Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu czy co innego???


Barto

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jak wymienię rozrząd to czy musze także wymienić koło zmiennych faz rozrządu ?? Czy koło zmiennych faz rozrządu trzeba zawsze z rozrządem wymienić czy nie trzeba ?

Ciężko odpowiedzieć aby dobrze doradzić.

Możesz np nie ruszać i wymienić sam rozrząd i jeśli będzie się odzywać kzfr to wtedy wymienić. Może się odezwie za 10tys a może za 100tyś nikt tego nie wie... różnie z nim bywa.

Możesz też wymienić i zapomnieć, wtedy tylko raz zapłacisz za robociznę.

Wedle wymiany to różnie piszą, jedni polecają wymieniać za każdym razem (kompleksowo ale na bogato). Inni aby wymieniać co drugą zmianę rozrządu. Inni znowu tylko jak daje o sobie znać.

 

koszty wymiany rozrządu i pompy wody ?

Różnie, przeważnie zależne od regionu, jeden powie 300, drugi 200 a i znajdzie się taki co zmieni za 150 i zrobi to tak samo dobrze.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie może czy są podróbki tych kół ?

Będąc u mechanika, mechanik powiedział,że cena koła to ok 600zł+ok 450zł rozrząd + osobno pompa pompa wody , natomiast na allegro są komplety za ok 600zł i to oryginalne ( tylko pompa wody nie oryginalna )

Dzwoniłem do sprzedawcy i pytam skąd taka cena skoro mechanicy mają same koło za 600zł, a on mówi że on ma swoje źródla i dlatego taniej .

 

Kilka różnych firm ma w takich cenach na allegro i nie wiem dlaczego aż taka duża różnica cenowa....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to nie ma zamienników ani podróbek a 600zł kzfr do 1,6 16V to drogo, przeważnie do tego silnika to koło kosztuje coś ponad 300zł. I tak jak powiedział sprzedawca ma pewnie tanie dojście do części i stąd taka cena ;)

A ile wołają za wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wymianę różnie :

1) Jeden mowi ok 300zł

2) drugi mechanik ok 350zł

3) trzeci mówi ok 800zł bo trzeba dużo rzeczy zrzucać żeby dostać się do rozrządu , prawda to w megance 3? Bo cena szok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio miałem dziwną sytuacje, rok temu wymieniłem rozrząd z KZFR podobno było wszystko dobrze założone z blokadami i takie tam sprawy… Od tamtego czasu zaczęły dziać się dziwne rzeczy to na 3-ce w zakresie obrotów od 3000 do 3500 pedał gazu wpadał w wibracje ( tak jakby ktoś w niego delikatnie uderzał), problem ten okazał się nierozwiązalny do czasu, ale to za chwilę.

Inną sprawą był fakt, iż również samochód nie miał czasem mocy i było „czuć” oporną pracę silnika. Sprawa była o tyle dziwna, że bywało w kratkę raz jak wsiadałem i jechałem to tak jakby dostawał mocy i lekko chodził, a innym razem tego samego dnia bywało w drugą stronę, czyli słaby i ociężały ( temperatura silnika, otoczenia i wilgotność nie miały wpływu).

Jeździłem z tym ponad rok odwiedzałem różnych fachowców, komputerowców itp., a problem pozostawał nierozwiązany (twarze fachowców bezcenne i teksty typu wydaje ci się). Na komputerze nie było żadnych błędów.

Problem częściowo rozwiązał się jak ok. miesiąc temu odwiedziłem znajomego mechanika, stwierdził, że faktycznie jest mułowaty i to musi być wina złego ustawienia rozrządu. Rozrząd był źle ustawiony i ustawił go prawidłowo. Pojechałem do mechanika, który robił go rok temu i opowiedział jak to się robi "poprawnie" trochę mi to nie pasowało bo skoro był źle ustawiony...

Problem z 3-ką się rozwiązał i zrobił się żwawszy. Niestety moja radość powoli się kończy ponieważ znowu zaczyna mieć problemy z mocą ( raz jest moc, a raz nie ma). Zastanawiam się czy KZFR może mieć coś z tym wspólnego albo elektrozawór.

 

Moje pytanie jest następujące czy rozrząd może się "sam" przestawić lub czy może być to wina niesprawnego koła faz? Czy miał ktoś może podobny problem?

 

Zdjęcie w jakim stanie znajomy zastał ułożenie wałków:

post-48733-0-02174800-1436471801_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w megane 2 koło zmiennych faz rozrządu to to samo co "wariator" ? Mam problem ponieważ wymieniłem w warsztacie roarząd ale bez koła zmiennych faz rozrządu ponieważ po rozbiórce powiedzili mi ze kzfr jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba. Po zaledwie tygodzniu zaczęło auto przy zapalaniu dziwnie warczeć jak traktor i po oddaniu na ten same serwis stwierdzili, że do wymiany jest wariator.

 

Co oni rozumieją przez wariator to ja tego nie wiem... Ale pewnie chodziło im o kzfr. Możesz też sprawdzić stan oleju i jeśli jest niski to uzupełnić pod max, pojeździć tak i zobaczyć co będzie się dziać zanim wymienisz koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzebię trochę temat. U mnie też jest kzfr nie wiem czy było wymieniane ale objawy mam takie. Nic nie gasnie, nie ma problemów z odpalaniem jednak jak na wolnych obrotach Dodam gazu tak do 2tys obrotów to słyszę metaliczny dźwięk tak jakby wywalone koło dwumasowe albo gdzieś tłumik uderzał o jakąś osłonę. To sprawdziłem więc to nie to. Innych objawów nie man. Co Wy na to? Macie jakieś pomysły? Może to być objaw uszkodzonego koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!