Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeśli można słówko o sposobie działania klimatyzacji...

Najprostsze układy (a sądzę że takie są w większości samochodów) nie mają regulacji wydajności - oznacza to że pracują "zerojedynkowo"; czyli przy jednej sprężarce działają na 100 % wydajności lub wyłączają się.

Tak więc w zależności od obciążenia cieplnego i nastawionej temperatury nawiewu klimatyzacja ma prawo się włączać i wyłączać.

Wszelkie układy regulacyjne pozwalające zmieniać wydajność "chłodniczą" mocno podrażają inwestycję, poza tym - o ile wiem nie ma fizycznej możliwości regulowania wydajności w zakresie od 0 do 100 %, tylko od mniej więcej 50 - 100% przy obejściu gorącego gazu lub innym układzie z upustem czynnika chłodniczego.

Tak więc włączanie się i wyłączanie jest zjawiskiem zupełnie normalnym. Kto chce, niech siądzie na godzinkę przed lodówką i poobserwuje jak działa bardzo podobna instalacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem dzisiaj zderzak przedni, po przemierzeniu przewodu idącego do pompy klimatyzacji i do tego czujnika na dole okazalo sie ze nie bylo styku na wtyczce i klima raz się włączała a raz wyłaczała. Problem został rozwiązany <ok> klima działa :( Pozdrawiam i dzieki wszystkim za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój problem z klimą polega na tym, że po jej włączeniu w dwóch nawiewach pasażera jest zimne powietrze, a w dwóch nawiewach od strony kierowce nie-to tak jakby po stronie pasażera klima działała, a po stronie kierowcy nie! Co może być przyczyną takie usterki i gdzie to naprawić? Może samemu można to zrobić? Dodam ze to wersja z automatyczną klimatyzacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytalem calosc waszych walk z klimatyzacja , ale u mnie to nieposlutkowalo. Juz w 2 miejscach nabijali i sprawdzali mi instalacje.

Wymieniony juz czujnik wysokiego cisnienia .. i przewod , bo pech chcial ze przy wykrecaniu czujnika urwal sie krociec. ( cholernie drogie drobiazgi)

rozebrana panel starujaca klima i tam nic na spalone nie wyglada .. a sprezarka jak nie wlaczala sie tak i nie wlacza.

Po wyjeciu wtyczku od czujnika wysokiego cisnienia zwieram tam koncowki, i 2 z nich wlacza wentylator a ktoras z nich wlacza sprezarke, wiec w teori sprezarka sie da zalaczyc.

Panel sterujaca rozebralem, i jesli na 4 nozke wtyczki podac + to tez jest charakterystyczny "pstryk"

gdzie szukac klopotu dalej nie wiem, moze w paneli starujacej problem ?? mozecie cos podpowiedziec ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

admor, mam pytanko do Ciebie, bo pisałeś że miałeś problem z klimą , włanczała sie i wyłanczała sama i pisałeś że włanczała sie z opóźnieniem czy teraz po przeczyszczeniu tych styków włancza sie od razu czy tez z opóźnieniem, bo mi włancza sie po około 10 sek od momentu włączenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie, a co wlacza i wylacza sprezarke klimatyzacji ? jakie odstepy czasu sa w cyklu jej pracy???

testowalem dzisiaj klime w dalszym ciagu, na paneli sterujacej ( w srodku kabiny) podalem napiecie na 6 nozke zlacza tej panelki i wlacza sie sprezarka ( nie wiem zupelnie co to za zlacze, nic nie kopci sie i nie smierdzi spalenizna), przy czym prad plynaca w stworzonym przeze mnie obiegu to okolo 3,5 A - sporo, podlaczylem woltomierz na przewod przy sprezarce i caly czas bylo tam powiedzmy 12V .. w przeciagu 15 minut nie wylaczyla mi sie ani razu sprezarka, wentylatory pracowaly poprawnie.

 

nie wiem w dalszym ciagu ktory element jest uszkodzony, lampka wlaczenia klimy sie zalacza a sprezarka nie , co poradzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie czy na postoju klima ustawiona na minimum daje letnie powietrze , a nawet lekko ciepłe na zewnątrz jest 28 stopni w czasie jazdy leci chłodne nie jestem do końca przekonany czy ta klima działa poprawnie proszę o rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pielgrzym1965 nawet na postoju sprawna klimatyzacja ma sobie poradzic, wentylatory schladzaja skraplacz.

 

Klima u mnie ruszyla, moze Wam koledzy sie przyda moj problem.

Mialem niesprawny czujnik temp. ktory idzie na mozg- sterownik, nie wiazalem tego w zaden sposob z niezalaczajaca sie automatycznie sprezarka az nie przekopalem wszystkie instrukcje z forum i manuale, otorz pisza ze sterownik wlacza i wyl. sprezarke, zamienilem czujnik, odpialem akumul. zalaczylem i poszlo !! dziala !!

Tak wiec pozostalem szczesliwym posiadaczek weza wysokiego cisnienia od sprezarki do chlodnicy , -200 pln, oraz czujnika 3-y funkcyjnego - 100 pln, za rozsadne pianiadze moge odsprzedac.

mnie w dalszym ciagu interesuja natomiast, np. na postoju , ile czasu wynosi u Was czas pracy sprezarki, a ile jej powiedzmy "odpoczynek" ?

Przy pierwszym zalaczeniu pracowala prawie 25 minut bez wylaczania, po ty mczasie z ulga dla mnie zaczela sie przelaczac, u mnie okolo 45-60 sekund pracuje sprezarka, potem 10-15 s stoi. Czasem nawet mniej niz 10s co jest dosc niepokojace !

Nastepnym zabiegeim bedzie mycie chlodnicy- skraplacza, jest okropnie zasyfiona, zerknijcie u siebie czy aby nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się tego jednoznacznie powiedzieć, zależy to od;

- temperatury na zewnątrz

- nasłonecznienia, a koncernie jak padają promienie słoneczne.

- temperatury w środku, ustawionej

Im wyższa temperatura na zewnątrz i niższa wewnątrz sprężarka będzie się załączać częściej.

Inaczej, jak szybko będzie spadało ciśnienie czynnika wewnątrz instalacja, wtedy zawór trójdrożny będzie częściej powodował włączenie sprzęgła na sprężarce klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!