym, że polak i tak zawsze jest mądrzejszy i jemu zimówki nie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakby na to nie patrzeć to sytuacja jazdy na letnich w zimie jest komiczna. Wyjedzie agent na letnich i nie pomyśli wtedy, że jest to powiedzmy "średnio bezpieczne", ale jak jedzie zadowolony 30 km/h i tamuje cały ruch to twierdzi, że jest bezpiecznie.

To jest dokładnie to o czym pisałem wyżej. Tacy ludzie to mają chyba mózg nie tam gdzie trzeba :-) Jakby to powiedziano u mnie w dziale - "tępe strzały".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!