Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana łożyska tylniego.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Czeka mnie również wymiana tylnego łożyska. Chcę zapytać czy podczas tej operacji wymienia się tylko łożysko czy od razu pierścień osadczy i nakrętkę? Dlaczego pytam? Ponieważ w sprzedaży są same łożyska bądź komplety (łożysko,pierścień, nakrętka). Czy uda się zrobić to w garażu bez prasy i pierścieni? Za pomoc z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy uda się zrobić to w garażu bez prasy i pierścieni?

Raczej wątpię. Jak chcesz wyciągnąć łożysko, a potem je włożyć? Jak już uda Ci się je wyciągnąć to co wbijesz je młotkiem ? Ile to wytrzyma?

 

Co do pierwszej części pytania - zalecenia serwisowe są takie, żeby te elementy były nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dawałem starą nakrętkę i seger. Co do wymiany można wymienić samemu. Trzeba tylko sobie zrobić ściągacz. Ja zrobiłem ze śruby na klucz 30, nakrętki i grubych podkładek. Trochę siłowania z tym było, ale zajęło mi to jakieś półtora godziny. Będziesz jeszcze potrzebował porządnego klucza nasadkowego 32 i pewnie sporej przedłużki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i wymieniłem. Bęben zdjąłem sam, pierścień wyciągnąłem, a łożysko rozpadło się na dwie części. Sam nie próbowałem wyciskać resztek łożyska. W zakładzie wymienili mi za 30 zł. Wymieniłem na SNR FC40570 i mam nadzieję, że wytrzyma conajmniej tyle co te po drugiej stronie, też SNR wymieniane 60 tyś. km temu.

 

[ Dodano: 2010-10-28, 21:38 ]

Przy okazji czyszcenia hamulca po drugiej stronie po założeniu bębna (bez nakręcania nakrętki) zauważyłem, że bęben "chybocze się". Czy on wogóle powinien się poruszać na boki? Wydaje mi się, że gdy wymieniałem łożysko z drugiej strony tego luzu nie było. Zrobiłem zdjęcie bębna od wewnątrz i zaznaczyłem, które części łożyska poruszają się względem siebie. Proszę niech Ktoś wyprowadzi mnie z błędu, albo potwierdzi moje przypuszczenia o padniętym łożysku. Z góry dzięki.

 

[ Dodano: 2010-11-02, 19:43 ]

No szkoda, że nikt nie wyprowadził mnie z błędu. :evil: Po założeniu nowego łożyska też jest ten ruch. Dopiero po dokręceniu nakrętki piasty nie ma żadnych luzów. Niepotrzebny koszt. Ale jest też dobra strona. W WKŁ jest wskazanie, aby wymieniać parami. Szkoda jednak, że nikt nie pomógł mi. Chcąc nie łamać regulaminu nie zakładałem nowego tematu, podpiąłem się tutaj. Pewnie gdybym założył nowy uzyskałbym odpowiedź natychmiast, ale też pewnie zaraz byłyby uwagi: użyj opcji SZUKAJ :) . Pozdrawiam

post-21372-1287855045_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No właśnie ja też mam problem z łożyskami:

Auto kupiłem w sierpniu 2010 od jakiejś laski która je zaniedbała strasznie. Od samego początku był hałas łożyska, dałem do naprawy, założyli mi niby nowe, jakoś w grudniu zaczęło hałasować drugie, no ok rozumiem że mogły zacząć szwankować ale teraz na koniec stycznia po pół roku znowu nawala jedno z nich, raczej to wymienione wcześniej co nie zmienia faktu że to znów koszt.

I moje pytanie czy w megane coupe (u mnie wersja coach) często zdarzają się zepsute łożyska? tzn czy to jakaś wada modelu? czy może słaba jakość założonych łożysk, lub źle dokręconych przez co szybciej siadają?

Jak już będę musiał wymieniać to najlepiej jaką firmę samych łożysk doradzacie? i czy tylko łożyska czy coś więcej? dam tym razem komuś innemu żeby to założył i nie spartaczył!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I moje pytanie czy w megane coupe (u mnie wersja coach) często zdarzają się zepsute łożyska? tzn czy to jakaś wada modelu?

Nie.

czy może słaba jakość założonych łożysk

Raczej tak.

jaką firmę samych łożysk doradzacie?

SNR są dobre. Kosztują więcej niż inne, ale jakość jest godna polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś chociaż trochę techniczny to zajrzyj tu:

http://megane.com.pl/megane-i-phii-wymiana...ymiana+szcz%EAk

dowiesz się jak zdjąć bęben, kupujesz łożysko, jedziesz do majstra z prasą, 10 minut wymiana i składasz w odwrotnej kolejności.

Prosta sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w rodzinie kogos kto by to zrobil (jest mechanikiem) wiec raczej uderze do niego i razem z nim to zrobimy sami, najpierw pojade by sprawdzil czy tylko lozysko mam kupic czy jeszcze cos, wole miec wszystko za jednym zamachem, a za strone dziekuje, na pewno bede z niej korzystal chyba ze ten znajomy bedzie juz to umial to spoko :mrgreen:

 

[ Dodano: 2011-01-26, 17:39 ]

no dobra zacząłem szukać na internecie łożysk, i pytanie: czy od megane coupe w wersji drugiej też będą pasowały do megane I ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dziś założyłem do swojej meganki łożysko do tyłu.. gość zaproponował FEBI BILLSTEIN

co sądzicie o wyrobach tej firmy? To podwykonawca billsteina?

 

dzięki za odpowiedź

 

 

i tak post scriptem polecam mechanike na paczkowskiej może nie najtaniej ale wszystko pod ręką id oleju wulkanizacji po szyby i sklep :(

Edytowane przez adam.prc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!