Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sterowania klimatyzacją z ręczniej


Rekomendowane odpowiedzi

To wykręcę kompletną nagrzewnice z innej Megane 2 z obudową i przełożę do mojej Megi, bo z tego co widzę w internecie to same używki są więc powinno być to dobre.

Jak wymieniacie panel i dajecie ten od klimatronika to panel środkowy(maskownice) też kupujecie czy są jakieś zaślepki na przycisk AC i grzania tylnej szyby?

 

Edytowane przez padobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam, wczoraj zabrałem się za przerobienie ręcznego sterowania na klimatronik. Wszystko podpięte, jeszcze nie aktywowane w clipie ale nie chodzi dmuchawa (nawiew) klapki się ruszają ale nawiew nie działa. Czy muszę wpierw aktywować w clipie żeby silnik nawiewu ruszył ? i mam wrażenie że klapka od ciepło zimno chodzi na odwrót tzn jak daję ciepłe powietrze to ją zamyka jak spojrzę przez otwór nawiewów nóg a jak daje zimno to otwiera i widać nagrzewnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorabiałeś wiązkę czy miałeś fabryczną? Trochę to wygląda jakbyś gdzieś miał piny źle podpięte.

btw. czy zakup takiej nagrzewnicy jest dobry: http://allegro.pl/nagrzewnica-renault-megane-ii-cabrio-2-0-16v-i6857877261.html   ?

Potrzebuję kompletnej nagrzewnicy wraz z jak największą częścią wiązki... ew. mogli byście coś polecić z ofert nagrzewnic z allegro dla mojej bieda meganki po fl?

 

A może kupić kompletną nagrzewnicę + po prostu kompletną wiązkę http://allegro.pl/wiazka-instalacja-wnetrza-euro-megane-ii-08r-i5586390971.html ?

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązkę miałem w kabinie, niebieska kostka była wpięta do nagrzewnicy w puste miejsce teraz  wpięta w panel klimatronika stara kostka od panelu ręcznego wpięta do pustego miejsca w panelu klimatronika. Wiązka do silniczków oraz opornika wyjęta z drugiej megane II tylko w 1.9 dci 120km (ja mam 1.6 16v) wszystkie silniczki podpięte, oraz czujniki, opornica zmieniona. Różnice między jednym a drugim samochodem są tylko takie że w 1.9 dci nie było skrzynki przekaźników na wentylatorze oraz brak wiązki do nagrzewnicy elektrycznej u mnie są przekaźniki i wiązka mimo braku nagrzewnicy elektrycznej. 

 

apw911 - jakbyś potrzebował jakieś kawałki wiązki z wewnątrz to mam całą 1.9 dci na rozbiórkę - sam własnie z niej targam klimatronik lusterko fotochromatyczne tempomat i parę pierdół. Ale wiązek raczej nie będę potrzebował do siebie. Jak coś PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej,

Czy ktoś może mi podpowiedzieć skąd najłatwiej wziąć przewody do niebieskiej wtyczki 12 pinowej do panelu sterowania klimatyzacji (419)?

Screenshot from 2018-05-09 20-39-48.png

Z tego co wyczytałem w tym temacie na forum to:

Pin nr 1: SYGNAŁ CANL -> najlepiej podpiąć się pod złącze diagnostyczne (225 - Pin nr 14) - 0,35mm

Pin nr 4: Sygnał czujnika nasłonecznienia (1111 - Pin nr 2) - 0,35mm

Pin nr 5: Sygnał czujnika temperatury wewnętrznej (1872 - Pin nr 4) - 0,35mm

Pin nr 6: Masa NAM -> można podpiąć się pod złącze diagnostyczne (225 - Pin nr 5) - 0,5mm

Pin nr 7: SYGNAŁ CANH -> najlepiej podpiąć się pod złącze diagnostyczne (225 - Pin nr 6) - 0,35mm

Pin nr 9: + LEWEGO ŚWIATŁA POZYCYJNEGO ZABEZPIECZONY - (261 - Pin nr A6) - 0,35mm

Pin nr 10: + AKCESORIÓW ZABEZPIECZONE > RADIO - (261 - Pin nr A7) - 0,5mm

Pin nr 11: + AKUMULATORA ZABEZPIECZONY> ELEKTRONICZNY MODUŁ ZESPOLONY W KABINIE - skąd braliście?

Pin nr 12: Wspólne zero dla czujnika nasłonecznienia (1111 - Pin nr 1) oraz czujnika temperatury wewnętrznej (1872 - Pin nr 5) - 0,5mm

 

Czy Piny 9, 10, 11 mogą być brane z jednego miejsca?

Ktoś w tym temacie pisał, że trzeba dołożyć przekaźnik. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie go zamontować i gdzie on się znajduje na powyższym schemacie?

Edytowane przez apw911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dawno to przerabiałem, byłem pierwszym który zmieniał klimę bez fabrycznej instalacji i już wszystkiego nie pamiętam.

Nigdy wcześniej takich schematów nie widziałem, sporo czasu zeszło na wertowaniu ale temat jest spokojnie do ogarnięcia.  

Podłączałem wszystko zgodnie z opisem na schemacie czyli potrzeba CANL to sprawdzam inne schematy żeby znaleźć inne miejsce w mojej instalacji gdzie taki CANL jest  i doprowadzam tam gdzie potrzebuję np CAN L i H z gniazda ODB. W schematach można szukać po "nazwie przewodu" co mocno ułatwia sprawę.

Przekaźnika żadnego nie robiłem. Patrz nie tylko na schematy, ale i na rysunki wtyczek z przekrojami przewodów i "nazwami tych połączeń" też się to przydaje.

Pin11 nie miałem nigdzie, wiec sprawdzam 260 1R co jest wcześniej, a tam idzie ze skrzynki pod maska zasilanie wspólne dla trzech bezpieczników w skrzynce bezpieczników przy kierownicy, dwa były fabrycznie więc tam gdzie powinien być  trzeci w tym wolnym miejscu zrobiłem nowy bezpiecznik i stamtąd kabel do wtyczki i jest jak w oryginale, nic nie brałem z jednego miejsca. Wszystko odtworzyłem dokładnie jak w schematach i działa bez problemów już ponad trzy lata.

Reszta podobnie, coś z tych potrzebnych przewodów jest we wtyczce od klimy ręcznej.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W końcu uruchomiłem klimę, Ciężko znaleźć kogoś ogarniętego który potrafi przepisać klimę z manuala na climatronik (u mnie w miejscowości).Nie montowałem tylko grzałki ze względu na brak wiązki,grzałka oraz przekaźnik lezą w bagażniku jak uda mi się dostać gdzieś wiązkę to zamontuje.Sama klima chodzi aż miło.

 

Edytowane przez ferdek1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczyna się ona pod maską (bezpieczniki) potem ciągnie się do kabiny  a dokładnie do przekaźników i do grzałki , sterowanie jest od modułu sterowania kabiny

schemat w pliku oraz Zdjęcia jak to wygląda w rzeczywistości zaciągnięte z netu( mam przekaźniki i grzałkę resztę muszę dokupić)

 

0041_A4.PDF

d7bf180f4feb8541caafacc668a7.jpg

post-3001-0-46017800-1305231866.jpg

Edytowane przez ferdek1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ma ktoś może jakieś wtyczki do Megane II (najlepiej FL)?

Potrzebuje wtyczki do lusterka fotochrom, do czujnika w lusterku, do czujnika nasłonecznienia w daszku nad zegarami, no i potrzebuje tej niebieskiej idącej do panelu sterowania klimatronikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

 

Siemka mam pytanko wymienilem klime, aktywowalem na clipie i hula mam, natomiast problem z czujnikiem temperatury wewnętrznej ktory jest w lusterku w kabinie caly czas pokazuje mi 87,5 stopnia nie wiem dlaczego.
Czy moze miec na to fakt ze zmienilem wizake podsufitki bo nie miałem wtyczki pod ten czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!