Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci (F9Q B800)


jacs_1979

Rekomendowane odpowiedzi

" Po regeneracji turbiny w moim scenicu 1,9dci przejechałem 150 km i turbo padło. Zawiozłem ją na gwarancji i powiedzieli, że mam wielki problem z silnikiem, że nie ma ciśnienia oleju i zatarło turbinę. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? Dodam, że panewki, pierścienie itd.wymienione na nowe. Na ciepłym silniku jest spadek ciśnienia oleju, na zimnym wszystko jest ok," napisał Kondzior30

 

Wygląda , że mechanik albo;

- źle zamontował panewki, albo zamontował złe panewki;

- nie sprawdził ciśnienia oleju w układzie smarowania, po całej naprawie koniecznie trzeba sprawdzić ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku ,

- nie sprawdził drożności układu smarowania ,

- nie określono powodu padnięcia turbo ( pompa oleju, zawór odmy, niewłaściwy olej, nieprawidłowa eksploatacja, silnik nadmiernie wyeksploatowany, nietrafiony zakup auta ),

- Kondzior 30, wadliwie użytkował auto jak np; Marcinescu ,który przy prędkości 150 km/h wrzucił na luz i po chwili samochód zaczął pracować jak traktor, panewki już nie było na swoim miejscu. Zbyt niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym doprowadziło do braku prawidłowego smarowania panewki, która znajduję się najdalej pompy oleju i awaria gotowa.

Proponuje przeczytać ze zrozumieniem cały temat, bardziej wnikliwie kontrolować mechanika, lub zmienić mechanika oraz abyś zaznajomił się z tematem ;Problem z ciśnieniem oleju! 1.9 dci

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich ponownie. po rozebraniu silnika mechanik stwierdził że panewki nie obróciło jednak pojawił się nowy problem gdzie nie zna przyczyny. A mianowicie w pompie oleju i w misce olejowej jest pełno opiłków aluminium a najwięcej było w pompie olejowej. Miał ktoś taki przypadek? dodam że panewki główne są całe. Mechanik nie ma pojęcia skąd mogło się tyle opiłków aluminiowych wziąć. Jakieś sugestie? Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano 21 październik 2016 - 10:06

Witam ponownie. A wiec moj mechanik stwierdzil ze obrocilo panewke na wale i ze blok jest do wymiany :-( moze mi ktos powiedziec w przyblizeniu jaki to jest koszt takiego bloku? Jestem juz zalamany tymi naprawami, nie wieze juz temu mechanikowi.

 

Dodano: 21 paź 2016 - 11:06

Aha i jeszcze powiedzial ze nie wiadomo czy wal nie bedzie do wymiany :-(

 

Po 3 tygodniach ;

po rozebraniu silnika mechanik stwierdził, że panewki nie obróciło jednak pojawił się nowy problem gdzie nie zna przyczyny. A mianowicie w pompie oleju i w misce olejowej jest pełno opiłków aluminium a najwięcej było w pompie olejowej. Miał ktoś taki przypadek? dodam że panewki główne są całe. Mechanik nie ma pojęcia skąd mogło się tyle opiłków aluminiowych wziąć.

.Co było powodem regeneracji turbiny ?

Czy wymianę panewek (na jakie ?), pierścieni tłokowych, demontaż i montaż turbiny po regeneracji wykonał obecny mechanik ?

Czy masz fakturę, z wyszczególnieniem co było robione przy silniku z racji montażu turbiny ?

Czy po zamontowaniu turbiny ciśnienie oleju było mierzone ?

Czy wymieniono przewód zasilający turbinę ? i czy Odma i cały układ dolotu był czyszczony?

Jaki zastosowano olej silnikowy? a jaki był poprzednio ?

Jak wyglądają opiłki?( pył ? skrętki ? jakiego koloru? prawdopodobnie z turbiny ) lub było coś wiercone, przerabiane ??? nie zachowano czystości przy składaniu ??

 

Dodano: 15 lis 2016 - 09:42

Na cieplym silniku jest spadek cisnienia oleju na zimnym wszystko jest ok.

- wyraźnie widać ,że pompa olejowa siadła lub niedrożność magistrali olejowej turbiny lub odmy. Prawdopodobnie mechanik nie sprawdził ciśnienia oleju po montażu turbiny; turbina nowa, sprawna, dała pełną moc, smarowania nie było właściwego i łożyskowanie turbiny popłynęło - to z tąd są te opiłki Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Co było powodem regeneracji turbiny ?

Czy wymianę panewek (na jakie ?), pierścieni tłokowych, demontaż i montaż turbiny po regeneracji wykonał obecny mechanik ?

Czy masz fakturę, z wyszczególnieniem co było robione przy silniku z racji montażu turbiny ?

Czy po zamontowaniu turbiny ciśnienie oleju było mierzone ?

Czy wymieniono przewód zasilający turbinę ? i czy Odma i cały układ dolotu był czyszczony?

Jaki zastosowano olej silnikowy? a jaki był poprzednio ?

Jak wyglądają opiłki?( pył ? skrętki ? jakiego koloru? prawdopodobnie z turbiny ) lub było coś wiercone, przerabiane ??? nie zachowano czystości przy składaniu ??

 

 

Tak auto naprawia od początku ten sam mechanik na jakie panewki zostały wymienione nie wiem.

Nie mam faktury

Po zamontowaniu turbiny sprawdził ciśnienie na ciepłym i zimnym silniku i na ciepłym są spadki ciśnienis

Tak wymieniono przewód zasilający turbinę i wyczyszczono wszystko (podobno)

Olej to elf 10w40 mam go od początku

A opiłki są srebrne i jest to pył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było powodem awarii turbiny za I razem ???

Czy za I razem mierzył ciśnienie oleju na ciepłym silniku i czyścił układ dolotu ??

Czy po awarii I turbiny, olej był wymieniany a układ smarowania płukany ?

 

Jak można odebrać auto, po takiej naprawie bez faktury ?????????????????

 

Odpowiedz na resztę pytań,

poczytaj ; Główna przyczyna uszkodzenia turbo , oraz to co zalecałem wcześniej,

 

Wygląda, że winowajcą jest mechanik, ponieważ ;

 

Po regeneraci tyrbiny w moim scenicu 19.dci przejechalem 150km i turbo padlo. Zawiozlem ja na gwarancji i powiedzieli ze mam wielki problem z silnikiem ze nie ma cisnienia oleju i zatarlo turbine.

 

i on powinien ponieść teraz koszty naprawy w ramach gwarancji !!!!!!!!!!!

 

Wymienić pompę oleju na pompę z 1,9/130 KM;

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz na resztę pytań,

poczytaj ; Główna przyczyna uszkodzenia turbo , oraz to co zalecałem wcześniej,

poczytaj w/w wątek i sprzedaj to auto, bo eksploatacja silnika dCi wg tego co tam pisze jest kompletnie NIEOPŁACALNA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie winna może tu być pompa oleju, skoro nie daje ciśnienia na ciepłym silniku.

Druga sprawa, po co wlewać 10w40, skoro te silniki normalnie sobie radzą na 5w40, tak jak zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto traci ciśnienie na ciepłym silniku oznacza to często koniec takiego silnika... Biorąc pod uwagę, że były tu wymieniane panewki obstawiać można, że to właśnie tu należy doszukiwać się przyczyny. Źle dobrane, zamontowane. Jest to dosyć typowy objaw i mechanik raczej wie czemu to się działo... i to pewnie pociągnęło turbo za sobą... a i opiłki to właśnie przez to że złe panewki.. powodowały brak smarowania

 

Wydaje mi się że silnik dokonał żywota.. i bez remontu już nie pojedzie

 

Kolejna sprawa, że silnik jeździ już na półsyntetyku wiec ktoś pewnie zaczął go zalewać takim olejem bo zaczął brać olej.. no chyba, że z oszczędności..:)

Z doświadczeń - jeśli nie masz dobrego mechanika który wykona porządnie remont silnika kup drugi słupek, będzie taniej i szybciej... boli, ale remonty jak mechanik słaby to bolą straszliwie..

Edytowane przez karolaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"" Problem rozwiązany. Magistrala olejowa turbosprężarki została wymieniona na nową, oryginalną."" Pozdrawiam - napisał kamony19911 - po obróceniu panewki ;Problem z ciśnieniem oleju! 1.9 dci

 

Proszę, kolegów o przestudiowanie tematu j/w i zwrócenie uwagi na zalecenia kolegi Pawel;

oraz temat;

Wymiana panewek

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!