Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

drgania przy przyspieszaniu megane II 1,9dci


Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie silnika mam taki objaw.

Podczas jazdy na 3,4 czy piątym biegu po mocniejszym wciśnięciu gazu przy obrotach silnika ok. 2000 silnik wibruje i przenosi drgania na cały samochód, po przekroczeniu obrotów do ok. 2300-2500 wszystko sie normuje. Predkość samochodu nie ma wpływu na drgania. Ruszanie z miejsca też nie wprowadza drgań, szarpanie.

Prosze o podpowiedź co może być przyczyna, przed wymianą silnik było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin!

Dwumasa ta sama co przed wymianą i było ok.

Jeszcze jedno spostrzeżenie- przy mocniejszym hamowaniu też trch,ę trzęsie.

Mechanik odejmował półosie i wahacz, oczywiście bedę z nim rozmawiał ale póki co może ktoś miał taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam! Mam taki sam objaw. Drgania silnika zaczynające się w granicach 1900 obrotów, trwające do ok 2300. Nawet na postoju gdy podniosę obroty mam to samo. Też zastanawiam się co to może być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Andriusza czy rozwiązałeś ten problem?

Mam identyczne objawy 1:1

 

Sprawdziłem samochód CLIP-em bardzo dokładnie i nie jest to wina silnika wszystkie parametry pracy nawet podczas drgań są można powiedzieć książkowe.

Obstawiam układu przenoszenia napędu ale nadal nie mam pojęcia co dokładnie.

Dwumasa - nowa, łożysko podporowe - nowe.

Jak tak szukam na necie to najczęśtsze teorie mówią o przegubie wewnętrznym lub krzywej półosi. A ty co miałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Wszyscy w tym poscie piszecie o swoich problemach dotyczących drgań ale niestety nikt nie podaje czy ktoś ten problem rozwiążał i w jaki sposób ??? Ciekawi mnie ten temat ponieważ kupiłem 2 miesiące temu megane II 1,9dci w którym mam podobny problem dotyczących drgań. W mojej megi są drgania i słychać je w aucie, szczególnie podczas ruszana. Wystepują one delikatnie na wolnych obrotach i nasilają się na 1100 obrotów (przy ruszaniu telepie przy tych obrotach) póżniej im większe obroty tak od 1200 wzwyż drgania znikają. Wydaje mi się że na zimnym silniku drgania są jak by większe. Wymieniłem poduszkę tą koło rorządu (olejewą) ale nic to nie pomogło. Natomiast, jesli chodzi o dwumase to dodoam że w obudowie sprzęgła nic nie stuka i nie puka. Przy odpalaniu silnika jak i jego gaszeniu nie buja autem. Na pedale sprzegła też nie wyczówam żadnych drgań. Dodam że na poduszcze olejowej którą wymieniłem jest przerwa około 2-3mm przy zawieszonym silniku czy taka powinna być owa przerwa???

Dodam że autem od czasu zakupu na tych drganiach zrobiłem już jakieś 6 tys km. Bardzo proszę o podpowiedzi i sugestie jak się pozbyć tego problemu, ponieważ znacznie psuje to komfort jazdy:(

Z góry dziękuję i pozdrawiam:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem tak kiedys, przy przebiegu ok. 150 kkm. Konczyly sie dwa wtryski. Po wymianie wtryskiwaczy wszystko sie uspokoilo <szukaj> Co ciekawe jest to dosc zauwazalne jak sie jezdzi dlugo po autostradzie. A dwa razy w tygodniu mialem przejazd dom - praca - 295km w jedna strone i po dojezdzie na miejscu mialem dosc tego telepania. Co ciekawe spalanie bylo mega niskie wtedy. Wiec moja diagnoza byla prawidlowa. Wtryski. Dwa zostaly wymienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że drgania również występują na biegu jałowym czyli na postoju.Dziekuję za podpowiedzi, zobacze co z poduszką pod skrzynią biegu oraz sprawdze wtryskiwaczce. Jakie mogą być objwy kończoncych się wtrysków? Pytam ponieważ w moim przypadku auto odpala od pierwszego kopa i nie dymi podczas gwałtownego przyspieszania.

 

Dodano: 25 maj 2013 - 16:18

Proszę o dalsze podpowiedzi za które z góry dziekuję<szukaj>

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

witam ja wymieniłem wahacze łożyska przeguby końcówki i zaczęły mi się drgania jak się rospedzam to on cały lata zbieżność ustawiona i nawet koła zmieniłem bo mechanik mówił że to od kół ale też zauważyłem że gaz drży i sprzęgło i nie wiem już co to może być

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi

Radzę większa uwagę zwracać na to co się pisze i jak się pisze. Szanuj czytających Twoją wypowiedź. Zwracaj uwagę na znaki przestankowe - w obecnej formie to jest masło maślane. Nowe zdanie piszemy wielka literą

damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!