Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu czy co innego???


Barto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

wiem, że temat KZFR na tym forum poruszano już bardzo dużo razy, ale otwieram posta, ponieważ nie mam do końca pewności że to własnie o KZFR chodzi w tym wszystkim....

 

objawy są takie:

na zimnym silniku bardzo sporadycznie (nasiliło się w ostatnie mokre dni na Śląsku), ale bywa czasami, że samochód zgaśnie a przed tym bardzo zarechota - jak to przy KZFR...

jak nie to regularnie na gorącym silniku (czyli druga kreseczka) jak obroty przy jeździe przekroczą 2tys. obrotów a później spadają bez dodawania gazu jadąc na biegu, to auto zaczyna charczeć - chrobotać - wydawać metaliczny odgłos, zwał jak zwał - chodzi jak stara kosiara....

 

Przy okazji powiem, że KZFR było wymienione rok temu... ale czy te objawy mogą wskazywać na jeszcze coś innego? czy to tylko to???

miał ktoś z Was podobne problemy?

 

pozdrowienia

Barto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie przy ściągnięciu nogi z gazu przy niższych prędkościach (30-50 km/h) słychać jakieś terkotanie jakby z prawej strony silnika. Przy dodawaniu gazu i przy wciśniętym sprzęgle tego nie słychać. Czy to też oznaka padającego KZFR? Czy z tym moża jeździć? Jeśli tak to czym to w końcu może się zakończyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cześć. U mnie też przy odpalaniu i podczas jazdy po puszczeniu gazu "terkocze". Już dwa razy wymieniali mi to kółko przy rozrządzie. Teraz właśnie postawiłem Meganę u Freda na Wiekopolskiej i mają do piątku mi to zrobić. Kiedyś w serwisie chcieli za tę przyjemność 1000 plnów. Nie wiem ile zapłacę Freda ale raczej połowę tej kwoty.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka,

 

a więc żeby rozwiać wszystkie wątpliwości: takie terkotania to na 90% oznaka KZFR. Te 10% zostawiam na czynniki losowe :mrgreen:

KZFR zrobiłem, było przestawione, pasek rozrządu też był przesunięty, wiec to wszystko powoduje takie dźwięki. Zrobiłem to w ASO i policzyli sobie 1.200pln - roboty na 5h i części. To cena po znajomości i to bardzo dużej - drugie ASO w okolicy za to samo chciało 2500pln. Więc to już jakieś nieporozumienie było.

 

a teraz co powoduje to KZFR:

steruje pracą zaworów - czyli gdy jest uszkodzone powoduje ich nadmierne otwieranie lub niedomykanie... a co za tym idzie powoduje dużo większe spalania. Poza tym i odgłosami podobno nic więcej, ale to tylko teoria :D

 

poza tym polecam robienie tego badziewka w ASO - dają chociaż rok gwarancji więc zawsze można wpaść do reklamacji, a ja już u siebie też to robiłem raz :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PO ZMIANIE KZFR I CAŁEGO ROZRZĄDU PRZEZ TYDZIEŃ AUTO BYŁO OK. PO TYGDNIU GASNIE NA ZIMNYM SILNIKU , NASILAJĄ SIE PROBLEMY Z ODPALANIEM. CZY KTOŚ MÓGŁBY MI POMÓC W DIAGNOZIE.

 

Proszę stosować się do zasad regulaminu forum, który to został zaakceptowany przez ciebie przy rejestracji <ok> Post do poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje koło też było z 2003 roku i co???? <ok>

i trza było wymieniać :mrgreen:

 

poza tym w ASO to powiedzieli że to właśnie w 2003 roku montowali te pierwsze słabsze KZFR które padały bo zawinił i producent :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na ASO to prawda nie można polegać, na szczęście nie jestem skazany tylko na nich. Ale oni dają mi w miarę dobrą cenę z gwarancją <ok>

Poza tym po opiniach trzech innych na prawdę dobrych specy nie wychodziło nic innego jak tylko to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Serdecznie witam

mam Megi II z 2003 silnik 1,4 16V przebieg 115 000 rozrząd wymieniany przy 90 000. od zeszłego piątku słyszę lekkie klekotanie w silniku tak jakby metalowe kulki przewalały się w jakimś bębnie. Po przejechaniu kilku km wszystko ustaje. Czy to osławione KZFR. Jak czytałem posty o tym osławionym kole to dotyczyło to silników 1,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!