Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II Spalanie


Laps

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie czy to normalne ze przy spokojnej jezdzie w cyklu miejski auto z silnikiem 1.9dci spala 10 litrow ON bo jak na moj gust to troche za duzo. Czego moze byc to przyczyna?????

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laps, Ja mam średnie spalanie około 7,5l przy dosyć dynamicznej jeździe w mieście zatem masz coś nie tak z autkiem. Sprawdź filtry, zobacz czy komp nie wywala żadnych błędów i nie jeździsz na trybie awaryjnym. A jak z obrotami na biegu jałowym? Może jeździsz cały czas na ssaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kys, tylko Ty masz silnik 1.4 a kolega Laps, 1.9dci a to jest znaczna różnica. :) Ja powiem szczerze nie przekroczyłem jeszcze nigdy 8.5 na mieście nawet jak leciałem jak głupi gdy mi się spieszyło. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8,5l w mieście przy silniku 1,9dCi to i tak bardzo duże spalanie z tego co pamiętam(poprzedni samochód to Megi 1,9dCi air) fabryka dawała 5,6l w mieście, mi osobiście nie udało się osiągnąć tego rezultatu ,ale też nie przekraczałem zużycia 6,5lna 100km.( samo życie czas eksploatacji megi M I ph IIto 7 lat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8,5 na 100 w mieście to lisiowi90 pali 1,5dci :-P !

Diesle turbinowe są nadzwyczaj specyficzne i czułe na kierowcę :)

nauczysz się może, przesiadłem się kiedyś ze zwykłego na mniejszy i turbinę o zmiennej geometrii- oszczędniejszy :shock: ?

i co :-? ? Średnie może pół litra mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scar, To ja już tego nie rozumiem. :] Mi 10l pali Swift 94r. 1.6 benzyna jak mu pociskam ostro po mieście. :-/ Jak lisu może osiągać 8.5 l takim małym dieslem? :shock: Ja służbowo mam Peugot Bipper z 1.4hd, 70KM, cały czas w podłodze i średnie spalanie w mieście koło 7l. 8-) Trasa 6,2 (3500km zrobionych) a latam nim koło 140. :roll: Osobiście uważam, że przy spokojnej jeździe 1.5dci nie powinien chcieć wiecej jak 7l w mega korkach a 1.9dci maks 8l. Jeżeli jest wiecej to jest coś nie tak bo nie wierze, że takie spalanie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu wlasnie dziwna sprawa bo niedawno wymienialem rozrzad i wszystkie filtry komp nie pokazuje zadnych bledow a moze to sprawa przeplywomierza????

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam nowy rozrząd i świeże filtry wraz z olejem zmienianym co 10 tys km gdzie Renault zaleca chyba po 30 tyś. ale jak się nie umiejętnie jeździ nawet za mało depcząc pedał gazu to dużo pali ;-) dla tego lepiej nie patrzeć na spalanie i cieszyć się mocą silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wlaśnie teraz to po prostu juz na pewno nie wiem o co moze biegac czy moze byc az taka róznica w spalanie na zimnym silniku przejechalem ostatnio 300 km z predkością rzedu 100- 130 i spalanie mialem 5,5 litra na 100. Moje pytanie czy 2 krotnie wieksze spalanie w miescie moze byc uzaleznione tym ze do pracy mam 5km i autko jedzie na zimnym silniku. Ale czy az tak kolosala róznica jest mozliwa???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laps, Jak sprawdziłem ten silnik rozgrzewa się do swojej temperatury pracy po ok. 7km jazdy miejskiej zatem jedziesz cały czas na zimnym silniku do pracy. :-| Takie spalanie przy takich krótkich odcinkach rzeczywiście może występować. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) trochę mi się wydaje że Panowie lejecie wodę.. Ja mam 82 KM w 1.5 7 km do szkoły w tym około 5 sygnalizacji świetlnych po drodze.. Czasami zdarza mi się śmigać po mieście dużo i to w godzinach takich że korki są ogromne. A pali mi 5.5 l najwięcej a na zdrowy rozum czy 19 letni kierowca może uprawiać eco styl jazdy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!