Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci (F9Q B800)


jacs_1979

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ci klima nie działa to sprzęgło kompresora jest rozłączone. Może ładowanie jest za słabe na wolnych i nie ma mocy żeby sprzęgło spiąć. Nie ma jakieś tabeli prawidłowych ciśnień oleju przy konkretnych obrotach ? W aktualnym numerze jakiejś gazety motoryzacyjnej piszą o awaryjnośći diesli i przy 1.9 dci wspominali o wymianie przewodu zasilającego turbinę w olej bo się zatyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Skoro tak już piszecie o tym problemie, to ja podzielę się z wami moimi doświadczeniami w tej materii.

Wszystko zaczęło się trzy tygodnie temu od tego, że miałem kupca na swojego sceniczka :D. Przyjechał z mechanikiem, wszystko ładnie pięknie, ale ... mechanik stwierdził, że za bardzo drga deska i wydaje mu się, że jeden z wtrysków nie działa i powoduje to drganie silnika. Pojechali, nie kupili, a ja zostałem z problemem wtrysku. Na drugi dzień pojechałem do kumpla, podpiął się z kompem i nic nie znalazł. Padło na poduszkę silnika. Dostałem nową poduszkę, sam ją sobie wymieniłem, drgania ucichły ale... po odpaleniu i dodaniu gazu usłyszałem delikatny świst, który rósł wraz z dodawaniem gazu ( zbieg okoliczności). I znowu kumpel i jego komp. Diagnoza taka, że turbinka powoli zaczyna dogorywać. Tak więc spokojnie sobie jeździłem, a w międzyczasie zaznajamiałem się na naszym forum z tematem turba. Przejechałem może z 500 km i nagle na 10 km przed domem nagły spadek mocy, na każdym biegu jechał coraz wolniej. pojawił się biały dym za moim sceniczkiem. Gdy dojeżdżałem do mechaniora za mną było tak, że świata bożego nie było widać. Na drugi dzień turbo było już wyjęte i czekało na kuriera, żeby zabrać go do regeneracji. W międzyczasie mój magik zdjął miskę olejową, bo uszczelka puszczała olej. Po jej zdjęciu okazało się, że puszcza uszczelnienie wału od strony sprzęgła. Chwila rozmowy i szybka decyzja .. wydzieramy silnik ( łatwiej wyjąć silnik ze skrzynią niż samą skrzynię). Ja zająłem się czyszczeniem miski, a mechanik wymianą uszczelnienia, przy okazji pooglądałem sobie sprzęgło i jest ok. W misce przy płukaniu znalazłem trochę "złota" ??? tulejka z turbiny, czy panewki?. Nie było na co czekać rozkręcamy korbowody. Okazało się , że na 3 i 4 baniaku panewki mają dość głebokie rysy. Na szczęście na wale weż rys, ...wymiana panewek obowiązkowa. Ale mechanik stwierdził, że skoro już mamy go tak na wierzchu to możnaby zajrzeć na drugą stronę czy pod rozrządem uszczelnienie nie cieknie. Zdejmujemy osłonę, a tam pasek tak luźny, że tylko cud uratował mnie przed jego przeskoczeniem ( przejechałem na nim 65 tys)... do wymiany. Przy okazji okazało się, że pompa wody też już przepuszcza... do wymiany. Uszczelnienie też puszczało ... do wymiany. Zajżałem też do nieszczęsnego zaworu podciśnienia, i oczywiście membrany już nie było, tylko sprężynka :D ... do wymiany. To jednak nie wszystko, chciałem jeszcze wyczyścić EGR-a, nie jest to jednak takie proste, bo jest wprasowany w kolektor i sttasznie ciężko go wyjąć... jakoś się udało. Przyjechało turbo:) wszystko żłożone silnik włożony całkiem nieźle zaskoczył, ale.. jest też błąd EGR ( po co kazałem się go czepiać? ). Zamówiłem zaślepkę i zobaczę co się stanie ( może uda mi się zaoszczędzić parę setek..). Jak ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem ( o ile będę znał odpowiedź :P ) Reasumując SCENICZKA PRĘDKO NIE SPRZEDAM :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam go od 2008 i zrobiłem 65 kkm

Nowe informacje.

Przy wymianie turba i demontażu skrzyni okazalo się, że jest trochę niski stan oleju w skrzyni. Nie mieliśmy go pod ręką, a była sobota wieczór, mechanik powiedział, że dolejemy przy okazji. I tak się stało na początku tygodnia kupiłem olej i pojechałem do mechanika. Po zdjęciu osłony okazało się, że znów leje olejem spod uszczelki miski. Byla osadzona na nowej uszczelce i dodatkowo na silikonie. Okazało się, że spod korka wlewu oleju wali dymem i olejem ( przedmuchy). I tu moje pytanie, czy walnięte jest turbo, czy może pierścienie przepuszczają, czy może odma, ale turbo po regeneracji, odma wymieniona na inną używkę, ale była czyszczona, a może jeszcze coś innego??? pomocy !!! bo ręce opadają

Edytowane przez witboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich. Moze ktos pomoze? Po regeneraci tyrbiny w moim scenicu 19.dci przejechalem 150km i turbo padlo. Zawiozlem ja na gwarancji i powiedzieli ze mam wielki problem z silnikiem ze nie ma cisnienia oleju i zatarlo turbine. CO MOZE BYC PRZYCZYNA? Dodam ze panewki pierscienie itd.wymienione na nowe. Na cieplym silniku jest spadek cisnienia oleju na zimnym wszystko jest ok.

 

[lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj mechanik zasugerowal ze to albo pompa oleju albo panewka na wale i ze w oleju sa jakies opilki metalu. Nie jestem znawca wrecz jestem totalnym laikiem.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie pompa oleju nie dawała odpowiedniego ciśnienia, było słabe smarowanie, padło turbo, później panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są opiłki, to trzeba szybko wymieniać panewki, bo lada moment się skończą.

Do zatarcia turbiny najczęściej dochodzi ze względu na niedrożny wąż olejowy przy turbinie, warto go zdemontować i wyczyścić/wymienić.

Jeżeli jest faktycznie tak jak piszesz, to do przebiegu auta możesz dopisać ze 100 tyś km :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. A wiec moj mechanik stwierdzil ze obrocilo panewke na wale i ze blok jest do wymiany :-( moze mi ktos powiedziec w przyblizeniu jaki to jest koszt takiego bloku? Jestem juz zalamany tymi naprawami, nie wieze juz temu mechanikowi.

 

Dodano: 21 paź 2016 - 11:06

Aha i jeszcze powiedzial ze nie wiadomo czy wal nie bedzie do wymiany :-(

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał na pewno. Po zatarciu panewki czop korbowy często nie nadaje się do szlifu. Ale może wystarczy wymienić same panewki.

Blok niekoniecznie do wymiany. Zależy, czy nastąpiło zatarcie tłoka w cylindrze, lub jak niesmarowane pierścienie tłokowe porysowały gładź cylindra.

Jeśli blok dobry wał z kompletem panewek kupisz na Allegro. Do tego pompa oleju, jej napęd koniecznie i przewody olejowe turbiny.

Edytowane przez lombardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z panewką, przez którą tłok dobił wtryskiwacz. Po wymianach wszystkie co się dało za 8 tysięcy przestałem lubić zaufanego mechanika(16 lat u niego serwisowałem różne samochody) i gdybym wiedział co mnie czeka to po prostu zezłomowałbym samochód. Co do pompy oleju, warto po zamontowaniu nowej sprawdzić ciśnienie oleju, niektóre nowe są skopane.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!