Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

U mnie problem został rozwiązany -słaba wydajność klimy była spowodowana zatkaną rurką instalacji .W metalowej rurce jest zaprasowany gumowy zaworek który uległ częsciowemu rozwarstwieniu i to zatkało obieg czynnika

Usterkę zdiagnozował i usunął zakład w Tarnobrzegu na ul.Wiącka -Polecam. Specjalizują się w Reniach ,demontują i sprzedają częsci używane także w razie potrzeby mogą coś szybko podmienić

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam Megane II phII z 2007. Miesiąc temu nabiłem kilime pierwszy raz od kiedy mam auto czyli od 2 lat. Wcześniej była pusta. Po nabiciu klimatyzacja chłodziła jakieś 4 razy ją włączałem i nagle kilka dni temu przestałą działać. Pojechałem do warsztatu sprawdzili szczelność i poziom gazu i wszystko jest ok. Nie znaleźli przyczyny dlaczego przestała działąć. Mogą rozebrać zderzak i wtedy poszukać przyczyny tylko, że to u nich już sporo kosztuje. Sprawdziłem bezpieczniki są całe, styki na czujniku też. Dioda AC swieci dodam że klimatyzacja jest ręczna. Czy to możliwe że siadła sprężarka? i czy czujnik od innej meganki też będzie działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

 

Czy z rozhermetyzowaną to nie wiem, pustą na pewno. Teraz co musze zrobić aby znów działała i czemu trochę chodziła, a teraz znów nie? Jeden z mechaników też coś podejrzewał że długo nie chodziła

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Klima automatic,sprężarka na krótko rusza,na wtyczce od presostatu rezystorami nie rusza(może miałem złe wartości),można to jakoś na krótko podłączyć w celu sprawdzenia(bez rezystorów).Clip pokazuje błędy df232(napięcie poza normą,cokolwiek to znaczy) i df1070 (nie dają się wykasować).Ciśnienie pokazuje 8-9 bar.Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

norb, na poprzedniej stronie napisałem:

http://megane.com.pl/topic/24126-klima-nie-dziala-sprezarka-sie-nie-zalacza/page__view__findpost__p__353844

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być BSI walnięty - u mnie dwóch speców bezradnie rozkładało ręce, bo układ nabity, czujnik ciśnienia sprawny, sprężarka sprawna, a klima nadal nie działała. Trzeci - bardziej kumaty z elektroniki, zdiagnozował usterkę BSI (moduł w skrzynce bezpieczników). Skończyło się na podmianie BSI na sprawny używany (trzeba oczywiście zakodować do danego egzemplarza samochodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może problem jest w kablach a nie samej wtyczce, warto sprawdzić ich ciągłość od wtyczki do komputera. Czasami te kable łamią się albo przy wtyczce, albo kilka cm dalej. Oczywiście złamania nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez rezystorów nie można. Jak clip pokazuje ciśnienie, tzn, że czujnik na 99% działa. Spróbuj wymisić uruchomienie sprężarki komputerem - powinieneś usłyszeć cyknięcie. Jak nie cyknie, to może świadczyć o tym, że nie załącza się sprężarka (może być uszkodzona albo nie dostaje napięcia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymusić załączenie sprężarki wejdź we "WTRYSK" a później w tryb sterowania i tam na którejś zakładce jest załączanie sprężarki. Dokładnie nie opiszę, musiałbym widzieć bo robię to "odruchowo" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj uruchomiłem klime,dało się wykasować te 2 błędy i klma ruszyła.Wczoraj wyjmowałem też presostat(po raz n-ty),trochę go przeczyściłem może to coś dało.Dużo pomógł ten wątek DZIĘKI !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam pisalem wczesniej o moim problemie nikt nie potrafi pomoc mam megane II z 2004 r 1.4 16v przestala dzialac manualna klimatyzacja poczatkowo raz sie wlaczala raz nie i tak przez 2 tyg. aktualnie nie dziala dodam ze byla nabijana czujnik cisnienia sprawdzony a po podlaczeniu do clipa pokazuje ze nie widzi klimatyzacji ale po puszczeniu sygnalu na sprzeglo zalacza sie i robi sie zimna.lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam potrzebuje pomocy juz niewiem co robic. klima mi nie działa byl wymieniony czujnik cisnienia gazu kilma nabita. po odczytaniu bledow jest taki DF1070 . wiec elektryk powiedział ze naprawi dzisiaj mi oddał auto i klima chodziła ale juz po zgaszeniu auta niechce sie zalaczyc:-p elektryk mowil ze naprawił wtyczke i dal nowe piny w kostke. wiec co mam teraz robic????

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki i 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

meganecoupe02

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!