Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

:mrgreen: Witam.Zachciało mi :evil: :evil: się wymienić pod chatą końcówki wahacza i leże pod autem już "kilka" ładnych dni.Została mi tylko do wywalenia śróba pod piastą.I tu problem, bo walę w nią i walę a ona ani drgnie.Może macie sposób na nią , bo nie zostało mi chyba nic innego jak zdjąć całe zawieszeniue żeby ją :evil: usunąć.Dzięki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli wymontowanie sworznia wahacza?

schowek0179.jpg

Musisz wykręcić śrubę nr 3 z pierwszego zdjęcia. Odkręcić śrubę nr 2 trzymająca gumę stabilizatora, żeby było łatwiej i żeby wahacz się ruszał odkręć również końcówkę stabilizatora z drugiej strony i odegnij stabilizator. Nie jest to konieczne ale znacznie ułatwia sprawę.

Teraz trzeba wyjąć końcówkę sworznia z piasty/zwrotnicy. Najlepszy do tego celu jest ściągacz w postaci widelca z dwoma zębami, zęby są w postaci klinów. Wpychasz zęby pomiędzy wahacz i piastę i walisz w drugi koniec młotkiem, sporym. Jak nie masz ściągacza na wahaczu połóż kawałek grubej deski, weź dość gruby i mocny drewniany klocek i walisz w niego młotkiem, tak aby drugi koniec był jak najbliżej sworznia. Powinien wyskoczyć.

Dokładny opis masz w Sam Naprawiam wyd I str 215

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.W dalszym ciagu pozostaje sprawa śruby której nie mogę wyciagnąć ze zwrotnicy (nakrętki już się pozbyłem)Pole manewru mam dość ograniczone ponieważ leżę na glebie przed domem( co mnie skusiło do tej wymiany?).Wezmę rosyjski zestaw naprawczy (młotek+ przecinak) i albo ona mnie albo ja ją.

Ciekawe jak mi pójdzie z drugirej strony :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRM, :-/ Podejrzewam, że od nowości tu nic nie było ruszane.Srubami nie dało się pokręcić(te na ramieniu) bo żaden klucz nie pasował tak były zeżarte czasem.Po prostu ściełem je przecinakiem i wypadły.Ta śruba w zwrotnicy jest tak "zakleszczona" ,że muszę chyba znaleść jakis "mega zestaw rosyjski", albo laweta i do mecha , bo zaczynam tracic cierpliwość :evil:.Tak czy inaczej dzięki za porady.

P.S. Chciałbym żeby zawieszenie w mojej megi było w takim stanie jak na fotach odP_r_z_e_m_o, P_r_z_e_m_o dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdź śrubę o mniejszej średnicy lub lepiej jakiś wybijak i spróbuj wybić śrubę z drugiej strony. Przedtem spryskaj ją np. płynem hamulcowym lub colą ;-) Tak żeby płyn dostał się w szczelinę pomiędzy śrubę i otwór. Zostaw na jakiś czas, potem dopiero próbuj wybić. Pamiętaj płyn hamulcowy jest bardzo agresywny i rozpuszcza wszystkie lakiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezmę rosyjski zestaw naprawczy (młotek+ przecinak)
gdzieś słyszałem , że do francuskiego auta najlepiej klucz francuski :mrgreen: :D , dasz rade to złożyć jeszcze ? I podjechać do mechanika dysponującego odpowiednim sprzętem i dobrymi, markowymi kluczami ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jest ze czasami nie da sie wszystkiego pod blokiem zrobic. Sam kiedys chcialem wymienic wahacze, niby prosta sprawa do momentu, w ktorym okazalo sie ze jedna sruba wchodzace w tuleke wahacze jest tak zaklinowana, ze mechnik ktoremu potem oddalem samochod musial to wycinac szlifierką.

Swoja droga prosciej bys mial, gdybys zdjal calą zwrotnicę i wybil tą śrube na kowadle:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomysły! :mrgreen:
nie ma za co, liczą się też Twoje chęci do majsterkowania :D , to wiele więcej znaczy niż krawaciarz trzymający ręce w kieszeni i jeszcze targujący się u mechanika o pięć złotych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!