Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź jak wygląda linka i klapka do mieszalnika powietrza (ciepłe/zimne). Przypuszczam, że spadła linka a klapka stale jest ustawiona w jakimś bliżej nieokreślonym położeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja mam sprawny obieg zewnętrzny i wewnętrzny tak mi się przynajmniej zdaje, bo czuje roznice w powietrzu oraz slychac jak sie otwiera i zamyka klapka. A problem też występuje u mnie. Ale tylko jak jest powyżej dwóch osób w czasie deszczu, zwiększonej wilgotności itp. Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka masz te renie bo niektorzy pisza o filtrze pylkowym byc moze jest on brudny i dlatego pruja ci szyby chodz np ja mam maeganke 1.4 98 rok i umnie takowego filtru nie ma , moze byc tez ze klapka nie otwiera ci sie do konca tez mialem ten problem i wyrzucielm teraz jest git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,u mnie problem jest podobny.

Obieg Wewnętrzny/Zewnętrzny nie działa i Parują mi szyby bo nie wiem czy obieg jest otwarty.

Jak jadę to słyszę nawiew tak lajtowo,a jak hamuję to nawiew jest głośniejszy tak jak by się jakaś klapka uchylała.

I moje pytanie kiedy jest nawiew zewnętrzny? Jak chodzi głośniej(przy hamowaniu),czy ciszej i jak sie dostać do tego obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

obieg nie ma nic do tego czy jest głośniejszy czy cichszy moze tylko efektywniej dmuchac a łatwo sprawdzic czy jest obieg zewnętrzny po prostu wyłącz dmuchawe (na pozycje 0) i jesli będziesz czuł lekki podmuch powietrza podczas jazdy tzn ze masz obieg zewnętrzny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jaki masz układ wentylacji były chyba różne 3 wersje. Nie wiem jaki masz panel nadmuchu, przydało by się zdjęcie, żeby coś podpowiedzieć.

Jeżeli masz klimę to pewnie masz możliwość zamknięcia obiegu. Na panelu powinien być odpowiedni przycisk lub pokrętło nadmuchu ma jakby dwie skale, w lewo z obiegiem zamknięty, w prawo z otwartym.

Jeżeli tak jak piszesz przy hamowaniu nawiew jest głośniejszy to prawdopodobnie nie masz silniczka obiegu zamkniętego, a klapka lata sobie luźno i ustawia sie jak chce, do następnego przyspieszenia lub hamowania. Poczytaj o klapce/silniczku obiegu zamkniętego, jest tego sporo na forum.

obieg nie ma nic do tego czy jest głośniejszy czy cichszy

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie przy obiegu zamkniętym nadmuch jest głośniejszy i nie ma tu żadnej różnicy w jego efektywności.

wyłącz dmuchawe (na pozycje 0) i jesli będziesz czuł lekki podmuch powietrza podczas jazdy tzn ze masz obieg zewnętrzny

Znowu, nie wiem jak u Ciebie, u mnie w takim przypadku ledwo co dmucha z kratek, niezależnie od prędkości z jaką jadę. Może dlatego, że ja mam filtr p.pyłkowy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mi też szyby parują jak na dworze deszcz pada, a w aucie dwóch lub więcej osób

Klapka działa, tak mi się wydaje, bo słychać jak puka po wciśnięciu przycisku w jedną stronę (nie mam klimy, a tylko guzik obiegu wew.)

Moja obudowa wiatraku ma możliwość włożenia filtra lecz go tam nie ma.

Są gdzieś jakieś odpływy poza tym pod bezpiecznikami obok akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam podobnie jak koledzy mam ten sam problem Scenik Grand pukało pod przy odpalaniu i przy zmianie nawiewu

nawewnętzny.Pojawiło się parowanie szyb, szczegulnie od strony kierowcy,zmniejszyła się siła nadmuchu.

Fachowcy wyłączyli wtyczkę od klapki - przestało klapać. Szyby parują dalej

Proszę o poradę

Jak uoporać się z problemem

LH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam ten sam problem Scenik Grand

Nie jestem przekonany że wyłączając zasilanie klapki pozostawiła ni nawiew zewnętrzy

Te dwa cytaty wskazują, że w prosty sposób sam to możesz sprawdzić. Otwórz maskę, zdejmij uszczelkę która jest na przegrodzie poniżej podszybia, odkręć kluczem 10 widoczne w rynience 3 plastikowe nakrętki, zdejmij ta część osłony plastikowej. Teraz juz powinieneś widzieć w prawo od filtra kabinowego, pomiędzy stelażem wycieraczek otwór wlotowy do wentylatora dmuchawy. Jeśli widzisz wirnik to klapka jest otwarta, jeśli żebrowany w prostokąciki plastik, to klapka jest zamknięta. Ten plastik to właśnie klapka. Potrzebna latarka by sobie w to miejsce poświecić. To sposób do sprawdzenia, by mieć 100% pewność. Mniej pracochłonny, to wsłuchać się w pracę wentylatora nawiewu. Gdy jest powietrze zasysane ze środka, (klapka zamknięta) jest wyraźnie głośniej w aucie jak podwyższysz obroty wentylatora.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie szyby parują, ale dla mnie głownym problemem jest w czasie jazdy to, że wieje mi po nogach zimnym powietrzem :D sprawdzałem co tam jest, nie widzę żadnych otworów aby mogło ono wpadać do środka a zimnym daje i to równo, np w miesjcu regulacji wysokości światel, wyłącznika ESP mam taką kratkę i tam daje też zimnym. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!