Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

plakon wczoraj wykonałem wszystko wg Twego opisu. fantastyczna sprawa.

najdłużej zeszło mi z jedną rzeczą, której nie ma ani na Twej fotce ani w opisie, a ja tego JESZCZE nie wiedziałem ;)

żeby wyciągnąć białą wtyczkę trzeba o 90* obrócić czarne zamknięcie. i to by było na tyle ;)

20100528035demontazklim.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi to co widać w poście aniewa te ząbki to w którym miejscu to jest?

bo ja wam powiem, że jak sie ma rozkopane już radio i klimatronik to do zdjęcia lewej części kokpitu pod kierownicą już dużo roboty nie ma a stamtąd praktycznie wszędzie jest dobry dostęp od dołu. od strony pasażera to w ogóle jest prawie, że pusto. ma ktoś jakieś podglądowe zdjęcie z troche większej odległości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ząbki to wentylator nadmuchu. Dojście od strony silnika. Należy odkręcić osłonę plastykową pod wycieraczką szyby od strony kierowcy i blaszaną osłonę nad filtrem powietrza. Następnie włączyć obieg wewnętrzny i wówczs będzie widać zamkniętą klapkę obiegu wewnętznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

aniewa masz u mnie browara. zrobilem jak napisales i jest ok. moge tylko dodac, zeby wymontowac ramie posrednie wycieraczki nalezy np. podwazyc srubokretem przy przegubie (nic na sile ;) ) oraz trzeba uwazac zeby nakretka/srubka nie wpadla do srodka ;) nic nie stuka i nie puka. obieg wew. chodzi bez problemu. na pewno lepszy sposob niz odlaczanie obiegu wew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapka puka przy każdym załączeniu zapłonu.

Ale czy przy przełączaniu obiegu pukała Wam przy otwarciu i przy zamknięciu obiegu?

Bo tak sobie myślę, przed robotą, że mogę mieć ząbki wyłamane w dwóch skrajnych pozycjach :-/ i blaszka nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klapka nie pukała tylko przy włączaniu obiegu wewnętrznego. Pukała gdy włączałem obieg zewnętrzny i przy każdym włączeniu zapłonu. Widocznie moduł kimatyzacji przy każdym uruchomieniu domyślnie otwiera klapkę na obieg zewnętrzny. Nadmieniam, że mam klimatronik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Koledzy, mam megane kombi i tez slysze jakies pyrkanie, ale nie jestem pewien czy to silniczek cyrkulacji. Pukanie pojawia sie gdy plastiki sa zimne, i jade po nierownosciach... wystarczy lekko przydusic daszek od radia/temperatury i pyrkanie milknie. Nie jest to trzeszczenie plastikow tylko ewidentne pukanie czegos... . To moze byc ten silniczek... o_O ? czy szukac czegos innego... luznego pod deska rozdzielcza ? Dodam ze pyraknie lekko milknie gdy wlacze obiek wewnetrzny... ale tylko troszke... . :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie - bo i mnie dopadło terkotanie przy każdym zapalaniu silnika - czy ktoś próbował dostać się do tego silniczka przez demontaż licznika (wyświetlacza deski rozdzielczej) plus ewentualne wspomożenie się demontażem klapki z boku (tej po otwarciu drzwi).

Bo kurde wolałbym jakby to działało, choć z drugiej strony przez 2,5 roku posiadania scenica w ogóle nie używałem obiegu zamknietego, bo myślałem, że nie działa. Pół roku temu zauważyłem, że jdenak działa. Pół roku, kilka razy użyłem i terkotanie.

Ojjj jak ono wkurza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostęp tamtędy jest fatalny.

ja na razie "wyszedłem" z kłopotu. mam ukryty wyłącznik pod lewarkiem, jak jadę w trasę to odbezpieczam go i w każdej chwili mogę włączyć obieg zamknięty (z terkotaniem), ale na codzień mam całość wyłączoną i cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
dostęp tamtędy jest fatalny

 

Możesz coś więcej napisać? Próbowałeś go wyciągnąc i sie nie dało?

Czy się dało, ale trzeba miec małe chińskie rączki a i tak wyjdzie się z tego z poharatanymi do krwi rękoma?

Czy w ogóle nie da się wyciagnąc tamtędy.

A od dołu pod kierownicą?

 

Miałem okazje rozmawiać wczoraj z posiadaczem scenica. Oczywiście jaki temat rozmowy? Co już w nim naprawiał heheh. Licytowaliśmy się wzjemnie: wyświetlacz, spadające szyby, moduł dmuchawy, klapka obiegu wewnętrznego. I on też to miał i powiedział, że sam sobie to naprawił. Już pamięta jak przez mgłe bo to było 3-4 lata temu. W każdym razie wg. jego słów doszedł do tego przez wymontowany wyświetlacz i ręką od dołu.

Muszę to sparwdzić. Dodam, że już raz próbowałem przez wyświetlacz, ale oceniłem, że nie ma doscia przez belkę wzmacniająca oraz kanał doprowadzający nadmuch do bocznych wywieników. Chciałem go zdemontować, ale potem odpóściłem bo to już był późny wieczów.

Ale kusi mnie naprawa tego ustrojstwa tym sposobem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci miesiąc użytkowania Scenica i trzecia awaria. Pomimo tego, lubię to auto :)

Chodzi oczywiście o terkotanie pod kokpitem czyli temat stary jak... Scenic.

 

Czy ktoś z Was próbował odłączyć przewód od silniczka, od dołu czyli od spodu kokpitu?

Wiecie może dokładnie, w którym miejscu na tej całej plastikowej obudowie nadmuchu znajduje się to złącze, które należy wypiąć?

 

Wczoraj przestudiowałem szczegółowy, francusko języczny dialogys dotyczący klimatyzacji i jak się nie mylę, to to złącze znajduje się po prawej stronie tej całej plastikowej obudowy nadmuchu (patrząc z perspektywy kierowcy). Silniczek ten jest opisany jako silniczek recyrkulacji, czy coś w tym stylu.

Z drugiej jednak strony "pstrykanie" słychać pod kokpitem u góry, a według rysunku element ten powinien znajdować się na wysokości tego potencjometru od ściemniania licznika.

Pytam, ponieważ nie chcę przez przypadek odłączyć czegoś innego.

Proszę o potwierdzenie, czy dobrze zlokalizowałem ten silniczek.

----------------------------------------------------------------

A dzisiaj jakimś cudem "się naprawiło" :) Silniczek pracuje poprawnie, przy włączaniu/wyłączaniu recyrkulacji słychać zmianę obiegu powietrza. Nie terkocze.

 

Pisze to, ponieważ grzebiąc ręką pod kokpitem (tak mniej więcej za bezpiecznikami), wyleciały mi jakieś dwa przewody w takiej czarnej, karbowanej, plastikowej rurce, jeden dwużyłowy (wtyczka żółto-zielona), drugi trzyżyłowy (wtyczka żółto-czarna). Wszystko mi działa i nie mam pojęcia od czego one się odłączyły.

Dodam, że po włączeniu recyrkulacji, włącza mi się także "AC" (klimatyzacja). Czy tak wcześniej było - nie wiem. Nie używałem recyrkulacji. Czy u Was też tak jest, że gdy włączacie recyrkulację to załacza się Wam klimatyzacja?

 

Może te przewody coś blokowały w tym całym zespole sterowania nawiewem i dlatego tak mi terkotało pod kokpitem?

 

Wieczorem postaram się dodać zdjęcia tych kabelków.

Oto zdjęcia, przepraszam za "telefoniczną" jakość:

 

Wtyk01.jpg

Wtyk02.jpg

Wtyk03.jpg

 

Proszę o pomoc, ponieważ szykuje mi się dłuższa podróż i troszkę mnie niepokoi fakt, że coś się odłączyło.

 

Przewody te zwisają sobie tak pomiędzy bezpiecznikami a kolumną kierownicy - nad lewą stopą :)

Edytowane przez moby_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!