Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana regulatora napięcia BEZ wyjmowania a


Rekomendowane odpowiedzi

Alternator Bosch - 0 124 325 031.

Mam problemy z ładowaniem i padło na regulator napięcia (ładowanie jest, ale tylko przy wyższych obrotach).

Pytanie jest takie, czy da się to zrobić BEZ wyciągania alternatora (brak garażu czy innego miejsca do wygodnej roboty). Jak tak to jak się do tego draństwa dobrać (co odkręcić aby za dużo nie odkręcić) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, bez problemu. Z alternatora wychodzi jeden gruby przewód i dwa małe na wtyczce, Trzeba ten gruby odkręcić klucz 15, pod spodem bedzie śruba, obok też jest śruba, którą trzeba odkręcić , jak już to odkręcisz t pod spodem będą chyba 2-3 śruby na śrubokręt krzyżakowa.

Dla bezpieczeństwa zdejmij klemy na akumulatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie kupiłem, zauważyłem problem akurat w dni niepracujące.

Do mojego altka są za ~50 pln na alledrogo, więc zaryzykuję i zobaczę jak się sprawdzi.

dwa małe na wtyczce

Aż sprawdzę jeszcze dla pewności, bo u mnie jest chyba tylko 1 na wtyczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż sprawdzę jeszcze dla pewności, bo u mnie jest chyba tylko 1 na wtyczce.

Możliwe, jakiś czas temu go rozbierałem, ale wydaje mi się, że były dwa kabelki, na wtyczce z dwoma pinami, które i tak były połączone. Możliwe, że u Ciebie będzie jeden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wychodzi na to że francuski nie dobre tak?

Taaaaaaaaaaa :)

I jest zonk. Zacząłem przeglądać "Sam naprawiam" itd. i wychodzi, że powinienem mieć alternator min. 98A, a mój ma 87A :roll:

Wychodzi na to, że zamiast regulatora to powinienem wymienić cały alternator :roll:

 

Ktoś ma jeszcze taką przypadłość w M1 ph2 1.6 16V z klimą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, masz właśnie taki, ja też mam identyczny.

Nie pamiętam ale w Sam naprawiam wyd II jest właśnie taki, Bosch 98A.

Jakby jednak Cię naszło na wymianę alternatora, to zwróć uwagę jak jest mocowany, bo jest inne w różnych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, w Sam naprawiam jest Bosch 98A lub 110A.

Ja mam Boscha 87A. Jeśli to jest jakiś zamiennik tego z książki to obcięli mu trochę parametry.

 

zwróć uwagę jak jest mocowany, bo jest inne w różnych silnikach.

Wiem, wiem, od razu na to zwróciłem uwagę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polemizował bym z tą mocą, bo to już moje kolejne problemy z alternatorem.

No ale problem sam póki co się rozwiązał, bo być może będę miał konkretniejsze wydatki więc na chwilę obecną kupię sam regulator.

Natomiast obawiam się, że regulator musi być do konkretnego alternatora.

Wiem i już taki znalazłem.

 

Jak wymienię to pochwalę się efektami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polemizował bym z tą mocą

Czemu? 10A to nie wiele, szybciej Ci się będzie ładował akumulator, nie będzie problemów z "odpaleniem" wszystkich odbiorników elektrycznych jednocześnie. I tak praktycznie cały czas się jeździ na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!