Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda w schowku w podłodze po stronie kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie to samo, woda w schowku kierowcy, reszta sucha.
Woda leci przez drzwi, dołem pomiędzy boczkiem a drzwiami, obok przedniej śruby mocującej boczek. Dalej na uszczelkę i po niej w dół do schowka.
Moim zdaniem problem zaczyna się na szybie, w rogu, przy samym lusterku - uszczelka zbierająca odstaje na 1-2mm i tamtędy leci....resztę czyni grawitacja.

Muszę zdjąć boczek i zobaczyć co się kryje po nim.

Na razie problem w 100% rozwiązałem naklejając 50cm uszczelkę okienną na uszczelce na progu - zatrzymuje powódź.

Załączam zdjęcie poglądowe (nie moje).

24174202_910288092455026_2977132327483918945_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zdiagnozowany i mam nadzieję - ostatecznie - rozwiązany.

Zdjąłem boczek drzwi, od razu połamały się spinki i musiałem jechać po nowe do ASO (7,20 złotych sztuka, wziąłem na zapas).

Woda, tak jak przypuszczałem, leciała przez styropianowe wypełnienie drzwi. Jest to ewidentna niedoróbka fabryki, gdyż od nowości było przerwane. W dodatku po kilku latach zaciekania wody z jednej strony klej/uszczelniacz był zniszczony i pianka odstawała.

Zdemontowałem to wypełnienie przy pomoc ostrego noża.

Z tyłu jest metalowy element konstrukcji drzwi, po którym woda spływa wprost na ten styropian.

Usunąłem tyle kleju ile się dało, a cały otwór zakleiłem przy pomocy specjalnej taśmy (mocna, z siatką, do stosowania na zewnątrz).

Ten styropian to jednorazówka, tego nie da się drugi raz założyć, bo się rwie i odkształca. W ASO komplet.....460pln.

I teraz czekam na deszcz:)

IMG_4994.JPG

IMG_4995.JPG

IMG_4996.JPG

IMG_4998.JPG

Edytowane przez rozwrot
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja bawiłem się dzisiaj. Załatałem pęknięcia i podkleiłem nieprzylegające miejsca taśmą piankową dwustronną 3M. Ewidentnie leciało przez te membrany, bo widać było pod nimi ślady zacieków. Jutro wezmę suszarkę, wysuszę schowek w podłodze, a potem będę obserwował, czy wciąż nie nasiąka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy samo podklejenie coś da. Ta pianka jest jednorazowa i się odkształca. W dodatku szarpią się brzegi tam gdzie jest silikon (pianka odłazi razem z nim).

W razie czego zrób tak jak ja, wywal to w cholerę i zaklej dobrą taśmą odporną na wodę. U mnie problem się skoczył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taką:

https://www.leroymerlin.pl/artykuly-gospodarcze/tasmy-folie-ochronne/tasmy-laczace-i-reparacyjne/tasma-extreme-outdoor-tesa,p138239,l1170.html

Kupiona w Leroy Merlin

 

Tylko jak będziesz robił to na krzyż, tak żeby paski na siebie zachodziły na 1-2cm, dobrze dociskaj każdy kawałek, żeby nie było przerw.

 

tesa-56395int-pa-001-fullsize,148371_canvas16x9_9.jpg

Edytowane przez rozwrot
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, membrany (jedna) została wywalona, bo przestała spełniać swoją funkcję. Nie da się tego zrobić na membranie, bo ona ma taką zakładkę/margines i taśma po prostu by nie trzymała.

Woda nie leci, mam pewność 100%. Sporo padało w okresie świąt i nic się nie dzieje.

 

IMG_4990.JPG

IMG_4997.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwrot, śmiać mi się chce jak czytam, że tej styropianowej nakładki nie da się już zalepić od nowa. Osobiście robiłem to po 2 razy bo akurat musiałem dostać się do wnętrza drzwi, potrzebny nam nowy/ostry skalpel i lecimy do okoła, potem nadmiar na brzegach pianki delikatnie odcinamy i mamy jak nową, na odtłuszczone brzegi otworów montażowych kleimy dobrej jakości dwustronną taśmę, odlepiamy drugą stronę taśmy i zakładamy w kształt otworu to wygłuszenie, nie rozumiem po co kombinować z jakimiś taśmami, ten urwany kawałek też można z łatwością skleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, blake napisał:

Nie papuguj.

 

A w czym ta membrana jest taka niezastąpiona, że za wszelką cenę chcesz ją zachować? Że kosztuje 400 PLN w ASO?:)

W moim przypadku była naderwana na środku, na przetłoczeniu (patrz zdjęcia) oraz puścił silikon z jednej strony.
Wszelkie próby drutowania tej pianki narażałyby mnie na ponowne rozbieranie drzwi, bo woda jest wredna i zawsze znajdzie drogę. Taśma, którą założyłem, jest odporna na wodę i różnice temperatur - poza tym punkt, gdzie pianka może się odkleić i którędy może lecieć woda jest jeden (taśma-drzwi), a w Twojej "dobrej" radzie dwa (drzwi-taśma-membrana). Zresztą kolega Jottar już się o tym przekonał i zrobił wg Twojej dobrej rady - teraz szuka innego rozwiązania.

Także śmiej się dalej:)

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma się klimatyzację to jest odprowadzenie wody na zewnątrz pojazdu. Kiedyś w sceniku miałem cały schowek od pasażera pełny wody :mad: okazało się ,że jest zatkany syfem wylot wody z klimy. od tego czasu na wiosnę zawsze czyszczę to gumowe ustrojstwo ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Mojej historii ciąg dalszy. Jak wcześniej pisałem uszczelnienie, które wykonałem w grudniu nic nie dało. W międzyczasie byłem u jednego mechanika-blacharza (nie mam garażu a było za zimno na rozbiórkę drzwi) - poleciłem mu uszczelnić membrany. Zamiast tego poprawił uszczelkę drzwi, a z membranami mnie wyśmiał twierdząc, że tamtędy nie ma prawa lecieć. Jednak ma i leciało, bo pod przednią membraną były wyraźne ślady zacieku. No ale nie miałem do kogo z tym uderzyć więc tak jeździłem susząc od czasu do czasu podłogę i wykładając pochłaniacze wilgoci.

Ostatnio znowu trzeba było rozbierać drzwi, gdyż ponownie strzelił mi czujnik uderzenia. Cinas porządnie podkleił membrany nową taśmą, łatając przy okazji pęknięcia - niestety wkrótce okazało się, że wciąż przecieka i to jeszcze mocniej niż wcześniej. Kilka dni temu korzystając z dobrej pogody sam rozebrałem drzwi, odkleiłem membrany, oczyściłem starannie wszystkie resztki kleju tar&glue removerem, następnie odtłuściłem IPĄ, a na koniec zakleiłem taśmą Tesa Extreme - sposób kolegi rozwrot. Przy okazji również zweryfikowałem, czy odpływy z drzwi są drożne. Padało od tego czasu 3 razy, w tym raz całą noc a schowek jest całkowicie suchy.

Mam kilka ogólnych wniosków. Ktoś pisał, że jeździł w ogóle bez tych membran przez pół roku i nic nie naciekło. Jestem w stanie uwierzyć. Sądzę, że lepiej jeździć w ogóle bez nich, niż ze źle podklejonymi. Ze względu na swój kształt wnikają głęboko w zewnętrzną wnękę drzwi i jak nakapie na nie woda z szyby to ścieka po nich na wewnętrzną stronę wnęki. Jeśli ich nie ma, jest większa szansa, że woda będzie kapać w prostej linii na dół nie przedostając się do środka. Osobiście bym radził w razie konieczności odklejenia fabrycznie przyklejonych membran odciąć tylko górną połowę - ważne, żeby dolna była absolutnie szczelna, więc dobrze jest tam zostawić oryginalny nienaruszony klej.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

I jak Panowie uporaliście się z problemem?? Ja mam ten sam problem, woda w schowku pod podłogą kierowcy. Odpływy na podszybiu drożne, odpływ klimy też. Jakieś pomyśły?

Edytowane przez Michaelloo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!