Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

Ja też opiszę mój problem, który po długich i kosztownych bojach udało się rozwiązać. Może komuś pomoże.

 

Po zimie zauważyłem, że nie działa mi klimatyzacja. Wszedłem na forum przeczytałem ten temat i stwierdziłem, że wymienię czujnik ciśnienia. Kupiłem używany czujnik za 30zł, podpiąłem jednak nic z tego. Przy ściaganiu czujnika było słychać ciche "psst" i myślałem, że jest za mało czynnika- dlatego nie działa. Pojechałem do serwisu klimatyzacji, zapłaciłem 100zł za nabicie klimy i okazało się, że klima nadal nie działa. Poszperałem trochę po internecie i nic mądrego nie znalazłem. Ostatnio gorączki w samochodzie były nie do zniesienia a czasami w tygodniu robię 1000km i bez klimy to męczarnia. Zabrałem się za to i oddałem auto do polecanego wszędzie serwisu we Wrocławiu. Chłopacy bardzo ogarnięci, wiedzieli, że głównym podejrzanym w tym aucie jest czujnik ciśnienia. Zostawiłem im auto na dwa dni. Podpięli pod kompa, sprawdzili każdą część w układzie. Sprężarka działa jak się wymusi włączenie komputerem, czujnik pokazuje dobre wartości, czujniki temperatury i nasłonecznienia działały. Rozebrali każdą cześć, sprawdzali połączenia kablowe między każdym z elementów, sprawdzali płytkę z przekaźnikami, sprawdzili wszystkie bezpieczniki i nadal każda część wyglądała na sprawną. Musiałem jechać w trasę więc wziałem od nich auto z nienaprawioną klimatyzacją. Skasowali mnie 150zł, klima nadal nie działała, ale miałem pewność, że każdy podzespół jest sprawny.

 

Na dzień wyjazdu zapowiadali 22stopnie a nie chciałem pokonywać 500km gotując się w samochodzie więc usiadłem jeszcze raz, poszukałem na forum laguny i znalazłem kontakt do fachowca od renault we Wrocławiu. Człowiek orkiestra normalnie. Zadzwoniłem o 19:30, opowiedziałem mu przez telefon o co chodzi a on na to, że zna tą usterkę- sterownik mi się od zimna przeprogramował z klimatronika na ręczną klimatyzację i nie włączy mi się sprężarka za nic w świecie. Podjechałem do niego na następny dzień rano, podłączył pod clipa i faktycznie było ustawione na ręczna klimatyzację. Przestawił na automatyczną i wszystko śmiga. 5 minut roboty, 50zł i klima działa :) Łącznie wydałem 330zł na serwis klimatyzacji a gdybym znał tego człowieka od początku to skończyłoby się na 50zł.

 

 

Mógłbyś podać namiar na gościa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualnie sprawdziłem klimatyzację w clip-ie. Po żądaniu włączenia sprężarki sprzęgło sprężarki reaguje i się włącza. Po uruchomieniu klimatyzacji na postoju mam ciśnienie rzędu 9-10 bar. Na wolnych obrotach klima może chodzić i godzinę, natomiast podczas jazdy bezpiecznik dalej wybija po około 20 minutach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nabity na wagę tyle ile powinno być.

 

Temat mam nadzieję rozwiązany - po ściągnięciu czynnika pozostało 160g z 550g które zostały nabite. Nieszczelność pod UV widoczna niewielka na chłodnicy, do tego padnięte łożysko w sprężarce.

<><><><><><><><><><><><><><>

Aktualnie czekam na nową chłodnicę oraz odwadniacz. Niestety Renault wymyślił sobie zamiast uszczelek - oringów (zielonych), swój własny patent a mianowicie zestaw uszczelek klimatyzacji o numerze 7701208148 (megane II 1.9 dci) które można dostać tylko w serwisie - koszt około 120 zł.

<><><><><><><><><><><><><><>

Olej do sprężarki i samą sprężarkę sprawną ale używaną już posiadam teraz tylko wszystko rozebrać i zmontować ponownie.

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

Sprawa wygląda następująco:

klima nabita działała około 30 min, chłodziła rewelacyjnie, po tym czasie wywaliło bezpiecznik i wywala każdy jaki zamontuje od razu. Zauważyłem na wejściu do sprężarki mokre, prawdopodobnie jest tam nieszczelność potwierdzę pod UV, zauważyłem że przewód wysokiego ciśnienia zrobił się bardzo gorący. Muszę uszczelnić miejsce wycieku i jeszcze raz sprawdzić wszystko.

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

Po kolejnej diagnozie :(

Czynnik jest tyle ile go nabito. Bezpiecznik wywala od razu nawet 20A. Czy jest możliwe sprawdzić UPC czy gdzieś nie jest walnięte? Ewentualnie używana sprężarka może być nie sprawna??

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, proszę o wyrozumiałość. Kupiłem dzisiaj megane 2 2004 kombi. Wiedziałem, że nie działa climatronik i teraz próbuję ustalić dlaczego nie działa chłodzenie. U mechanika jeszcze nie byłem, natomiast rozebrałem lusterko gdzie jest zamontowana mikro turbinka i czy ta turbinka powinna się włączać jak nacisnę AC czy dopiero jak zaskoczy sprężarka. U mnie przeczyściłem ją ale niestety nie ma oznak życia. Bezpiecznik od radia i 7,5A w komorze silnika są sprawne. Tyle udało mi się dzisiaj zrobić. Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam napięcia na przewodach podłączonych do silniczka, zmierzyłbym na początku tego przewodu tylko nie wiem gdzie on jest.

 

Na bezpieczniku 3A również nie mam napięcia idąc dalej po schemacie wyszło że odpowiedzialny za zasilanie jest bezpiecznik f5f, który jest sprawny i po włączeniu zapłonu pojawia sie na nim napiecie. natomiast nie mogę znaleźć, który przewód wychodzi bezpośrednio z kostki pod maska do skrzynki wewnątrz.

 

Okazało się że jakiś majster przy zmianie wtyczki w gnieździe PPH2 podpiął obwód zamiast pod pin 11 dał na 12 nieużywany. Mikro turbinka już pracuje ale klima jeszcze nie. Zrobię dzisiaj test z rezystorami i zobaczymy.

Edytowane przez doctor1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A u mnie wyskoczył nowy problem - w te upały zamarza parownik około godziny pracuje, później ledwo chłodzi, następnie wystarczy się zatrzymać wyłączyć klimę oraz włączyć nawiew. Po chwili wiadro wody pod autem i znów klima działa...

Mam regenerowaną sprężarką, akurat po gwarancji więc za pewne poszło coś nie tak...

 

@kaczor25022 - może sprzęgło masz walnięte w tej używce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w te cieplutkie dni (35stopni) na włączonej klimie to było 17-19 barów na clipie. Jutro będę mieć czujnik i podmienię - wtedy zobaczę czy może ten co mam przekłamuje.

 

Dodano: 19 sie 2015 - 15:36

Podmieniłem czujnik, na obu wskazania takie same (dzisiaj przy 22 stopniach max to 14 barów), także wszystko wydaje się Ok.

Natomiast mam inne pytanie, na sprężarce jest napisane, że pochodzi ze scenicia. Były może różnice pomiędzy sceniciem a megane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może ktoś się już spotkał z takim problemem z klimą.

Po dużym obciążeniu - kilka, kilkanaście godzin w upałach +30 pada klima. Sprężarka się nie załącza. Po dobiciu klimy o ok 150g jest ok do następnego razu. Serwis niby nie znalazł wycieków w komorze silnika ale to nie znaczy, że ich nie ma.

Zanim pojadę do innego serwisu to prośba o ukierunkowanie co może być problemem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!