Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu czy co innego???


Barto

Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze nie wydaje mi się że jest to KZFR :P

nie ma znaczenia czy samochod jest sprowadzany - ważne czy masz papiery potwierdzające serwisowanie samochodu zgodnie z zaleceniami ASO; ceny w ASO są zaporowe - myśle że robiąc to sam (poza ASO) spokojnie zmiescisz sie w 1400-1500 PLN ze wszstkimi pierdołami (rozrząd, wszystkie rolki, pompa, płyn, pasek akcesoriów... + robocizna); co do katalizatora to nie wiem ale zalatuje bajką :P jeżdziłem z rozwalonym KZFR przez pare miesięcy i ani razu mi nie zgasł wiec też chyba bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zaczęło się to jakoś tydzień temu , rano przy zimnym silniku po odpaleniu i przejechaniu około 10m coś dziwnie tyka w lewej czesci silnika. Tykanie trwa około 3-4 sek. po czym ustaje i jest wszystko ok.

 

To co opisujesz to praca ABSu i jest zupełnie normalne. Uszkodzenie KZFR objawia się jako terkot podczas uruchamiania silnika, niektórym kojarzy się to z pracą silnika traktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Odwiedziłem dziś mechanika, który po przejechaniu kilku metrów stwierdził iż stukot nie dochodzi z silnika tylko z zawieszenia ! :P Po oględzinach na kanale padło na łączniki stabilizatora ... po weekendzie wymiana to zobaczymy czy to był ten problem .. kamień spadł mi z serca gdyż to niewspółmiernie mniejszy wydatek niż KZFR+ rozrząd . Komplet 114zł + 50zł wymiana.

Myślę że po części do tej awarii przyczynił się stan polskich dróg - szczególnie śląskich mocno sfatygowanych :/// ...46 tys. w Niemczech bez problemu i 1500 km po polskich i już awaria...

No ale poczekajmy do wymiany oby to było to.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2011-03-23, 20:00 ]

Witam ponownie w temacie...

No i niestety pudło :P Po wymianie łączników stabilizatora dalej stuka przy starcie samochodu. Dokonałem dziś oględzin zawieszenia na stacji diagnostycznej i okazało się iż stukot dochodzi z prawego przedniego wahacza... notabene element ten był jako jedyny wymieniany przy zakupie auta gdyż budził zastrzeżenia - i tu taka niespodzianka !!! Prawdopodobnie ktoś spartolił swoją robotę i źle skręcił całość :P:P Diagnosta zalecił puszczanie głośno radio przy starcie - dowcipniś :P

Trzeba rozkręcić i złożyć to na nowo ponownie - uważajcie pseudo-mechaników !!

Pozdrawiam

mam nadzieje że więcej w tym temacie nie będę pisał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Można samo ale wtedy raczej w komplecie z paskiem, choć wtedy koszt robociny będzie dwa razy w bliskim odstępie czasu, ale ja bym uzupełnij olej pod max, i poczekał do 80tyś i wtedy wymienił wszystko. Znajomy bujał się sporo na kole do wymiany w RX4 z silnikiem 2.0PB, chodził mu już jak klekot... czy coś się nie stanie to nie wiem.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karlllo a przy jakim przebiegu Ci wyskoczył też problem z tym kołem ?

 

Czytając tutaj : http://megane.com.pl/topic/29965-zgrzyt-przy-odpalaniu/ wnioskuję,że da się trochę pojeździć z uszkodzonym tym kołem , chcę podjechać do mechanika i zapytać, ale póki co jest na urlopie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem problemu z kołem, wymieniłem "można powiedzieć" że ze zmianą rozrządu profilaktycznie.

Teraz zauważyłem co masz podane w profilu, czy on ma na liczniku ogółem zrobione 63tyś od 2008r bez wymiany rozrządu? Jeśli tak to bym nie czekał tylko wymienił teraz komplet, ogólnie przyjęte jest aby zmieniać rozrząd co 90tyś lub 5lat, co do kzfr to co niektórzy piszą aby zmienić dopiero jak zacznie się odzywać przy wymianie rozrządu lub też co druga zmiana rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem laikiem w tych sprawach i prosiłbym o pomoc

 

Sprawa dotyczy rozrządu:

Czy podczas wymienianie rozrządu (Megane II 1.6. 16v ben. 2005 kombi 83kw)wymieniane jest także "koło zmiennych faz rozrządu" ?? Chodzi mi o to czy jak kupuje się zestaw do wymiany rozrządu czy posiada on już wszystko. Czy mógłby ktoś z Was polecić (link) jakiś dobry zestaw ??? lub warsztat na Śląsku. Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kzfr nie jest elementem wchodzącym stricte w skład sprzedawanych kompletów rozrządu, jeśli jest sprzedawane z rozrządem to powinno być wyraźnie napisane że jest. Dodatkowo cena będzie adekwatnie wyższa takiego zestawu o 300/400zł w przypadku 1,6 a ponad 400/500zł dla 2,0

Na Śląsku to nie znam, ale w Krakowie to mógłbym kogoś polecić (cenowo i fachowo), ale czy ci po drodze. Tak to szukaj w polecanych warsztatach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!