Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym się was dowiedzieć co ile nabijacie klimatyzacje w swoich reniach.

Dodam że właśnie mam problem, rok temu nabijałem klimatyzacje, układ był sprawdzony i szczelny a w tym roku klima już nie działa. W Oplu nabijałem klimatyzacje 3 lata temu i co rok ją tylko odgrzybiam a poza tym mrozi bardzo dobrze. Tutaj rok czasu i już "dead" ?

 

Sprawdzałem tak "na oko" naciskając zawór od klimy pod maską, wydaje się ze ciśnienie jest niesamowicie duże.

 

Zakłądając że klima jest nabita co może być przyczyną ze sie nie załacza.

 

Dodam że podłaczyłem dzisiaj megi pod kompa i mam bład p0110 lecz jest to bład przepływimierza, lecz w programie PCMScan jest taka opcja "deski roździlczej" i wszystkie wskaźniki sobie poprostu lataja jak chcą obroty skacza 0 -9000tys RPM temperatura zasysanego powietrza 20- 170*C, prędkość roznież skacze, miesiać temu jeszcze nie było takich cudów. Resetowałem komputer poprzez wypięcie aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, podczas włączenia klimy zawsze było słychać przekaźnik i obroty minimalnie na sekundę spadały. Teraz nic.

 

Dziwi mnie to że podłączając po komputer samochód ciągle czujniki temperatur skacza jak chcą, RPM i predkosć rownież (PCMScan) Może coś z czujnikiem.

 

[ Dodano: 2010-05-05, 19:34 ]

Ciśnienie klimatyzacji sprawdzone i płyn jest jeszcze troszeczke dobił gościu ale klima dalej nie działa :) Wszystkie bezpieczniki są ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie wyłączeniem klimatyzacji latem a teraz pierwszy raz ją uruchomiłem, wiec sprężarka nie było by kiedy aby się uszkodziła.

 

Jest jakaś możliwość sprawdzenia tego czujnika? Gdzie on się znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec sprężarka nie było by kiedy aby się uszkodziła.

Z klimatyzacją jeździ się cały rok, nawet w zimie. Zasada jest tak, że trzeba ją przynajmniej raz na tydzień włączyć żeby pochodziła; chodzi o smarowanie i jednocześnie uszczelnienie całego układu.

Poczytaj o czujniku klimatyzacji. Na forum znajdziesz taki prosty układ do sprawdzenia czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale klimatronik nie odpali się gdy temperatura zewnętrzna wynosi jest na minusie.

Czyli pewnie rozszczelniła się i gaz uciekł.

 

Kolego mnóstwo tematów jest na temat tej czui, ale nie mogę trafić na ten odpowiedni, nakierujesz mnie bliżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że sprężarka włączy się na kilka kilkanaście sekund, a tak właśnie się włącza. Ale to już jest opisane i przedyskutowane, i nie widzę sensu dyskutowania o tym ponownie.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem na sprawdzeniu szczelności i w ciągu 40min ciśnienie spadło z 24,8 na 24,2 bara. Niby niewielki ubytek ale zrezygnowałem z nabijania (stwierdzili na poczatku, że czynnik jest, chociaz klima mi prawie nie działa). Ryzykować nabicie czy jednak szukać nieszczelności?Może jest szczególne miejsce gdzie lubi sie rozszczelniać klima w megankach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest żaden spadek, tym bardziej że nie używałeś klimatyzacji przez zimę. Dodatkowo część czynnika wypuściłeś "sprawdzając" czy jest on w układzie.

Możesz mieć dwie przyczyny:

1) uszkodzony zawieszony czujnik ciśnienia klimatyzacji

2) uszkodzony czujnik temp. w kabinie.

Oczywiście nie można wykluczyć spalonego bezpiecznika lub jakiegoś innego uszkodzenia elektrycznego.

Nic też nie da że ktoś Ci napisze, że wymienił to czy tamto. Do czynnika dodaje się specjalnego markera, który świeci w świetle UV. Trzeba nabić pojeździć tydzień, dwa i ponownie pojechać na kontrolę. Poświecą lampką UV i zaraz będzie wiadomo.

Nie chcesz tego robić sam podjedź do jakiegoś warsztatu niech Ci to zrobią, z tym, że prawdopodobnie muszą mieć odpowiedni sprzęt. Najlepiej jakby mieli CLIP-a, ale to na 100% tylko w ASO.

PCMScan jest taka opcja "deski roździlczej"

A czasem nie jest to opcja sprawdzenia wskaźników? Wtedy tak się będą zachowywać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima reczna wiec czujnik temp w kabinie odpada. Proponowal mi nabicie z markerem za 140zl. Jestem akurat w rodzinnym mieście i tu tylko nabicie, nie naprawiaja. Wróce do Trójmiasta to zalece do normalnego serwisu klimy i zobacze jak z cenami. Mam nadzieje, że dwa razy za nabicie nie będą liczyć.Dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy nabijaniu klimatyzacji wyszło że układ jest szczelny, lecz chyba jednak doszło do ulotnienia gazu, mimo iż układ został sprawdzony gdzie może uciekać gaz?

 

Przy okazji dodam że kumpel w Megane II ph II ma sprawny czujnik, ukłąd szczelny i sprawną spręzarkę, wczoraj to gdzies sprawdzał lecz klima mu się również nie załącza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lecz chyba jednak doszło do ulotnienia gazu

Jak klima nie była włączana to mógł nastąpić ubytek czynnika. Pojeździj trochę na klimie i ponownie podjedź do warsztatu. Poświecą latarka UV i będzie widać czy ucieka i gdzie.

Jak się klima nie włącza to tak jak napisałem na wstępie - czujnik ciśnienia.

To że koledze się nie włącza klima wcale nie znaczy że jest to wina czujnika.

Podałem to co trzeba sprawdzić na początku, a jak jest sprawne szukać dalej.

Czyli:

1) czy działa dmuchawa na wszystkich biegach i ma być włączona razem z klimatyzacją.

2) bezpieczniki, kabelki i wtyczki

3) ilość czynnika w układzie ma być tyle ile zalecane, jeżeli jest za mało lub za dużo klima się nie włączy.

4) czujnik ciśnienia

5) czujnik temp. w kabinie (climatronic)

Chyba jeszcze opornik I-go biegu wentylatora chłodnicy. Przy włączonej klimie jednocześnie włącza się wentylator chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie pytanko odnośnie silniczka klapki nawiewu wew/zew. Wczoraj go odłączyłem do czasu aż nie zakupie nowego. Nie pamiętam dokładnie ale tam znajduję się chyba jakoś z 8 pinów, ale czy bez tego silniczka będzie załączać się klimatyzacja?

Muszę zerknąć jeszcze na czujnik temperatury wewnętrzny ?

A czy jest jakaś nota techniczka do phI co często jest przyczyna niedziałającej klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!