Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy w tej chwili ale tyle było nabite tydzień temu. Zakładam że skoro po zimie było jeszcze 150 g to układ jest na tyle szczelny że przez tydzień tego nie zgubił.

Po napisaniu poprzedniego posta zacząłem szukać po internecie i prawdopodobnie znalazłem przyczynę.

Po podpięciu do Clip-a pokazał się błąd: "DF232 Obwód czujnika ciśnienia płynu chłodzącego" co wg mnie wskazywało na układ chłodzenia silnika.

Przed chwilą znalazłem inny opis tego błędu: "DF232 refrigerant pressure sensor circuit, electrical fault" co Google przetłumaczył jako "DF232 Obwód czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego, usterka elektryczna". Taki błąd wskazuje jednoznacznie na układ klimatyzacji czyli to czego szukałem.

Jutro spróbuję zobaczyć czy problemem nie jest kostka połączeniowa czujnika skoro klima raz działa raz nie działa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do załączenia się sprężarki w manualnej klimie potrzebuje:

1 sprawnego termometru zewnętrznego (mój nie wskazuje temperatur dodatnich i mocno zaniża ujemne)

2 działającej opornicy (brakuje mi nadmuchu na 4 biegu) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termometr nie ma nic wspólnego z klimą. Ja ten sam problem przerabiałem rok temu. Też się klima nie włączała i nie działał 4 bieg. Wymiana opornicy rozwiązała problem :).

u mnie po wyjęciu opornicy sprawa wygląda następująco:

post-26406-0-29056400-1399661952_thumb.jpg

czyli masa wypalona...

 

sama wtyczka dochodząca do opornicy:

post-26406-0-24030100-1399662081_thumb.jpg

 

przy kablu masy ktoś już kiedyś dłubał...

post-26406-0-35518000-1399662173_thumb.jpg

 

Podłączyłem pod tą wtyczkę nową(używaną) opornicę i nic. Brak w ogóle nawieu (na starej opornicy miałem biegi 1-3)i zapach palonego plastiku. Odłączyłem wszystko szybko.

 

Plan jest taki:

Mam nową wtyczkę:

post-26406-0-34663400-1399662790_thumb.jpg

 

Przełożę obudowę wtyczki to samochodu, podmienię pin masy na niespalony, połączę z masą kostka skręcana (nie mam dostępu do lutownicy)i odpalę Medżi...

Zadziała???

Skąd w ogóle upalona masa?? Wcześniej miałem upaloną masę w tylnym reflektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd w ogóle upalona masa?? Wcześniej miałem upaloną masę w tylnym reflektorze.

Przez słaby styk przy połączeniu. Normalnie także przez ten styk płynie prąd podczas pracy układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie co możne być nie tak z klimatyzacja w mojej Megane 2,0 16v z 2004r mam następujący problem: klimatyzacja nabita, kompresor się załącza (słychać cyk i wzrost obrotów), komputer brak błędów

a klimatyzacja nie chłodzi!!

Wiem ze takich tematów jest pełno ale wszędzie nie załącza się kompresor a u mnie jest na odwrót kompresor się załącza a nie chłodzi :mellow:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!