Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Doświetlanie zakrętów, mozliwe w megane II??


Rekomendowane odpowiedzi

witam.Czy w megane II jest mozliwe zrobienie "doswietlania zakretow"?? tak jak min. w nowych mercedesach,fiatach czy skodach gdzie po wlaczeniu kierunkowskazu zapala sie halogen,niestety nie znam sie wogole na elektryce wiec moze wypowiedza sie osoby majace na ten temat troszke pojecia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba88, jeździłem nowym Sprinterem z tym wynalazkiem i muszę powiedzieć że to nie jest doświetlanie zakrętów, tylko kilku metrów z przodu auta. Doświetlanie zakrętów to zwrot na wyrost i chwyt marketingowy i wcale nie pomaga podczas jazdy na trasie, bo jadąc 70km/h doświetlenie 2 metrów przed autem nic nie pomoże. Sytuacja zmienia się diametralnie w mieście i na parkingach - tu muszę przyznać duży plus, bo na prawdę jest to pomocne. Widać wszystko dokładnie co się dzieje przed autem i nawet doświetla "nieoświeconych" pieszych na krawężniku. Piszę jednak o Sprinterze, gdzie siedzi się wysoko.

W Meganie na pewno da radę coś takiego wyczarować, oczywiście to rzeźba. Jest jeden minus - halogeny w Meganie świecą do przodu, a jak spojrzysz na przody aut z fabrycznym doświetlaniem to halogeny są lekko wysunięte od środka auta (Brava), dzięki czemu świeca na skos. To samo jest w Sprinterze, ML-u i GL-u. Wniosek prosty, żeby takie coś zastosować skutecznie w Meganie trzeba trochę przerobić zderzak, albo odstawić fuszerkę na seryjnych. Reszta to już tylko elektronika i jakiś czujnik położenia koła kierownicy - jeżeli ktoś takie coś wymyślił, to Polacy na pewno potrafią zrobić to lepiej od podstaw :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic dodać nic ująć ;) , powinno sięalbo nazywać doświetleniem miejsca do zaparkowania albo powinny być założone halogeny dalekosiężne :mrgreen:

 

W meganie raczej będzie problem z uwagi na brak wspomnianego czujnika skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W meganie raczej będzie problem z uwagi na brak wspomnianego czujnika skrętu.

Jeśli ma to działać tak jak poniżej napisano i na oryginalnie zabudowanych przeciwmgłowych, to nie widzę problemu.

gdzie po wlaczeniu kierunkowskazu zapala sie halogen,

Potrzebne dwa przekaźniki, dwie diody BYP 401 lub podobne, przewody, trochę czasu i zdolności manualnych. Plus podstawy elektryki i namiastka elektroniki. Większy problem może być w tym, by układ samoczynnie się blokował przy większych szybkościach, np w czasie sygnalizowania zmiany pasa ruchu na drodze ekspresowej lub autostradzie. Wtedy jest to mało przydatne moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego można wykorzystać sygnał sterujący elektrycznym wspomaganiem. Czujnik kąta skrętu jest w każdej z elektrycznym wspomaganiem. Ci co maja ESP nawet mogą wykorzystać informacje w szybkości kręcenia kierownicą (żeby system nie głupiał). Wpiąć się w magistrale CAN i dekodować ramki - przyjemnej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!