Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Jesteś Wielki.

Ani waldek42, ani mrarek a plakon jest pracowity 8-)

 

Nie podoba mi się tylko kabel i złącze, które odpiąłeś- muszę sprawdzić w schemacie bo wydaje mi się, że jak patrzyłem to 25 i 26 kabel w złączu 30 pinowym to wyjście na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ma jedno pytanie:!:

To jest naprawa, jak sugeruje temat, czy odłączenie sterowania silniczka klapki recyrkulacji co naprawą nie jest

Jeżeli to naprawa to pytam jak się dostać do klapki silniczka i jak go wymienić lub ewentualnie jak wymienić uszkodzony element, bo silniczek na pewno nie jest spalony skoro klapka puka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja taka mała dygresja. Zamiast wypinać żółty ewentualnie czarny kabelek i pozbawiać się całkowicie możliwości włączenia obiegu wewnętrznego (np. podczas odgrzybiania klimatyzacji za pomocą aerozolu) to może lepiej go przeciąć i w tym miejscu wlutować przewód dwużyłowy, z drugiej strony przewodu podpiąć dowolny włącznik, gdzieś to ukryć i sporadycznie można używać tej nieszczęsnej klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację, co kilka głów to nie jedna. Napewno wsadzę wyłącznik- dobry pomysł.

 

Przemo- urwałeś się z choinki?

Zainteresowani tematem szukają rozwiązania po to by NIE ROZBIERAĆ całego przodu co jest związane z naprawą lub wymianą silniczka.

Poszukaj parę postów jest na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek42, ja się z choinki nie urwałem, chyba że Ty.

To co opisałeś jest odcięciem sterowania klapki obiegu zamkniętego, który po takim zabiegu po prostu nie działa i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o słuchaj, to ja ten opis zrobiłem i napisałem wyraźnie na czym ma polegać "naprawa" - ma przestać stukać i tyle. Chętnie poprosimy o Twoją metodę na wyjęcie tej nieszczęsnej klapki z jej napędem i mechaniczną naprawę. Niestety - żeby ją naprawić trzeba rwać całą deskę rozdzielczą. Ja nie zaryzykuję w garażowych warunkach. Z drugiej strony obiegu wewnętrznego praktycznie nie używam. Dla mnie zastosowane rozwiązanie jest OK. Jeżeli tobie nie pasuje, po prostu nie korzystaj.

 

Niefortunnie użyłem słowa "naprawa" i się czepiasz... powinienem napisać wyłączenie klapki na stałe i byłoby w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plakon - DUŻE zimne piwo dla Ciebie ;) ;) ;)

po takim świetnym manualu, bez problemu jestem w stanie sam to zrobić. póki co za krótko mam to auto, by całą deskę ściągać dla wymiany silniczka... ale może kiedyś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ma jedno pytanie:!:

....to pytam jak się dostać do klapki silniczka i jak go wymienić lub ewentualnie jak wymienić uszkodzony element, bo silniczek na pewno nie jest spalony skoro klapka puka.

 

Chciałbym wrócić do pytania kolegi jak to stukanie naprawić - co trzeba wymienić, i czy rzeczywiście trzeba zdejmować deskę i czy to taka niesamowita naprawa że nie da się jej w domowym garażu zrobić?

 

Ps. W serwisie naprawa kosztuje 330 zł a sam silniczek 240 :shock: Nie jest to tania impreza. No ipotwierdzono że należy zdjąć deskę rozdzielczą :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa, dobrze rozumiem, że odłączenie zasilania tej klapki następuje gdy wystąpi opór silnika (zasada działania jak automat zamykania szyby u kierowcy w megane I )? Czyli konstruktorzy się nie popisali i zamiast dać krańcówkę lub metalową zębatkę, dali ciała jednym słowem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wychodzi z pomiarów miernikiem. Najpierw pobór prądu mały, następnie duży skok (przez ok. 3 sek.) i za chwilę pobór zerowy. Tak jak piszesz mogli założyć metalowe zębatki lub skrócić czas zwarcia slnika by nie powodować przeciążenia ząbków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!