Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wibracje pedału gazu i lekkie wibracje gałki


danio29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

po wymianie rozrządu ( kompletny) mam lekkie mrowienie pedału gazu i bardzo lekkie wibracje na gałce zmiany biegów, dodatkowo czasami na niskich biegach wibruje całym samochodem, samochód ma dopiero przejechane 43 000, także nie chce mi się wierzyć, że już by się poduszki wyrobiły, czy to może być przyczyna, źle zamontowanego rozrządu, dodam, że byłem przed chwilą na komputerze wykasował mi błędy i wibracje prawie zniknęły.

Dodatkowo samochód nie był prawie jeżdżony przez ostatnie pół roku .

Pomóżcie z góry dziękuję w piątek mam jechać w daleką trasę i troszkę się boję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie to samo!! rozrzad z KZFR wymieniony 2tyg temu podczas jazdy czuc wyrazne minimalne mrowienie pedału gazu - w mieście jest do zniesienia natomiast w dłuższej trasie jest bardzo uciążliwe i męczące. Dodatkowo dojeżdżając do np do skrzyżowania na biegu czuje dokładnie to samo mrowienie na gałce zmiany biegów... Poduszki odpadają (wymieniałem je przed KZFR...) - przebieg również 40k...

 

 

Dodatkowo zrobilem 130km autostrada - jest tragicznie - wibracje przy 130-150km/h sa nie do zniesienia!! drga mi nawet ten daszek osłaniający od slońca. całym samochodem trzesie tak jak telefonem komórkowym z zalaczonymi wibracjami - tragedia!! Zalaczenie klimatyzacji powoduje kolejne zwiekszenie wibracji. Załączenie luzu likwiduje te objawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Żeby zlikwidować drgania silnika należy zrobić wiele pomiarów. Przecież jest je widać na logach układu zapłonowego. Dopiero po tym można szukać przyczyny. Wszyscy niby wymieniają koła na nowe, ale nikt tego nie sprawdza i w ciemno odbiera samochód z nowym rozrządem, który prawidłowo nie działa i w dodatku wkurza użytkownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiłem próby na LPG z wyłączaniem pojedynczego wtryskiwacza LPG, który nie został zastąpiony przez wtrysk pb.

Silnik drgał najmocniej przy braku skrajnych wtryskiwaczy. Komputer nie wykazał żadnego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wszystkie poduszki z silnika na oryginały po wymianie górnej febi na oryginał poprawiło się, ale nadal jest to doś upierdliwe, podjechałem do innego mechanika sprawdził rorząd i powiedział, że wszystko jest dobrze, dodatkowo problem był z wypadaniem zapłonu ale to była wina wtryskiwacza, po jego wymianie błędu nie ma, a niestety drgania pozostały... gdzieś czytałem, że problem może być w obudowie filtra powietrza, który przenosi drgania na karoserię. Pomysłów co dalej robić brak, a komfort jazdy na trasie praktycznie zerowy.

I to wszystko zaczęło się od wymiany rorządu... zstanawiam się jeszcze na wymianą elektrozaworu z powodu nierównej pracy, ale koszt niemały a ryzyko, że to nie to dość duże. Inny mechanik, który oglądał auto postawił na przepustnicę, inny wykluczył. Dodatkowo wymieniony czujnik położenia wałka i wału na oryginały (z powodu gaśnięcia po odplaeniu i wypadania zapłonu, ale problem leżał we wtryskiwaczu).

Na Pb i LPG ten sam problem, brak komunikatów na komputerze. Zastanawiam się nad CLIP-em, może coś wykarze ale nie znam nikogo kto by to dobrze ogarnął gdzieś w okolicach Rybnika...

Edytowane przez kluczos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, kluczos napisał:

Wymieniłem wszystkie poduszki z silnika na oryginały po wymianie górnej febi na oryginał poprawiło się,

1/ Drgania są od silnika? 

     - na biegu jałowym są drgania?

2/ Co z poduszką skrzyni?

46 minut temu, kluczos napisał:

I to wszystko zaczęło się od wymiany rozrządu....

3/ Przed wymianą drgań nie było?

47 minut temu, kluczos napisał:

Na Pb i LPG ten sam problem, brak komunikatów na komputerze.

4/ Zakręć gaz na butli, pojeździj na benzynie,

5/ Wymień świece na beru z odstępem elektrod 0,7 mm,

6/ Cewki i świece muszą być czyste i suche.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kluczos napisał:

gdzieś czytałem, że problem może być w obudowie filtra powietrza, który przenosi drgania na karoserię.

Dotyczy to turbodiesli dużej pojemności, a nie Twojego wolnossącego silnika.

Weś do serca to co napisał @Andrzej-2010 4; 5 i 6 punkcie, bo od tego trzeba zacząć. Cały układ zapłonowy musi być czysty, a ilość spalań stukowych w poszczególnych cylindrach znikoma i równa

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacz LPG był zużyty - lał czy podawał za mało? Długo było jeżdżone z niesprawnym wtryskiem? Zalecam kontrolę kompresji.

PS: nie dawno znajomy miał taki problem - później jak było tragicznie z pracą silnika okazało się, że brak kawałka przylgni zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie poduszek na jalowym biegu drgania niewyczuwalne aktualnie niedawno wymienione ze skrzyni i dolna silnika ma oryginal a rok temu górna też oryginał. 

Na jałowym są wyczuwalne ale dopiero jak załączę klimatyzację. Optymalnie jest tak do 2,5tys obrotów powyżej już coraz gorzej. Przy 130 to masakra. 

Edit. 

Pierwsze objawy zwiększonych Wibracji zaraz po wymianie rorządu to uszkodzona poduszka górna, rozlała się i wtedy byla masakra totalna, potem ten co wymienił rorząd jeszcze czyścił przepustnice ponoć brudna była... Jescze raz wszystko oglądał ale twierdzi, że wszystko ok. 

Jeszcze ten sem mi wymieniał czujnik położenia wału i wałka to odpinał przewód za przepustnica nie wiem jak się fachowo nazywa i jak złożył z powrotem to dolna część z tego przewodu dotykała delikatnie silnika i wtedy się zwiększyły wibracje jak ją trochę odsunąłem było już jak wcześniej (dalej drżenia ale mniejsze).

 

 

Wibracji przd wymianą rorządu na 99procent nie było jechałem wcześniej 2 razy w trasę i nie pamiętam żeby noga mnie bolała od drgań. 

Co do wtryskiwacza był to z Pb a nie z LPG. Już byłem u gazownika też w tej kwestii, ale wykluczył problemy z gazem. Na benzynie samej też jeździłem, ale brak poprawy. 

Świece aktualnie NGK, wymieniane co 20tyś, ale spróbuję z beru. 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania i zasady pisowni :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Denso IK20TT to jest świeca.

Tylna poduszka do tego auta to trzy różne konstrukcje. Ja obecnie testuję tą ostatnią całą blaszaną srebrną, nie czarne pokryte gumą. Ma mniejszy luz i jest a raczej była jeszcze montowana w Dacia jak był ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.06.2020 o 22:01, szwagier24a napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Właśnie w Aso mi podali tą metalową, wcześniej była całą gumowa, wcześniej mechanik z meyle zakładał, ale ją ściągnął pomoc wibracje na postoju masakryczne. Stara była w jednym miejscu naderwana. 

:lapka:

Regulamin forum się kłania i zasady cytowania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!