Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szyby elektryczne


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj w nocy chcąc poprawić lusterko po stronie pasażera opuściłem szybę przyciskiem. Szyba zjeżdżała w dól w miarę naciskania przycisku. Niestety nie mogę podnieść szyby. Co mogło się stać???? Szyba kierowcy działa bez problemu. Góra - dół. Czy coś uległo awarii czy też jest to spowodowane mrozem??? Jeżeli to mróz to dlaczego mogłem opuścić szybę ale ni mogę jej podnieść do góry????. Co mogło paść?? Czekam na pomysły. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monar_opole, plastiki prowadzące linkę jak i ten prowadzący szybę są narażone na inne naprężenia przy opuszczaniu jak i podnoszeniu szyby - widac to gdy obserwuje się pracujący mechanizm przy zdjętym boczku drzwi. I teraz - możliwości jest wiele: pękł któryś plastik przy próbie podnoszenia, zatarł się silnik, szyba zablokowała prowadnice boczne i przekaźnik odcina zasilanie, żeby nie spalić silnika. A może bezpiecznik, albo kostka w drzwiach? Słychać przekaźnik jak naciskasz przycisk? przygasa wtedy lekko światło w aucie? Jeśli tak, zpróbuj lekko pchnąć szybę w górę w czasie gdy trzymasz przycisk na podnoszeniu. Poszukaj po forum - jest sporo o szybach elektrycznych w meg, no i daj wiecej info.

 

Ciesz się, że szyba cała nie spadła (no cyba, że opuściłeś ja na sam dół i tak została) i jak nie bezpieczniki/kostka/blokada na prowadnicach to i tak boczek drzwi musisz zdjąć żeby zobaczyc co tam, bo z odsuniętą chyba nie idzie jeździć B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Sprawa wyjaśniła się.

Bezpieczniki były ok. Już miałem pojechać do sklepu po zestaw torx'ów by rozkręcać boczki, gdy wpadłem na pomysł sprawdzenia wiązki kabli pomiędzy słupkiem a drzwiami. ( niby cos się mogło przetrzeć - tak sobie pomyślałem). Niby szybę można było wczoraj opuścić ale nie można było jej podnieść. Pewnie uszkodzony kabel odpowiedzialny za podnoszenie szyby. Jak się okazało kable w tej gumowej osłonie były okay ale przestały działać również szyby po stronie kierowcy ( a 15 minut wcześniej działały). Zabrałem się za kabel od strony kierowcy. BYŁ ŹLE PRZYMOCOWANY!!!!. Kilka tygodni temu żona miała stłuczkę i do wymiany poszły drzwi. Po kilku dniach przestał działać centralny w drzwiach kierowcy oraz lewy głośnik. Było zimno więc drzwi odpuściłem sobie. Dzisiaj wyciągnąłem konektor i ponownie go mocno wcisnąłem i CUD !!!! Obie szyby działają!!! Działa centralny w drzwiach kierowcy oraz lewy głośnik !!!.

Konkluzja. Czegoś dzisiaj się nauczyłem:

1) NIE KUPUJ WIĘCEJ SAMOCHODÓW NA "F" : Fiatów ( mam jeszcze cieniasa), Fordów i Francuzów ---- Oczywiście to żart bo osobiście Scenic mnie jeszcze nie zawiódł

2) W lewych drzwiach musi być jakaś forma centralki - przekaźnik, który steruje prawymi drzwiami

Pozdrawiam

Marek

Temat uważam za zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka tygodni temu żona miała stłuczkę i do wymiany poszły drzwi.
Często właśnie tak się zdarza że daleko szukamy przyczyny a ona jest właśnie tak blisko, czasem po naprawach (szczególnie blacharskich) mechanicy knocą robotę.
W lewych drzwiach musi być jakaś forma centralki
Jeszcze prostsza sprawa, w aucie jest obwód zamknięty, wystarczy wyciągnąć przycisk od opuszczania szyby pasażera z drzwi kierowcy i już nie opuścimy szyby w drzwiach pasażera z jego strony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

W lipcu kupiłem Scenica, lecz właściciel uprzedził mnie, że prawa przednia szyba jest odłączona, ponieważ działała tylko podczas opuszczania. Ale jednak chce aby samochód był w 100% sprawny. Dlatego też zwracam się z pytaniem, czy ktoś wie gdzie on mógł to odłączyć? Sprawdzałem i rozbierałem całe drzwi lecz tam do silniczka w ogóle nie dochodzi napięcie. Wydaje mi się że jest to gdzieś za bezpiecznikami bo jakby przekaźnika wcale nie słychać podczas próby uruchamiania tej szyby. Proszę o pomoc gdzie tego szukać!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do prawej przedniej szyby nie ma przekaźnika, wszystko leci przelotowo przez przełączniki (w drzwiach kierowcy i pasażera).

Jeśli gość nic nie poucinał itp. to odłączyć mógł najszybciej przy którymś przełączniku (sprawdź czy kostki są wetknięte w przełączniki) lub przy silniku, ale silnik jak widzę sprawdzałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostki są dobrze wetknięte z strony pasażera jak i kierowcy ale napięcie do silnika nie dochodzi. Nie wiem czy nie będę musiał dać do jakiegoś elektronika bo sam nie wiem jak tak dojść. Bo w końcu za tymi bezpiecznikami jest sporo kabli, niektóre zaizolowane. To może któryś z tych. Bo wszystkie kable idące do drzwi są raczej pochowane.

 

[ Dodano: 2011-02-21, 19:58 ]

A czy pomiędzy drzwiami prawymi a lewymi jest jakaś kostka, która łączy oba przełączniki????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczki są na drzwiach i pod plastikami przednich słupków.

że prawa przednia szyba jest odłączona, ponieważ działała tylko podczas opuszczania
.

To co piszesz wskazywałoby na uszkodzenie przełączników, do nich dochodzi +12V który odpowiednio jest przez nie kierowany. Możliwe, że gdzieś nie ma styku, przejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!