Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź jak wygląda linka i klapka do mieszalnika powietrza (ciepłe/zimne). Przypuszczam, że spadła linka a klapka stale jest ustawiona w jakimś bliżej nieokreślonym położeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja mam sprawny obieg zewnętrzny i wewnętrzny tak mi się przynajmniej zdaje, bo czuje roznice w powietrzu oraz slychac jak sie otwiera i zamyka klapka. A problem też występuje u mnie. Ale tylko jak jest powyżej dwóch osób w czasie deszczu, zwiększonej wilgotności itp. Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka masz te renie bo niektorzy pisza o filtrze pylkowym byc moze jest on brudny i dlatego pruja ci szyby chodz np ja mam maeganke 1.4 98 rok i umnie takowego filtru nie ma , moze byc tez ze klapka nie otwiera ci sie do konca tez mialem ten problem i wyrzucielm teraz jest git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,u mnie problem jest podobny.

Obieg Wewnętrzny/Zewnętrzny nie działa i Parują mi szyby bo nie wiem czy obieg jest otwarty.

Jak jadę to słyszę nawiew tak lajtowo,a jak hamuję to nawiew jest głośniejszy tak jak by się jakaś klapka uchylała.

I moje pytanie kiedy jest nawiew zewnętrzny? Jak chodzi głośniej(przy hamowaniu),czy ciszej i jak sie dostać do tego obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

obieg nie ma nic do tego czy jest głośniejszy czy cichszy moze tylko efektywniej dmuchac a łatwo sprawdzic czy jest obieg zewnętrzny po prostu wyłącz dmuchawe (na pozycje 0) i jesli będziesz czuł lekki podmuch powietrza podczas jazdy tzn ze masz obieg zewnętrzny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaki masz układ wentylacji były chyba różne 3 wersje. Nie wiem jaki masz panel nadmuchu, przydało by się zdjęcie, żeby coś podpowiedzieć.

Jeżeli masz klimę to pewnie masz możliwość zamknięcia obiegu. Na panelu powinien być odpowiedni przycisk lub pokrętło nadmuchu ma jakby dwie skale, w lewo z obiegiem zamknięty, w prawo z otwartym.

Jeżeli tak jak piszesz przy hamowaniu nawiew jest głośniejszy to prawdopodobnie nie masz silniczka obiegu zamkniętego, a klapka lata sobie luźno i ustawia sie jak chce, do następnego przyspieszenia lub hamowania. Poczytaj o klapce/silniczku obiegu zamkniętego, jest tego sporo na forum.

obieg nie ma nic do tego czy jest głośniejszy czy cichszy

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie przy obiegu zamkniętym nadmuch jest głośniejszy i nie ma tu żadnej różnicy w jego efektywności.

wyłącz dmuchawe (na pozycje 0) i jesli będziesz czuł lekki podmuch powietrza podczas jazdy tzn ze masz obieg zewnętrzny

Znowu, nie wiem jak u Ciebie, u mnie w takim przypadku ledwo co dmucha z kratek, niezależnie od prędkości z jaką jadę. Może dlatego, że ja mam filtr p.pyłkowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mi też szyby parują jak na dworze deszcz pada, a w aucie dwóch lub więcej osób

Klapka działa, tak mi się wydaje, bo słychać jak puka po wciśnięciu przycisku w jedną stronę (nie mam klimy, a tylko guzik obiegu wew.)

Moja obudowa wiatraku ma możliwość włożenia filtra lecz go tam nie ma.

Są gdzieś jakieś odpływy poza tym pod bezpiecznikami obok akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam podobnie jak koledzy mam ten sam problem Scenik Grand pukało pod przy odpalaniu i przy zmianie nawiewu

nawewnętzny.Pojawiło się parowanie szyb, szczegulnie od strony kierowcy,zmniejszyła się siła nadmuchu.

Fachowcy wyłączyli wtyczkę od klapki - przestało klapać. Szyby parują dalej

Proszę o poradę

Jak uoporać się z problemem

LH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam ten sam problem Scenik Grand

Nie jestem przekonany że wyłączając zasilanie klapki pozostawiła ni nawiew zewnętrzy

Te dwa cytaty wskazują, że w prosty sposób sam to możesz sprawdzić. Otwórz maskę, zdejmij uszczelkę która jest na przegrodzie poniżej podszybia, odkręć kluczem 10 widoczne w rynience 3 plastikowe nakrętki, zdejmij ta część osłony plastikowej. Teraz juz powinieneś widzieć w prawo od filtra kabinowego, pomiędzy stelażem wycieraczek otwór wlotowy do wentylatora dmuchawy. Jeśli widzisz wirnik to klapka jest otwarta, jeśli żebrowany w prostokąciki plastik, to klapka jest zamknięta. Ten plastik to właśnie klapka. Potrzebna latarka by sobie w to miejsce poświecić. To sposób do sprawdzenia, by mieć 100% pewność. Mniej pracochłonny, to wsłuchać się w pracę wentylatora nawiewu. Gdy jest powietrze zasysane ze środka, (klapka zamknięta) jest wyraźnie głośniej w aucie jak podwyższysz obroty wentylatora.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie szyby parują, ale dla mnie głownym problemem jest w czasie jazdy to, że wieje mi po nogach zimnym powietrzem :D sprawdzałem co tam jest, nie widzę żadnych otworów aby mogło ono wpadać do środka a zimnym daje i to równo, np w miesjcu regulacji wysokości światel, wyłącznika ESP mam taką kratkę i tam daje też zimnym. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!