Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, auto megane 1 96 1.6.

 

1.Zajrzałem do zbiorniczka wyrownawczego płynu chlodzacego i nieciekawie. Jest taka jasna maź przy korku zbiorniczka i duzo brudu. Moze byc to winanieszczelnej glowicy czy to poprostu z powodu dlugiej przerwy w zmianie plynu. Auto niedawno kupilem i nie wiem czy były wlasciciel zmienial.

 

2.Jesli silnik chodzil chwile (5-10 minut) to po odkreceniu korka zbirniczka poziom plynu wzrasta o okolo 3 cm czy to normalne?

 

3. Zaraz po zapaleniu silnika podzialka wskaznika temperatury sweici sie i wskazowka idzie na gore w okolice tych kreseczek co sa tak jedna przy drugiej (dokladna podziałka) i moje pytanie czy to jest wskazanie wysokiej czy nieskiej temeratury. Mniej wiecej po 30 sekundach podzialka gasnie a wskazowka gwaltownie spada w okolice drugiej kreski od dolu. Z czym moze byc problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1. nawet po 10 latach bez zmiany płynu powinno być tam w miare czysto tzn bez śmiesznych ciał trzecich w stylu mazi.

Ad.2. To nie Żuk gdzie zaglądasz do chłodnicy czy płyn jest. Nowsze auta układ chłodzenia mają działający pod pewnym ciśnieniem i stąd wahania płynu. Dla własnego bezpiecseństwa nie odkręcaj jak nagrzany bo prawie zawsze wywali płynem.

Ad.3 biorąc pod uwage Ad1 --> coś ewidentnie jest nie tak z układem chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie 3 wskaźnik pokazuje poziom oleju. Tak jest to pokazywane w megance. Co do zbiorniczka, to ja swój czyściłem płynem "Tytan" do WC. Rozmieszałem go z wodą i zalałem nim WYCIĄGNIĘTY zbiorniczek, zostawiając na noc. Po nocy dokładnie wypłukałem i od tamtej pory jest czysty i nic w nim nie pływa. Co do ciśnienia to się zgadzam, nigdy nie odkręcaj korka na działającym a już szczególnie ciepłym silniku. Co do płynu to kontroluj poziom i stan płynu i oleju. Jak tylko zauważysz większe ubytki lub za ślimaczenie korka wlewu oleju białą masą lub zabrudzenie ponowne zbiorniczka, wal do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pkt 1 maź spowodowana jest najprawdopodobniej dostaniem sie oleju do układu chłodzenia.

Albo u Ciebie dopiero zaczyna się coś dziać albo poprzedni właściciel miał awarię i olej dostał się do układu chłodzenia i nie przyłożył się do wyczyszczenia układu.

Co do wahań płynu chłodzącego to jest normalne z razji wytwarzania ciśnienia w układzie, ale sprawdź na zimnym silniku czy nie masz zalepionego korka tą mazią. Na Twoim miejscu nie odkręcałbym korka na zbiorniczku wyrównawczym przy włączonym silniku.

A wskazówka nie powinna tak wzrastać że pojawia się na drobnych kreseczkach, jak tak się dzieje to masz niesprawny prawdopodobnie termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 3. przeciez tirurara pisze ze tylko po odpaleniu wskazowka na gorze i po 30 sek na 2 kresce.

 

 

wszystko jest ok. najpierw pokazuje stan oleju czyli ok jak jest w tamtych rejonach.

a jak zgasnie i spadnie to pokazuje temperature cieczy :-D i wskazowka powinna byc na srodku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Mam podobny problem. Pojawił się olej w zbiorniczku wyrównawczym układu chłodzenia.

Po za tym objawem nie występuje żaden inny objaw o których czytałem w innych postach ( tupu zapowietrzania się układu czy też nadmiernego grzania się układu). Pierwsze co zrobiliśmy wspólnie oczywiście z mechanikiem to dociągnęliśmy głowice ( nie była porządnie dokręcona ). pojeździłem jakiś czas i olej znów się pojawił. no to zapadła decyzja o wymianie uszczelki i przy okazji płynu chłodzącego. Jeżdżę około miesiąca i problem powraca. Dodam iż w oleju nie zauważyłem żeby dostawał się płyn, chociaż troszkę go ubyło ( trzeba wziąć pod uwagę że była wymiana płynu i mogło gdzieś być zapowietrzone) :cry:

z góry dziękuje za jakieś rady co może być przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam iż w oleju nie zauważyłem żeby dostawał się płyn, chociaż troszkę go ubyło
w samochodzie nie jest mokro ?Być może układ nieco zapowietrzony,albo ucieka płyn przez nagrzewnicę.Sam ostatnio wymieniłem uszczelkę oraz płyn .Od miesiąca nic nie ubyło /ani nie przybyło-to najważniejsze .U mnie też ogrzewanie normalnie działało ,temperatura była w normie,ale jak zobaczyłem olej w zbiorniczku,nie czekałem ,tylko wymieniłem uszczelkę i splanowałem głowicę .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę trzy grosze na temat 2 pytania, dotyczącego dużego wahana poziomu w zbiorniku wyrównawczym i ciśnienia w układzie chłodzenia.

To że są duże wahania poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym między stanem zimnym i gorącym jest wywoływane obecnością powietrza w układzie chłodzenia. Przy braku powietrza ruchy poziomu cieczy w zbiorniku wyrównawczym są stosunkowo niewielkie wynikające z rozszerzalności cieplnej cieczy, a ta w porównaniu do gazu (powietrza) jest niewielka. Niewielkie są też wzrosty ciśnienia w zbiorniku wyrównawczym (jeżeli pracuje jako ciśnieniowy - w megankach tak) z tego tytułu.

W mojej megance (I ph.2) układu chłodzenia nie da się skutecznie odpowietrzyć, a to z powodu budowy chłodnicy. Wprowadzenie górne do chłodnicy jest w przybliżeniu w 2/3 jej wysokości i nie ma żadnej możliwości usunięcia powietrza z chłodnicy z przestrzeni powyżej górnego wprowadzenia (chłodnica w najwyższym miejscu powinna mieć odpowietrzenie, a tego nie ma). Jest to łatwe do sprawdzenia. Jeżeli macie taką chłodnicę to sprawdzcie temperaturę boków chłodnicy w momencie otwarcia dużego obiegu. Temperatura boków poniżej górnego wlotu będzie wysoka, a powyżej niska (po jakimś czasie wzrośnie w wyniku przewodnictwa). Ten właśnie duży pęcherz powietrza powoduje duże wahania cieczy w zbiorniku wyrównawczym obiegu tego typu jak w megance i związane z tym duże wzrosty ciśnienia w układzie. Ten pęcherz powietrza (na gorącym silniku) gwałtownie rozprężając się w chłodnicy po otwarciu korka, powoduje gwałtowne wypychanie dużej ilości cieczy do zbiornika wyrównawczego i z tego może dojść do oparzenia. Utrzymywanie tego ciśnienia w granicach bezpiecznych dla układu ma zawór ciśnieniowy w korku na zbiorniku wyrównawczym i on powinien być stale sprawny. Przy braku powietrza w układzie dochodzi do lekkiego syknięcia (czasami niesłyszalnego) i lekkiego podniesienia się poziomu płynu spowodowanego sprężystością przewodów gumowych i nie dochodzi do wyrzucenia płynu ze zbiornika.

Długi wywód, ale tTak ta sprawa wygląda od strony fizycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!