Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci (F9Q B800)


jacs_1979

Rekomendowane odpowiedzi

" Po regeneracji turbiny w moim scenicu 1,9dci przejechałem 150 km i turbo padło. Zawiozłem ją na gwarancji i powiedzieli, że mam wielki problem z silnikiem, że nie ma ciśnienia oleju i zatarło turbinę. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? Dodam, że panewki, pierścienie itd.wymienione na nowe. Na ciepłym silniku jest spadek ciśnienia oleju, na zimnym wszystko jest ok," napisał Kondzior30

 

Wygląda , że mechanik albo;

- źle zamontował panewki, albo zamontował złe panewki;

- nie sprawdził ciśnienia oleju w układzie smarowania, po całej naprawie koniecznie trzeba sprawdzić ciśnienie oleju na zimnym i ciepłym silniku ,

- nie sprawdził drożności układu smarowania ,

- nie określono powodu padnięcia turbo ( pompa oleju, zawór odmy, niewłaściwy olej, nieprawidłowa eksploatacja, silnik nadmiernie wyeksploatowany, nietrafiony zakup auta ),

- Kondzior 30, wadliwie użytkował auto jak np; Marcinescu ,który przy prędkości 150 km/h wrzucił na luz i po chwili samochód zaczął pracować jak traktor, panewki już nie było na swoim miejscu. Zbyt niskie ciśnienie oleju na biegu jałowym doprowadziło do braku prawidłowego smarowania panewki, która znajduję się najdalej pompy oleju i awaria gotowa.

Proponuje przeczytać ze zrozumieniem cały temat, bardziej wnikliwie kontrolować mechanika, lub zmienić mechanika oraz abyś zaznajomił się z tematem ;Problem z ciśnieniem oleju! 1.9 dci

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich ponownie. po rozebraniu silnika mechanik stwierdził że panewki nie obróciło jednak pojawił się nowy problem gdzie nie zna przyczyny. A mianowicie w pompie oleju i w misce olejowej jest pełno opiłków aluminium a najwięcej było w pompie olejowej. Miał ktoś taki przypadek? dodam że panewki główne są całe. Mechanik nie ma pojęcia skąd mogło się tyle opiłków aluminiowych wziąć. Jakieś sugestie? Dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano 21 październik 2016 - 10:06

Witam ponownie. A wiec moj mechanik stwierdzil ze obrocilo panewke na wale i ze blok jest do wymiany :-( moze mi ktos powiedziec w przyblizeniu jaki to jest koszt takiego bloku? Jestem juz zalamany tymi naprawami, nie wieze juz temu mechanikowi.

 

Dodano: 21 paź 2016 - 11:06

Aha i jeszcze powiedzial ze nie wiadomo czy wal nie bedzie do wymiany :-(

 

Po 3 tygodniach ;

po rozebraniu silnika mechanik stwierdził, że panewki nie obróciło jednak pojawił się nowy problem gdzie nie zna przyczyny. A mianowicie w pompie oleju i w misce olejowej jest pełno opiłków aluminium a najwięcej było w pompie olejowej. Miał ktoś taki przypadek? dodam że panewki główne są całe. Mechanik nie ma pojęcia skąd mogło się tyle opiłków aluminiowych wziąć.

.Co było powodem regeneracji turbiny ?

Czy wymianę panewek (na jakie ?), pierścieni tłokowych, demontaż i montaż turbiny po regeneracji wykonał obecny mechanik ?

Czy masz fakturę, z wyszczególnieniem co było robione przy silniku z racji montażu turbiny ?

Czy po zamontowaniu turbiny ciśnienie oleju było mierzone ?

Czy wymieniono przewód zasilający turbinę ? i czy Odma i cały układ dolotu był czyszczony?

Jaki zastosowano olej silnikowy? a jaki był poprzednio ?

Jak wyglądają opiłki?( pył ? skrętki ? jakiego koloru? prawdopodobnie z turbiny ) lub było coś wiercone, przerabiane ??? nie zachowano czystości przy składaniu ??

 

Dodano: 15 lis 2016 - 09:42

Na cieplym silniku jest spadek cisnienia oleju na zimnym wszystko jest ok.

- wyraźnie widać ,że pompa olejowa siadła lub niedrożność magistrali olejowej turbiny lub odmy. Prawdopodobnie mechanik nie sprawdził ciśnienia oleju po montażu turbiny; turbina nowa, sprawna, dała pełną moc, smarowania nie było właściwego i łożyskowanie turbiny popłynęło - to z tąd są te opiłki Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Co było powodem regeneracji turbiny ?

Czy wymianę panewek (na jakie ?), pierścieni tłokowych, demontaż i montaż turbiny po regeneracji wykonał obecny mechanik ?

Czy masz fakturę, z wyszczególnieniem co było robione przy silniku z racji montażu turbiny ?

Czy po zamontowaniu turbiny ciśnienie oleju było mierzone ?

Czy wymieniono przewód zasilający turbinę ? i czy Odma i cały układ dolotu był czyszczony?

Jaki zastosowano olej silnikowy? a jaki był poprzednio ?

Jak wyglądają opiłki?( pył ? skrętki ? jakiego koloru? prawdopodobnie z turbiny ) lub było coś wiercone, przerabiane ??? nie zachowano czystości przy składaniu ??

 

 

Tak auto naprawia od początku ten sam mechanik na jakie panewki zostały wymienione nie wiem.

Nie mam faktury

Po zamontowaniu turbiny sprawdził ciśnienie na ciepłym i zimnym silniku i na ciepłym są spadki ciśnienis

Tak wymieniono przewód zasilający turbinę i wyczyszczono wszystko (podobno)

Olej to elf 10w40 mam go od początku

A opiłki są srebrne i jest to pył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co było powodem awarii turbiny za I razem ???

Czy za I razem mierzył ciśnienie oleju na ciepłym silniku i czyścił układ dolotu ??

Czy po awarii I turbiny, olej był wymieniany a układ smarowania płukany ?

 

Jak można odebrać auto, po takiej naprawie bez faktury ?????????????????

 

Odpowiedz na resztę pytań,

poczytaj ; Główna przyczyna uszkodzenia turbo , oraz to co zalecałem wcześniej,

 

Wygląda, że winowajcą jest mechanik, ponieważ ;

 

Po regeneraci tyrbiny w moim scenicu 19.dci przejechalem 150km i turbo padlo. Zawiozlem ja na gwarancji i powiedzieli ze mam wielki problem z silnikiem ze nie ma cisnienia oleju i zatarlo turbine.

 

i on powinien ponieść teraz koszty naprawy w ramach gwarancji !!!!!!!!!!!

 

Wymienić pompę oleju na pompę z 1,9/130 KM;

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedz na resztę pytań,

poczytaj ; Główna przyczyna uszkodzenia turbo , oraz to co zalecałem wcześniej,

poczytaj w/w wątek i sprzedaj to auto, bo eksploatacja silnika dCi wg tego co tam pisze jest kompletnie NIEOPŁACALNA!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie winna może tu być pompa oleju, skoro nie daje ciśnienia na ciepłym silniku.

Druga sprawa, po co wlewać 10w40, skoro te silniki normalnie sobie radzą na 5w40, tak jak zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto traci ciśnienie na ciepłym silniku oznacza to często koniec takiego silnika... Biorąc pod uwagę, że były tu wymieniane panewki obstawiać można, że to właśnie tu należy doszukiwać się przyczyny. Źle dobrane, zamontowane. Jest to dosyć typowy objaw i mechanik raczej wie czemu to się działo... i to pewnie pociągnęło turbo za sobą... a i opiłki to właśnie przez to że złe panewki.. powodowały brak smarowania

 

Wydaje mi się że silnik dokonał żywota.. i bez remontu już nie pojedzie

 

Kolejna sprawa, że silnik jeździ już na półsyntetyku wiec ktoś pewnie zaczął go zalewać takim olejem bo zaczął brać olej.. no chyba, że z oszczędności..:)

Z doświadczeń - jeśli nie masz dobrego mechanika który wykona porządnie remont silnika kup drugi słupek, będzie taniej i szybciej... boli, ale remonty jak mechanik słaby to bolą straszliwie..

Edytowane przez karolaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"" Problem rozwiązany. Magistrala olejowa turbosprężarki została wymieniona na nową, oryginalną."" Pozdrawiam - napisał kamony19911 - po obróceniu panewki ;Problem z ciśnieniem oleju! 1.9 dci

 

Proszę, kolegów o przestudiowanie tematu j/w i zwrócenie uwagi na zalecenia kolegi Pawel;

oraz temat;

Wymiana panewek

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!