Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik świateł cofania w skrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mój problem. Nie działają światła cofania. Bezpiecznik sprawny (ten w komorze silnika), żarówki sprawne, instalacja sprawna (po połączeniu w kostce czujnika kabelkiem "na krótko" światła zaświeciły). Moje pytanie dotyczy trzeciego kabelka w kostce, tego białego, do czego on jest. Jeśli ktoś ma schemat elektryczny to byłbym wdzięczny za udostępnienie (w schematach znalazłem tylko czujniki dwupinowe).

Drugie pytanie (może głupie) dotyczy samej skrzyni. Mam wersję 6-biegową z wstecznym "do góry i w przód", wszyscy tak mają?, bo w książce serwisowej jest pokazana wersja chyba NDO z wstecznym za szóstką "w dół".

Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam kolega prosi więc podpytam bo google bardzo rozlegle piszą....

silnik 1,4 16v 2003r gdzie można zlokalizować czujnik odpowiedzialny za zapalanie świateł cofania,mile widziana fota :D no i w miarę pilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, też mam problem ze światłami cofania i chyba znalazłem ten czujnik (po odkręceniu lewego koła). Jednak gdy próbowałem go wykręcić zaczął wyciekać olej. Czy przy wymianie tego czujnika trzeba również wymienić olej w skrzyni?

Mam jeszcze jedno pytanie jak sprawdzić instalację od tego czujnika - które piny trzeba połączyć aby światła wsteczne zaświeciły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Od jakiegos czasu nie mam wstecznych i jest to dosc uciazliwe, bo do garazu musze wjezdzac na awaryjnych zeby cokolwiek bylo widac ;/

Znalazlem duzo info ktore sugerowaloby, ze to czujnik swiatel cofania dal ciala i to jego nalezaloby wymienic.

ALE...

Zanim wydam na niego kase, wymienie go itd, czy jest jakis sposob zeby sprawdzic czy to faktycznie ten czujnik? Bo nie chcialbym calej wymiany robic na darmo...

Tak na moj chlopski rozum, ten czujnik dziala na zasadzie zwyklego wlacznika swiatla - jak wlaczymy wsteczny, zamykamy obwod i zaczyna swiecic - wiec wystarczyloby wlozyc kawalek kabla w dwie dziurki - zamknac obwod - i powinno swiecic - wtedy znaczyloby to, ze czujnik polegl...

Niemniej jednak, to tylko prosto-chlopskie rozumowanie. Moglby to skomentowac ktos, kto bardziej sie zna na sprawie? I jeszcze pozostaje kwestia, w ktore dziurki wlozyc kabel w przypadku 3pinowej wtyczki...

 

Z gory dzieki za pomoc

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej czujnik sprawdzić włączając przednie wycieraczki. Jeżeli czujnik jest sprawny to po włączeniu wstecznego powinna ruszyć tylna wycieraczka.

We wtyczce od czujnika należy zewrzeć piny 2i3.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hmmm... wersja sedan - tylnej wycieraczki brak ...;(

spróbuje w najbliższym czasie wjechać gdzieś na kanał i wypróbuje metodę ze zwieraniem pinów;)

Dzięki za pomoc

 

Dodano: 14 lis 2012 - 18:05

po wizycie na kanale, okazało się, że to czujnik;)

Kupiłem już nowy, w pierwszej wolnej chwili pojadę go zmienić:)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 18 lis 2012 - 19:04

Temat załatwiony, wymiana zajęła niecałą godzinkę:) w końcu widzę jadąc do tyłu :( Jedyne co musiałem zrobić, to odkręcić płytę spod silnika i udało mi się dostać łamanym kluczem.

Edytowane przez dias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Najprościej czujnik sprawdzić włączając przednie wycieraczki. Jeżeli czujnik jest sprawny to po włączeniu wstecznego powinna ruszyć tylna wycieraczka.

We wtyczce od czujnika należy zewrzeć piny 2i3.

Witam, po zakupie kilka dni temu Renault Megane 2 zauważyłem, iż nie działają u mnie światła cofania oraz zamontowane przez poprzedniego właściciela w ASO czujniki cofania. Żarówki sprawdzone OK. Zrobiłem test; przednie wycieraczki włączone i cofając na wstecznym rusza też tylna wycieraczka. Jaka jest więc przyczyna czujnik czy bezpiecznik w komorze silnika a może te czujniki w zderzaku maja coś wspólnego z tym faktem. Pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!