Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Co Cie drażni a co fascynuje w Megane III ?


Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego że poprzedni temat z taką ogólną rozmową na temat różnych rzeczy w Megankach 3 generacji... został zamknięty (jestem nowym użytkownikiem, dzisiaj ten temat znalazłem, poczytałem i dzięki właśnie takiemu tematowi jak ten wiem o wiele więcej niż wcześniej...) uważam że taki temat jak najbardziej przydaje się dla wszystkich...

Każdy będzie mógł tutaj napisać cokolwiek związane ze swoim autem (Megane 3) co się psuję, co by wymienił, z czego jest zadowolony... różne porady, pytania... i wiele więcej...

Mam nadzieje że ten temat się przyjmię i będziemy mogli tutaj dzielić sie swoimi przeżyciami :)

Pozdrowionka i zapraszam do rozmowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Gratuluję wyboru:)

Mam od razu pytanie. Jak Ci się jeździ na 17? nie za niski profil jak na nasze (...) warunki? Jeżdżę na 15 alu. i szczerze mówiąc ciężko mi sobie wyobrazić jazdę na większych, może dlatego, że przesiadłem się z Laguny 3 i jest sztywniej (choć wcale nie gorzej).

Odnośnie tematu co mnie drażni:

-trochę zawieszenie i to że na małych dziurach i przy niewielkich prędkościach słyszę stuki, może TTTM... można się przyzwyczaić a raczej trzeba bo była sprawdzona w każdy możliwy sposób:P

-wykładzina drzwi trzeszczy na tarkach i na większych dziurach z tyłu plastiki.

-system audio (podstawowy z bluetooth) jest tak marny że aż się nie spodziewałem.

-dziwne sprzęgło, ciężko wyczuwalne.

Teraz fascynacje:

-zachowanie na drodze

-wykończenie deski i to że muszę wpaść w przepaść żeby wydała z siebie dźwięk

-wygląd zewnętrzny i reakcje ludzi:D

-hamulce

-rewelacyjna wentylacja

-przytulne wnętrze

-bardzo dobre fotele i pozycja za kierownicą, światła, oświetlenie wnętrza

-świadomość bezpieczeństwa itd...

Ogólnie samochód bardzo przyjemny więc od samego początku posiadł moje serce:P

Zapraszam do dyskusji i dziękuję za uwagę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki...

powiem Ci że jeździ się bardzo dobrze... przesiadłem się z Golfa 4 na 17 z profilem 45... tam to było twardo...ale po sezonie jazdy dało rade przyzwyczaić się... więc jak się przesiadłem teraz do meganki z profilem 50 to się jeździ mega komfortowo... (ale tak jak mówie przesiadłem się z bardziej twardego samochodu na mniej) ale polecam 17 :)

 

Najbardziej się obawiam tych wszystkich odgłosów plastików wewnątrz... obawiam się że po czasie będzie tragedia... w golfie nic nie trzeszczało... a w firmie jeżdże megankami 2 i tam jest tragedia... wszystko trzeszczy zwłaszcza w desce rozdzielczej... i to jest chyba póki co największa moja obawa....

 

akurat posiadam ten system 3d audio by arkmans (czy jakoś podobnie) i gra naprawdę super no i są głośniki BOSE... więc firma good :)

 

aa i nie wiem jak to się ma u Renault... bo u ojca w Peugeocie 307 non stop przepalają się żarówki... czy to z przodu czy z tyłu... no mega często... dlatego się zastanawiam jak to będzie w Reno... bo w końcu żarówki do xenonów trochę kosztują....

 

a o fascynacjach :)

 

- lampy bi xenonowe... piekne !!!!!

- wygląd... co tu więcej mówić :)

- fotele fajnie trzymają na boki

- audio

- dwustrefowa klima... fajna sprawa ( do tej pory miałem albo manualną, albo zwykłą jednostrefową)

 

i wiele wiele więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba zacznę się zastanawiać nad większą felgą.

Ta Meganka to jest moja 4 Renówka na początku była Meganka 1 i jak dotąd mam do niej największy sentyment mimo że miałem 8 lat jak rodzice kupili:P Później była Laguna 1 ph2 i to była masakra co 10 tys robiłem zawiasy z przodu a deska to stado śrubokrętów. Teraz podobno jak mówi firma poprawili materiały ale zdecydowanie widać poprawę, więc jestem pełen optymizmu bo na dźwięki jestem mega uczulony:) ale co jak co światła to najmniejszy problem, nigdy problemu nie było a w domu od ponad roku mam Lage 3 z bixenonami i jak na razie spoko, zobaczymy co będzie później. A inny temat elektryka w samochodzie... mimo iż Renault nie ma dobrej opinii ja na ten element nigdy nie narzekałem i jeśli się zadba to będzie pięknie służyć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj w końcu po miesiącu oczekiwania odebrałem swoją Megankę GT (130 TCe), więc trochę moich uwag na temat samochodu po przejechaniu paru kilometrów w trasie i po mieście. Jak na razie silnik rewelacja, mega elastyczny, choć faktycznie lewarkiem trzeba się namachać kierując się wskazaniami komputera.

Jak dla mnie świetny wynalazek to regulator/ogranicznik prędkości w trasie sprawdza się wyśmienicie i noga odpoczywa.

Co do sprzętu audio to mam zwykłe podstawowe radio, ale nie wiem jakie głośniki mi tam wstawili (gwizdków jeszcze nie mam) bo większość osób narzeka, a u mnie nawet bez gwizdków gra rewelacyjnie, może trochę za mało basów jest ale naprawdę jest super, jakoś zupełnie inaczej niż w autach które wcześniej oglądałem w salonie i odsłuchiwałem.

Ogólnie przeskok jakościowy duży w stosunku do Megi II.

Z rzeczy które mi nie pasują to klamki wewnętrzne drzwi. Sa umieszczone w takim miejscu że trzeba jakoś nie naturalnie wyginać ręce żeby drzwi otworzyć, ale przyjdzie przywyknąć do tego.

Druga rzecz która mi przeszkadza to nie możność otwierania szyb przy wyłączonym silniku, choć to muszę jeszcze sprawdzić czy gdzieś nie da się tego jakoś ustawić.

Ogólnie autko bardzo super, mega wygodne, duże i pakowne, a jak ktoś się zastanawia nad silnikiem benzynowym to tylko TCe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie przeskok jakościowy duży w stosunku do Megi II.

A dla mnie to największe rozczarowanie w porównaniu do II Expression, krok w tył jeśli chodzi o jakość wnętrza :roll: Z tego powodu żona stwierdziła po jeździe testowej, że nastęna będzie "niestety" Laguna ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krok w tył jeśli chodzi o jakość wnętrza :roll: Z tego powodu żona stwierdziła po jeździe

testowej, że nastęna będzie "niestety" Laguna

Moze zonie chodzilo bardziej o kolorysteke wnetrza ? ;)

nie powiesz mi ze materialy w MII sa lepsze od tych w MIII...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Nie wiem jak w expression, ale przednie drzwi w megane dynamique są podobnej jakości, co w lagunie. Góra jest miękka tak jak deska rozdzielcza, dalej jest miękki materiał (w lagunie jest mięciutki plastik), a na dole jest plastik twardy, tak samo jak w lagunie. Tego twardego plastiku jest jednak mało w obydwu modelach.

Gorzej prezentują się drzwi tylne w megance. Miękkie i twarde plastiki w lagunie z tyłu i z przodu są w podobnych proporcjach, natomiast z tyłu w megane więcej jest twardego plastiku. Niemniej jednak szokującej różnicy w jakości nie ma, choć na pewno laguna (wersja beżowa), którą oglądałem od razu lepiej się prezentuje niż smutnawe, grafitowe wnętrze megane. Swoją drogą, to wykończenie megane jest naprawdę na poziomie, u konkurencji widziałem ordynarne plastiki...

 

Regulamin się kłania :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynają mnie drażnić drobne skrzypienia tapicerki. Oraz coś ze sprzęgłem się dzieje. Gdy puszczam nieco szybciej (nawet na luzie) słychać jakby brzdęk sprężyny. Wkurzające jak nie wiem. Po sesji skoczę do ASO :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propos tego co mnie drażni - Franole przekombinowali z bagnetem od sprawdzania poziomu oleju w 1,6 16v. Moim zdaniem to rozwiązanie za przeproszeniem totalnie z dupy...

Nie dość że "bagnet" wykonany z tworzywa sztucznego, powykręcany w chińskie osiem, to w dodatku (przynajmniej w moim przypadku) sprawdzenie nim poziomu oleju jest nierealne. A to z tego powodu, że po nawet bardzo dokładnym jego wytarciu, po ponownym włożeniu we właściwe miejsce, "bagnet" jest cały umorusany w oleju. Nie da się jednoznacznie stwierdzić dokąd sięga poziom oleju w silniku. Jeździłem juz różnymi autami, ale to rozwiązanie wybitnie nie przypadło mi do gustu.

Poza tym co mi nie przypadło do gustu:

- trzeszczy wnętrze na nierównościach

- nieprzewidywalna praca wycieraczek w wersji z czujnikiem deszczu

- bardzo króki pierwszy oraz drugi bieg - ciężko ruszyć dynamicznie spod świateł

- trochę przyduże spalanie

- wyczuwalny luz na pedale hamulca

- czasem potrafi brzęknąć sprężyna sprzęgła

 

A co na plus:

- design wnętrza, zastosowane w nim materiały

- bryła nadwozia

- świetnie leżąca w dłoni kierownica

- bardzo dobry klimatronik

- duży i ustawny bagażnik (kombi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@grzegorz_s: poziom oleju zawsze jest sprawdzany przy odpalaniu samochodu. Wciśnij przycisk w dół albo w górę (nie pamiętam) od zmian komputera tuż po wciśnięciu start i wyświetli Ci kropkami poziom. Także nie musisz się tym stresować ;)

 

Co do sprzęgła, to u mnie jest to notoryczne, gdy tylko zmieniam bieg od 3 wzwyż, bo wtedy nie puszczam sprzęgła jakoś wybitnie długo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- duży i ustawny bagażnik (kombi)

 

Bagażnik owszem nie najmniejszy, ale z tą ustawnością bym nie przesadzał, w MII bagażnik był chyba ciut większy i jednak ustawniejszy. Mam taką drabinkę która do bagażnika MII wchodziła mi bez problemu w poprzek i na leżąco, a tu niestety nie, muszą ją stawiać na boku i w po przekątnej bagażnika i jak będę chciał coś więcej jeszcze przewieść to już będzie duży kłopot i nie obejdzie się bez składania siedzeń.

Za to genialna sprawa ze składaniem przedniego fotela pasażera, wąskie długie przedmioty mieszczą się bez problemu.

 

Sprawdziłem otwieranie szyb przy wyłączonym silniku i faktycznie jak włożę kartę do czytnika to wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!