Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

plakon wczoraj wykonałem wszystko wg Twego opisu. fantastyczna sprawa.

najdłużej zeszło mi z jedną rzeczą, której nie ma ani na Twej fotce ani w opisie, a ja tego JESZCZE nie wiedziałem ;)

żeby wyciągnąć białą wtyczkę trzeba o 90* obrócić czarne zamknięcie. i to by było na tyle ;)

20100528035demontazklim.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedzcie mi to co widać w poście aniewa te ząbki to w którym miejscu to jest?

bo ja wam powiem, że jak sie ma rozkopane już radio i klimatronik to do zdjęcia lewej części kokpitu pod kierownicą już dużo roboty nie ma a stamtąd praktycznie wszędzie jest dobry dostęp od dołu. od strony pasażera to w ogóle jest prawie, że pusto. ma ktoś jakieś podglądowe zdjęcie z troche większej odległości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ząbki to wentylator nadmuchu. Dojście od strony silnika. Należy odkręcić osłonę plastykową pod wycieraczką szyby od strony kierowcy i blaszaną osłonę nad filtrem powietrza. Następnie włączyć obieg wewnętrzny i wówczs będzie widać zamkniętą klapkę obiegu wewnętznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

aniewa masz u mnie browara. zrobilem jak napisales i jest ok. moge tylko dodac, zeby wymontowac ramie posrednie wycieraczki nalezy np. podwazyc srubokretem przy przegubie (nic na sile ;) ) oraz trzeba uwazac zeby nakretka/srubka nie wpadla do srodka ;) nic nie stuka i nie puka. obieg wew. chodzi bez problemu. na pewno lepszy sposob niz odlaczanie obiegu wew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapka puka przy każdym załączeniu zapłonu.

Ale czy przy przełączaniu obiegu pukała Wam przy otwarciu i przy zamknięciu obiegu?

Bo tak sobie myślę, przed robotą, że mogę mieć ząbki wyłamane w dwóch skrajnych pozycjach :-/ i blaszka nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klapka nie pukała tylko przy włączaniu obiegu wewnętrznego. Pukała gdy włączałem obieg zewnętrzny i przy każdym włączeniu zapłonu. Widocznie moduł kimatyzacji przy każdym uruchomieniu domyślnie otwiera klapkę na obieg zewnętrzny. Nadmieniam, że mam klimatronik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Koledzy, mam megane kombi i tez slysze jakies pyrkanie, ale nie jestem pewien czy to silniczek cyrkulacji. Pukanie pojawia sie gdy plastiki sa zimne, i jade po nierownosciach... wystarczy lekko przydusic daszek od radia/temperatury i pyrkanie milknie. Nie jest to trzeszczenie plastikow tylko ewidentne pukanie czegos... . To moze byc ten silniczek... o_O ? czy szukac czegos innego... luznego pod deska rozdzielcza ? Dodam ze pyraknie lekko milknie gdy wlacze obiek wewnetrzny... ale tylko troszke... . :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie - bo i mnie dopadło terkotanie przy każdym zapalaniu silnika - czy ktoś próbował dostać się do tego silniczka przez demontaż licznika (wyświetlacza deski rozdzielczej) plus ewentualne wspomożenie się demontażem klapki z boku (tej po otwarciu drzwi).

Bo kurde wolałbym jakby to działało, choć z drugiej strony przez 2,5 roku posiadania scenica w ogóle nie używałem obiegu zamknietego, bo myślałem, że nie działa. Pół roku temu zauważyłem, że jdenak działa. Pół roku, kilka razy użyłem i terkotanie.

Ojjj jak ono wkurza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostęp tamtędy jest fatalny.

ja na razie "wyszedłem" z kłopotu. mam ukryty wyłącznik pod lewarkiem, jak jadę w trasę to odbezpieczam go i w każdej chwili mogę włączyć obieg zamknięty (z terkotaniem), ale na codzień mam całość wyłączoną i cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
dostęp tamtędy jest fatalny

 

Możesz coś więcej napisać? Próbowałeś go wyciągnąc i sie nie dało?

Czy się dało, ale trzeba miec małe chińskie rączki a i tak wyjdzie się z tego z poharatanymi do krwi rękoma?

Czy w ogóle nie da się wyciagnąc tamtędy.

A od dołu pod kierownicą?

 

Miałem okazje rozmawiać wczoraj z posiadaczem scenica. Oczywiście jaki temat rozmowy? Co już w nim naprawiał heheh. Licytowaliśmy się wzjemnie: wyświetlacz, spadające szyby, moduł dmuchawy, klapka obiegu wewnętrznego. I on też to miał i powiedział, że sam sobie to naprawił. Już pamięta jak przez mgłe bo to było 3-4 lata temu. W każdym razie wg. jego słów doszedł do tego przez wymontowany wyświetlacz i ręką od dołu.

Muszę to sparwdzić. Dodam, że już raz próbowałem przez wyświetlacz, ale oceniłem, że nie ma doscia przez belkę wzmacniająca oraz kanał doprowadzający nadmuch do bocznych wywieników. Chciałem go zdemontować, ale potem odpóściłem bo to już był późny wieczów.

Ale kusi mnie naprawa tego ustrojstwa tym sposobem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci miesiąc użytkowania Scenica i trzecia awaria. Pomimo tego, lubię to auto :)

Chodzi oczywiście o terkotanie pod kokpitem czyli temat stary jak... Scenic.

 

Czy ktoś z Was próbował odłączyć przewód od silniczka, od dołu czyli od spodu kokpitu?

Wiecie może dokładnie, w którym miejscu na tej całej plastikowej obudowie nadmuchu znajduje się to złącze, które należy wypiąć?

 

Wczoraj przestudiowałem szczegółowy, francusko języczny dialogys dotyczący klimatyzacji i jak się nie mylę, to to złącze znajduje się po prawej stronie tej całej plastikowej obudowy nadmuchu (patrząc z perspektywy kierowcy). Silniczek ten jest opisany jako silniczek recyrkulacji, czy coś w tym stylu.

Z drugiej jednak strony "pstrykanie" słychać pod kokpitem u góry, a według rysunku element ten powinien znajdować się na wysokości tego potencjometru od ściemniania licznika.

Pytam, ponieważ nie chcę przez przypadek odłączyć czegoś innego.

Proszę o potwierdzenie, czy dobrze zlokalizowałem ten silniczek.

----------------------------------------------------------------

A dzisiaj jakimś cudem "się naprawiło" :) Silniczek pracuje poprawnie, przy włączaniu/wyłączaniu recyrkulacji słychać zmianę obiegu powietrza. Nie terkocze.

 

Pisze to, ponieważ grzebiąc ręką pod kokpitem (tak mniej więcej za bezpiecznikami), wyleciały mi jakieś dwa przewody w takiej czarnej, karbowanej, plastikowej rurce, jeden dwużyłowy (wtyczka żółto-zielona), drugi trzyżyłowy (wtyczka żółto-czarna). Wszystko mi działa i nie mam pojęcia od czego one się odłączyły.

Dodam, że po włączeniu recyrkulacji, włącza mi się także "AC" (klimatyzacja). Czy tak wcześniej było - nie wiem. Nie używałem recyrkulacji. Czy u Was też tak jest, że gdy włączacie recyrkulację to załacza się Wam klimatyzacja?

 

Może te przewody coś blokowały w tym całym zespole sterowania nawiewem i dlatego tak mi terkotało pod kokpitem?

 

Wieczorem postaram się dodać zdjęcia tych kabelków.

Oto zdjęcia, przepraszam za "telefoniczną" jakość:

 

Wtyk01.jpg

Wtyk02.jpg

Wtyk03.jpg

 

Proszę o pomoc, ponieważ szykuje mi się dłuższa podróż i troszkę mnie niepokoi fakt, że coś się odłączyło.

 

Przewody te zwisają sobie tak pomiędzy bezpiecznikami a kolumną kierownicy - nad lewą stopą :)

Edytowane przez moby_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!