Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana regulatora napięcia BEZ wyjmowania a


Rekomendowane odpowiedzi

Alternator Bosch - 0 124 325 031.

Mam problemy z ładowaniem i padło na regulator napięcia (ładowanie jest, ale tylko przy wyższych obrotach).

Pytanie jest takie, czy da się to zrobić BEZ wyciągania alternatora (brak garażu czy innego miejsca do wygodnej roboty). Jak tak to jak się do tego draństwa dobrać (co odkręcić aby za dużo nie odkręcić) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, bez problemu. Z alternatora wychodzi jeden gruby przewód i dwa małe na wtyczce, Trzeba ten gruby odkręcić klucz 15, pod spodem bedzie śruba, obok też jest śruba, którą trzeba odkręcić , jak już to odkręcisz t pod spodem będą chyba 2-3 śruby na śrubokręt krzyżakowa.

Dla bezpieczeństwa zdejmij klemy na akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie kupiłem, zauważyłem problem akurat w dni niepracujące.

Do mojego altka są za ~50 pln na alledrogo, więc zaryzykuję i zobaczę jak się sprawdzi.

dwa małe na wtyczce

Aż sprawdzę jeszcze dla pewności, bo u mnie jest chyba tylko 1 na wtyczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż sprawdzę jeszcze dla pewności, bo u mnie jest chyba tylko 1 na wtyczce.

Możliwe, jakiś czas temu go rozbierałem, ale wydaje mi się, że były dwa kabelki, na wtyczce z dwoma pinami, które i tak były połączone. Możliwe, że u Ciebie będzie jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wychodzi na to że francuski nie dobre tak?

Taaaaaaaaaaa :)

I jest zonk. Zacząłem przeglądać "Sam naprawiam" itd. i wychodzi, że powinienem mieć alternator min. 98A, a mój ma 87A :roll:

Wychodzi na to, że zamiast regulatora to powinienem wymienić cały alternator :roll:

 

Ktoś ma jeszcze taką przypadłość w M1 ph2 1.6 16V z klimą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, masz właśnie taki, ja też mam identyczny.

Nie pamiętam ale w Sam naprawiam wyd II jest właśnie taki, Bosch 98A.

Jakby jednak Cię naszło na wymianę alternatora, to zwróć uwagę jak jest mocowany, bo jest inne w różnych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, w Sam naprawiam jest Bosch 98A lub 110A.

Ja mam Boscha 87A. Jeśli to jest jakiś zamiennik tego z książki to obcięli mu trochę parametry.

 

zwróć uwagę jak jest mocowany, bo jest inne w różnych silnikach.

Wiem, wiem, od razu na to zwróciłem uwagę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polemizował bym z tą mocą, bo to już moje kolejne problemy z alternatorem.

No ale problem sam póki co się rozwiązał, bo być może będę miał konkretniejsze wydatki więc na chwilę obecną kupię sam regulator.

Natomiast obawiam się, że regulator musi być do konkretnego alternatora.

Wiem i już taki znalazłem.

 

Jak wymienię to pochwalę się efektami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polemizował bym z tą mocą

Czemu? 10A to nie wiele, szybciej Ci się będzie ładował akumulator, nie będzie problemów z "odpaleniem" wszystkich odbiorników elektrycznych jednocześnie. I tak praktycznie cały czas się jeździ na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!