Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

Ja też podłączę się do odgrzewania tematu.

Mam bardzo nierówno zużyte tylne tarcze, nie są krzywe, ale mają "garb" który przy hamowaniu kopie mi w pedał hamulca i szarpanie jakby wciąż ABS pracował.

Czy jest sens przetaczać je?

Czy trzeba nowe?

A może ktoś próbował takie oszustwo że:

- wyciskamy łożyska ze starych tarcz,

- wstawiamy stare łożyska w nowe tarcze,

- całość na miejsce.

Oczywiście klocki już kupię nowe :)

Wiem, szalone, ale taniej.

Próbował tak ktoś? Czy raczej jest to na krótką metę.

Pytam, bo jedno łożysko mam już nowe i szkoda mi go się pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Nie chcę zakładać nowego tematu więc napiszę tu ,mam zamiar samodzielnie wymienić tylne tarcze hamulcowe, zakupiłem komplet ATE z łożyskami pierścieniem abs + klocki , moje pytanie jest takie co ewentualnie może mnie zaskoczyć podczas wymiany (przód robiłem sam bez problemów ) czy na przykład zdjęcie tarczy z piasty może być trudne i trzeba użyć jakiegoś ściągacza ? albo inny problem .Z góry dziękuję za ewentualne sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie tarczy jest łatwe - sama schodzi. Rozumiem że klocki też wymieniasz? W takim razie pamiętaj że tłoczek trzeba wkręcać i wciskać jednocześnie. Z innych rzeczy które mogą Cie zaskoczyć to jeszcze śruby jarzma zacisku to torxy zewnętrzne, nie pamiętam jaki rozmiar klucza E14? Przynajmniej coś w tych okolicach miałem w Scenicu.

 

Edit - jednak klucz E16.

Edytowane przez gandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam Szanownych Forumowiczów, tez podepne się do tematu, żeby bałaganu nie prowokować. czeka mnie wymiana tarcz z klockami - tył (sedan 2003r, ale to chyba sie podświetla gdzies w moin profilu chyba:)). Sam nie wymieniam tylko mechanik, ale moja hutrownia ma dość drogo i chce kupic w internecie, mysle o SNR lub SKF bo mechanik poleca, chce kupic w jednym sklepie komplety z klockami. Jedna sprawa mnie nurtuje podobno jakis elemen wystepował w dwóch grubościach, w zalezności od roku produkcji auta, nie wiem czy obsada łożyska czy co (bo mało się znam) ale tak twierdziła hurtownia u mnie w Częstochowie i można to podobno stwierdzić po zdjęciu tarcz, czy to prawda? chciałem moją Megi wstawić na jeden dzień i po kłopocie, a teraz to nie wiem? z drugiej strony nie chce sie za duzo mojego Pana Mechanika pytać (tu oczywiście pozdrowienia dla niego) bo stwierdzi, że całkowicie niekumaty jestem i może to w przyszłosci obrócić przeciwko mnie :D

 

A i drugie pytanko mam, czy kompletne tarcze z łozyskami itymi całymi pierścieniami posiadaja piastę?? jestem raczej blady w tym temacie i sam nie wiem czy chodzi o to samo? i jakie kocki polecilibyście do tych tarcz, oczywićie można mi coś podlinkować. za pomoc bede wdzoęczny, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i drugie pytanko mam, czy kompletne tarcze z łozyskami itymi całymi pierścieniami posiadaja piastę??

Nie posiadają piasty, bo piasta jest przykręcona na stałe do tylniej belki. Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Wszystkich,

To i ja się podepnę pod temat tarcz.

Muszę wymienić tarcze na tył w mojej megi II ph II 1.9dci hatchback.

Mam problem z ich doborem, chciałbym kupić samemu bo w warsztacie mają zabójcze ceny, ale wg nr nadwozia mojego auta powinny być tarcze o średnicy 240mm.

Ja natomiast mam założone obecnie tarcze 270 mm.

Mam pytanko, czy oryginalne 240 będą pasowały jeśli mam teraz założone 270mm? Chodzi mi o to łożysko które jest w tarczy, czy to się czymś różni?

Czy jedyna różnica to tylko szerokość tarczy?

W serwisie stwierdzili że albo belka jest od kombi założona albo ktoś się pomylił przy wymianie. Konkretnej odpowiedzi jednak nie uzyskałem.

Auto było sprowadzone z Francji gdzie miało wymienianą belkę ale w serwisie renault i założono oryginał.

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest tylko w średnicy tarczy (choć jej szerokość, a właściwie grubość też jest większa) ale co za tym idzie, zaciski hamulcowe też są inaczej zawieszone, by ta tarcza weszła. Skoro masz 270 to takie należy zakupić, by klocki hamowały całą powierzchnią. Jest już nieistotne gdzie i kiedy zostało to podmienione, ważne że zmieniono cały komplet: tarcze, zaciski, klocki, możliwe że z całą belką i że zmiana była na mocniejsze hamulce, a nie odwrotnie z 270 na 240.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jak pytałem w serwisie renault to sprawdzał w bazie i okazało się że zaciski i klocki są takie same do obu tarcz.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dlatego pytałem czy mogę wrócić do oryginalnych tarcz.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jak sprawdzałem tarcze firmy ATE to tam są różnice w średnicy otworu centrującego.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

270mm ma 52,3 mm na wyjściu, a 240 mm ma 55 mm. Obie jednak są montowane na czop o średnicy 25mm.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fachowcem nie jestem dlatego proszę o poradę,

Auto jeżdzi na 17 calowych felgach, to może faktycznie lepiej mieć większą tarczę?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam,

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie masz zamiaru do nowych tarcz starych łożysk przekładać???

Zakładając nowe łożyska i tak otwór w nich (d) musi być taki jak czop półosi.

Trzeba tylko odpowiednie według tarczy zakupić, a najlepiej już kompletne tarcze z wbitymi łożyskami.

Klocki i zaciski mogą być identyczne przy obydwu średnicach tarcz, jednak przy większej średnicy tarczach muszą one być dalej od czopa zamocowane. Jeśli przy takim mocowaniu pozakładasz mniejszej średnicy tarcze, to część klocka będzie poza tarczę wychodziła, a to jest niedopuszczalne.

Felgi do średnicy tarcz nie maja odniesienia poza tym, że mniejsze, choć fabrycznie wystarczające tarcze, w tych felgach bardziej głupio wyglądają.

Napraw sobie klawisz ENTER, wstawia ci podwójne kliknięcia pomiędzy linijkami tekstu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić cały komplet tarcz razem z łożyskami i pierścieniem ABS.

Na hamulcach nie mam zamiaru oszczędzać i kombinować, dlatego pytałem.

Dzięki za informację o odległości zacisków.

Czyli nie pozostaje mi nic innego jak zamontować 270 mm.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić cały komplet tarcz razem z łożyskami i pierścieniem ABS.

Myślisz że tam masz pierścienie zębate do ABS-u??

Z tego co mi wiadomo to w megankach i sceniolach II takich pierścieni nie ma a jest to rozwiązane przez odpowiednie namagnesowanie jednej strony łożysk albo tarcz. To są wirtualne ząbki, które widzi czujnik ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!