Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

klapka recyrkulacji nawiewu - jak się do nie


Rekomendowane odpowiedzi

Dało by się lecz należny kupić taką z ASO i wygenerować odpowiednie dane do druku. Ktoś chętny ? :)

 

Dodano: 30 wrz 2014 - 23:38

A więc tak, poszperałem trochę i aby dostać się od strony komory silnika do klapki w wersji z klimatyzacją trzeba pierw odessać czynnik z układu klimatyzacji (rozłączenie rury zaworu rozprężającego) Możliwe że da się do niej dostać zdejmując deskę rozdzielczą lecz to musi ktoś potwierdzić. Co do wykonania klapki z plastiku to się nie da. Klapka z zębatką to INTEGRALNA część!. Z ASO możemy kupić klapkę oraz zebatkę białą którą widać na zdjęciach. Dla potomnych numer OE: 7701208270 . Znalazłem sporo zdjęć jak to wygląda aby wszystko działało jak należy, mam nadzieję że się przyda ;)

 

thumb_hosting_zdjec_1412112494__1.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112499__2.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112506__3.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112514__4.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112519__5.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112524__6.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112532__7.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112538__8.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112544__9.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112549__10.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112554__11.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112560__12.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112566__13.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112571__14.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112576__15.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112580__16.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112585__17.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112589__18.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112594__19.jpg thumb_hosting_zdjec_1412112598__20.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

z tego tematu nic nie wynika...

dalej nie wiem co zrobić z silniczkiem... jakby ktoś mógł wstawić normalne zdjęcia, gdzie jest ta wtyczka i to coś, żeby przestawić na obieg otwarty byłbym wdzięczny, najlepiej w Megi z 2002 roku z klimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego tematu nic nie wynika...

dalej nie wiem co zrobić z silniczkiem.

A co konkretnie chcesz zrobić?

gdzie jest ta wtyczka i to coś, żeby przestawić na obieg otwarty

U mnie trochę to inaczej wygląda niż na zdjęciach shu90, ale ja nie mam klimatyzacji. Wtyczka silniczka klapki znajduje się pod czarną plastikową osłoną w prawym górnym rogu na drugim zdjęciu. Widać ją również z silniczkiem na zdjęciach ósmym i dziewiątym. Silniczek widać też dziesiatym i jedenastym zdjęciu, a na dwunastym sam silniczek z kabelkiem i wtyczką.

U mnie z przestawieniem klapki na obieg otwarty nie było żadnego problemu, bo ona sama zawsze ustawiała się na obieg otwarty (pozycja leżąca, obieg zamknięty - pozycja stojąca), luźno sobie latała z powodu dwóch wyłamanych zębów na klapce. Co do przestawienia jej, to jeżeli nie lata luźno, to bez wyjęcia silniczka nie będzie to możliwe. Jeżeli jest luźna to tak jak napisałem u mnie była zawsze w pozycji leżącej (obieg otwarty) i podskaiwała przy zamykaniu drzwi. Ewentualnie ustawić ją w pozycji stojącej (obieg zamknięty) można byłoby próbować po zanurkowaniu pod deskę od strony kierowcy, u samej góry jest otwór (przysłaniany przez klapkę) przez który zasysane jest powietrze z kabiny i przez ten otwór podpierając tą klapkę można ją ustawić w pozycji "obieg zamkniety".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli to parowanie jest efektem stale zamkniętej klapki i zasysaniem powietrza ze środka auta. Jest to jednak mało prawdopodobne, bo przy włączeniu zapłonu klapka zazwyczaj się otwiera.

Jeśli klapka jest w pozycji otwartej, to jej odłączenie nic nie zmieni, bo przyczyna nie jest w klapce.

Przy takiej pogodzie jak była niedawno, nawet ze sprawną klapką jest objaw parowania szyb jak w aucie jest mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanizm też tłucze i jeżdżę na zamkniętym obiegu. Zamarzająca para na szybach przez noc to koszmar. Dlatego na czas zimowy chciałbym go całkowicie wyłączyć. Bo z tego co mi wiadomo to, przy odłączonym silniczku recyrkulacji obieg pozostaje otwarty.

Co zauważyłem też, to jest strasznie zimno w nogach nawet przy godzinnej jeździe.

Możliwe, że to nie klapka jest powodem pary/lodu na szybach.

Edytowane przez Warsmith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanizm też tłucze i jeżdżę na zamkniętym obiegu.

Jak mechanizm (klapka) się tłucze - słychać takie chrakterystyczne klapnięcie przy zamykaniu drzwi, to znaczy, że klapka jest luźna i swobodnie sobie lata. Normalnie ustawia się (siła ciężkości) w pozycji "obieg otwarty", a przy zamykaniu drzwi chwilowy wzrost ciśnienia w kabinie podnosi (obraca) ją w w kierunku pozycji "obieg zamknięty", a po wyrównaniu sie ciśnień opada z powrotem na pozycję "obieg otwarty" i słychać to klapniecie. W tym przypadku odłaczanie silniczka nic nie da, bo silniczek sobie, a klapka sobie (nie ma zazębienia - wyłamane zęby) - tak było u mnie. Przypuszczam, że w czasie jazdy klapka może ustawiać się w pozycji pośredniej i powietrze nawiewu na szybę pochodzi częśćiowo z kabiny, a częściowo z zewnątrz.

Czytałem o możliwości zablokowania tej klapki w pozycji otwartej od strony kabiny przez jej podparcie, ale ja takiej możliwości nie widzę, bo wtedy trzeba by tą klapkę ciągnąć do środka jakiś haczykiem (co w tych warunkach dostępu jest mało realne), a nie podpierać - podparcie klapki ustawia ją na obieg zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zwróciłem uwagi na żadne klapanie przy zamykaniu drzwi. Poprostu klapka strzela przy zapalaniu samochodu gdy jest zostawiony na obiegu otwartym i przy zmianie z zamkniętego na otwarty.

Poprostu chce jeździć na obiegu otwartym bez tego stukania od klapki. Za zimno jest na dokopywaniu się do tego mechanizmu, a garażu niestety nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że nie masz jeszcze wyłamanych zębów tak, żeby klapka była wolna, ale też wygląda na to, że jest ona przestawiona - nie jest ustawiona w skrajnym położeniu obieg otwarty lub zamknięty i po właczeniu zapłonu próbuję znaleźć to położenie, ale nie może i stąd te trzaskania (przeskakiwanie na zębach). Z tego co u siebie zaobserwowałem jak to działa, to klapka po wyłączeniu zapłonu ustawia się w pozycji obieg otwarty niezależnie jak jest ustawiony przełącznik. I jak przełacznik ustawiony jest na obieg otwarty, to po włączeniu zapłonu nie słychać działania silniczka i po wyłaczeniu zapłonu też go nie słychać. Natomiat jak przełacznik jest ustawiony na obieg zamknięty, to po włączeniu zapłonu przez chwilę słychać działanie silniczka (przestawia klapkę na obieg zamknięty), a po wyłączeniu zapłonu też przez chwilę słychać silniczek (przestawia klapkę w położenie obieg otwarty).

Co położenia wtyczki od tego silniczka, to u mnie to jest ta zielona wtyczka (nie wiem czy u mnie była zielona) na trzecim zdjęciu w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (nie mam klimy) w tym miejscu właśnie znajduje się wentylator i na jego obudowie jest gniazdo z wtyczką (jak na 12 zdjęciu) od silniczka, a miałem wszystko wyciągnięte co jest pod osłoną podszybia. A w ogóle to u mnie to inaczej wygląda niż to z czym się spotkałem na forum czy książeczce "sam naprawiam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po przerwie ;)

Poczytałem wszystkie tematy dotyczące nieszczęsnej klapki. Dopadło to i moją Megi.

Postanowiłem odpiąć kabelek/wtyczkę. Trzaski podczas załączania zapłonu ustały..silniczek nie pracuje OK.

 

Pozostał tylko jeden problem.

Podczas zamykania drzwi słychać jak ta klapka się obija. Tak jakby deskę klozetowa opuszczać <czerwona> Wynika z tego,że sobie swobodnie lata.

Teraz pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi na naszym forum.

Czy mam teraz zamknięty czy otwarty obieg :roll: ;)

 

Bardzo proszę o odpowiedź bo nie wiem czy zostawić to tak jak jest czy naprawiać.

Pozdrawiam

Bartek

 

 

Kolego sprawa jest prosta, podczas jazdy wylacz nawiew (ustaw na 0 ) i otworz kratki wentylacyjen, jak podczas jazdy powietrze bedzie ci dmuchac do auta to znaczy ze masz obieg otwarty, proste.

a nie jak tu czytam jakies durne testy zpachowe ?!

pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

 

Proponuje także zwracać uwagę na datę posta na którego się odpowiada, bo zabawne sytuacje powstają tak jak teraz (7lat temu post był napisany). Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Niestety nie doczytałem w wątku jak uporać się z tym problemem.

 

I tak jest to meganka classic 98 8 zaworowa 1,6 .Samochód będzie jeszcze 1 rok jeździł i chcę tylko wyłączyć wtyczkę od silniczka klapki . Jest to wersja z klima nie widzę nigdzie wtyczki od silniczka jednak jest widoczny kabel i jeżeli jet to ten jestem skłonny po prostu go uciąć . Fotka w załączniku. Na foto zielona strzałka pokazuje kabel który chcę przeciąć ( mam nadzieję że to kabel do silnika klapki tylko) a czerwona strzałka wskazyje jakąś wtyczkę może to jet właśnie ta?

post-85491-0-16211600-1444401383_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Papuga

 

Wiem, że ponad miesiąc od twojego wpisu ale może jeszcze nic nie ucinałeś. Nie ma takiej potrzeby. Wtyczka do tego silniczka to ta pokazana na tym zdjęciu poniżej. Mam taki sam silnik tylko wersja fury HB też z klimą.

 

thumb_hosting_zdjec_1447873553__2.jpg

 

Pod silnikiem wycieraczek 4 kabelki

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!