Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dzisiaj w serwisie.

Powiedziano mi TTTM.

 

Uszczelki posmarowano środkiem na bazie silikonu. Pomogło, ale pewnie nie na długo.

Myślę, ze w przyszłości będę chciał wymiany uszczelek na nowe. Być może nie wszystkie są tym defektem obarczone (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe na pewno nie skrzypią - sprawdzałem w Salonie. Może pogoda/zużycie to powoduje.

Facet z serwisu powidział mi, żebym zglosił to na przegladzie gwarancyjnym i spróbują coś z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff..

 

Po długiej walce zdiagnozowałem rzeczywiste źródło skrzypienia.

Wystarczy wyczyścić i popsikać silikonowym sprayem uszczelki pokazane na zdjęciu:

 

uszczelki_hwqparr.jpg

 

Wszystkie pozostałe uszczelki nie miały z tym problemem nic wspólnego.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez COWON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nowe na pewno nie skrzypią - sprawdzałem w Salonie. Może pogoda/zużycie to powoduje.

Facet z serwisu powidział mi, żebym zglosił to na przegladzie gwarancyjnym i spróbują coś z tym zrobić.

U mnie zaczęło skrzypieć od razu po odbiorze auta z salonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A propos skrzypienia... Byłem wczoraj na serwisie i zademonstrowałem skrzypienie dochodzące z tylnego zawieszenia. Prawdopodobnie to wina tylniej belki. Skrzypienie jest słyszalne przy mocnym bujaniu samochodem na boki, albo w czasie wolnej jazdy po niezbyt równej nawierzchni. W środę jadę na naprawę. Po powrocie podzielę się wrażeniami. Auto ma przejechane 18300km. Może ktos z was ma ten sam problem i myśli że to uszczelki? Co do uszczelek drzwiowych, to rzeczywiście pozostawiają wiele do życzenia. Zwłaszcza ich spasowanie z szybą i górną ramką drzwi. U mnie, przy prędkości powyżej 100km/h można odnieść czasem wrażenie, że połowę uszczelek gdzieś wywiało. Nie wiem co z tym zrobić. Smarowanie tłuszczem odpada, bo zafajdane będą wiecznie szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolejne moje wrażenia dotyczące skrzypienia i innych hałasów...

Ostatnimi czasy pojawił się hałas z okolic oświetlenia kabiny - tego montowanego na podsufitce. Czy ktoś wie jak to się demontuje ??? Bardzo dziękuje za ewentualną pomoc :0

Temat drugi: pojawiły się również stuki... z zagłówków. Podczas jazdy na nierównościach zagłówki klekoczą :) Jest to dołujące, ponieważ nie za bardzo wiem co z tym zrobić (?). Niby wszystko jest ok, ale ruszając zagłówkiem wyczuwalny jest luz. No i właśnie to jest przyczyną. Miał ktos podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, obawiałem się, że mam jakiś trefny model ale widzę, że nie tylko mnie dręczy skrzepienie. Od kilku dni zauważyłem skrzypienie przy przejeżdżaniu przez "policjanta" jednak dziś zwróciłem uwagę na fotel kierowcy ( ważę ok 70 kg :-) ) więc chyba to nie jest to wina kierowcy, a materiałów. W Clio III przy przebiegu 50,60 tys też zaczęło skrzypieć, tutaj mam zaledwie nieco ponad 3 tys. Plus jest taki, że przy wyłączonym radiu to słychać, zobaczymy za kilkaset km czy będzie gorzej wtedy najwyżej podjadę do ASO chociaż obawiam się, że mogą mnie wyśmiac :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak poczytałem to mam wrażenie ,że cała Meganka III skrzypi gdzie popadnie. Ja wstawiam jutro moją do serwisu bo skrzypią poręcze w drzwiach przednich.W ramach gwarancji - do wymiany.Inne plastiki też trzeszczą ,jak wjeżdzam na krawężniki lub stromy podjazd. Poczytałem o trzeszczeniu i widzę ,że to jest problem ogólnej kiepskiej jakości wykończenia tego modelu lub konstrukcja nadwozia auta jest mało sztywna. Nic raczej nie da się zrobić. Ten typ tak ma i jak kogoś irytuje to może trzeba zminić markę po przemyśleniu bo ... jak to mówią , "wszedzię dobrze gdzie nas nie ma".Inne marki też mają swoje wady. Reasumując - ta jakość Renault jest proporcjonalna do ceny. Znajomi mają droższe marki np BMW 3 i na gwarancji korzystali już dwa razy z lawety i wymieniano im oprogramowanie silnika. BMW 3 kosztowało tyle co moje dwie Megi ,i ma przy tym dużo gorsze wyposażenie np( brak: navi, czujników z przodu ,podgrzew. foteli itd) ale ma jeden plus ,nie skrzypi. Ja wolę jednak skrzypienie, lepsze wyposażenie i 70 tyś w kieszeni.

Edytowane przez Feliks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, za te cene mamy naprawde bogate auto pod wieloma względami, jednak to nie oznacza, że całe auto powinno skrzypieć. Po to kupuje się nowe auta by nie było takich niespodzianek, ja na szczęście mam 4 lata gwarancji więc poczekam jeszcze i poobserwuje, a na przeglądzie wszystko zgłoszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poręcze w drzwiach wymienili w ramach gwarancji. Skrzypią zdecydowanie mniej.Pozostały mi do likwidacji skrzypienia tapicerki. Spróbuję posilikonować te uszczelki drzwi.

Edytowane przez Feliks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Silikonowanie uszczelek w drzwiach niestety trzeba powtarzać co jakiś czas.

 

Kolejne spostrzeżenia:

1. Skrzypienie panelu nawigacji.

Jak sobie poradziłem : Demontaż panelu, zaizolowanie wszystkich kabelków taśmą izolacyjną "płócienną" oraz podłożenie pod spód gąbki unieruchamiającej wszystki kabelki po założeniu panelu na miejsce.

Luźno podmontowane elementy pokleiłem silikonem SOUDAL.

Dodatkowo posmarowałem płynnym silikonem miejsca łączenia ekranu z osłoną oraz łączenia osłony z kokpitem.

Masakra, ale nic nie skrzypi od dłuższego czasu.

 

2. Stukanie w okolicy lusterka wstecznego, wewnętrznego.

Powodem były przewody niechlujnie upchane w osłonie czujnika deszczu i oświetlenia.

Jak sobie poradziłem: Zdemontowałem osłonę, zaizolowałem przewody taśmą płócienną, wszystko owinąłem w cienką gąbkę.

Nic nie stuka.

 

3. Skrzypienie uchwytów w drzwiach - wystarczy je zdemontować i posmarować nie brudzącym smarem. Smarujemy oczywiście w miejscach kontaktu z elementem do którego uchwyty są mocowane. Po zmntowaniu całości - przecieramy uchwyt szmatką i po sprawie.

Nic nie skrzypi od ponad pół roku.

 

4. Skrzypienie zaczepów pasów bezpieczeństwa.

Wystarczy psiknąć do środka specyfikiem smarującym. Ja wykorzystałem do tego celu smar w sprayu. Smar ten kupiony był w celu konserwacji łańcucha rowerowego. WD40 zapewne również się sprawdzi.

 

Jak widać samochód ma małe mankamenty pod tym względem, ale wg mnie sa to sprawy banalne. Można je łatwo poprawić - wystarczy troszke dobrych chęci. Narzekanie na markę tutaj nie pomaga.

Poczytajcie sobie forum nowego VW Scirocco. Oni nie mają lepiej, a powiedziałbym, że narzekania jest więcej.

Edytowane przez COWON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mógłbym liczyć na jakąś podpowiedź jak zdemontować te uchwyty w drzwiach? Też bym się za to zabrał, ale jakoś się boję kombinować, czy w te szparki od spodu trzeba coś wsunąć żeby je odpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!