Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nie chce zapalić...


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety wyszukiwarka działa kiepsko więc pozwoliłem sobie założyć nowy temat.

Odebrałem samochód od mechanika po wymianie filtrów. Przejechałem 10km. Samochód postał może pół godziny, odpaliłem i ruszyłem dalej. Przejechałem może 300m kiedy rozpędzając się poczułem, że samochód nagle stracił moc. Zaczął pracować nierówno. Zjechałem na bok i samochód zgasł. Nie dał się już odpalić. Po wciśnięciu START kręci rozrusznikiem, "zaskakuje" na chwilę i od razu gaśnie... Macie jakieś pomysły? Czy Megane II ph I ma czujnik uderzeniowy odcinający pompę?

 

[ Dodano: 2010-01-16, 14:26 ]

No i znam przyczynę... Zatarta turbosprężarka :cry:

 

[ Dodano: 2010-01-22, 20:22 ]

Dla potomnych...

Awaria turbiny była ewidentna - łącznie z pęknięciem wałka. Po naprawie turbinki wyszła też na jaw przyczyna jej awarii: zbyt niskie ciśnienie oleju! A jego przyczyną okazał się zacięty zawór przelewowy przy pompie oleju. Podobno to częsta usterka tego silnika. A do tego cholerne żabojady umieściły ten zawór przy samej pompie w misce olejowej więc roboty jest od cholery (trzeba między innymi oddzielić skrzynię biegów od silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzień dobry, mam dokładnie to samo z turbinką, tylko jedno pytanie jak ty sprawdziłeś ciśnienie oleju, i czy kiedy samochód u ciebie się zatrzymał czy byli jakieś komunikaty o błędach, bo u mnie było tak: jadę sobie spokojnie ze 140km na godz. nagle zgasł silnik. Żadnych komunikatów, nic. odpalić nie dało się, po diagnostyce stwierdzili, że rozleciały się łopatki turbiny. wymieniłem na nową, ale przeczytałem twój post i teraz boi się jeździć.Możliwe i ja mam problem z tym czujnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mieliście niskie ciśnienie oleju a czuja wam sie nie zapaliła? hmm dziwne. Znam takie przypadki z turbina w 1.5 dci dlatego nie kupilem meganki z tym silniczkiem, jedni chwala drudzy nie, ja na serwisie mam sporo takich przypadków również w 1.5 dci często pada układ wtryskowy delphi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliście niskie ciśnienie oleju a czuja wam sie nie zapaliła? hmm dziwne.

Czujnik ciśnienia reaguje dopiero na drastyczny spadek ciśnienia (nie wiem przy jakim w Megane 0,3atm?) i normalnie nie świeci się kontrolka nawet na jałowych obrotach. Tyle, że ten czujnik nie uwzględnia obrotów silnika. O ile przy uszkodzonym regulatorze ciśnienia pompa wytwarza wystarczające ciśnienie by zgasła kontrolka to już po dodaniu gazu niestety ciśnienie nie rośnie proporcjonalnie do obrotów jak to jest przy sprawnym układzie i szczególnie dla turbiny może być to zabójcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!