Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klima nie działa, sprężarka się nie załącza


Rekomendowane odpowiedzi

Akumulatora nie musisz odłączać, jak zaworek pod presostatem jest sprawny to nic nie wyleci, może tylko lekko psiuknąć gazem. Dla bezpieczeństwa można założyc okulary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten bezpiecznik jest w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.

Niestety w Ph II lokalizacja tych bezpieczników jest tak tragiczna, że aby dostać się do nich musisz najpierw wymontować akumulator, ściągasz główną osłonę skrzynki bezpieczników. Płytka z bezpiecznikami jest wsunięta w skrzynkę (właśnie nad tymi dużymi bezpiecznikami), powinna się wysunąć w kierunku aku. Potem to już chyba dasz rade, będzie wiadomo co i jak.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie na tym układzie z rezystorów klima ruszyła. Po wymianie czujnika klima chodzi. Klima również chodziła na starym czujniku po ponownym jego włożeniu ale nie wiadomo na jak długo. Nowy oryginalny czujnik w salonie renault 420zł. Allegro niecałe 100zł z przesyłką.

 

Wielkie podziękowania dla P_r_z_e_m_o za udzielone wszelkie wskazówki.

Edytowane przez sirpiotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sirpiotr - Czy wymieniałeś sam presostat ? Bo piszecie na forum że może buchnąć lekko w oczy i takie tam. Ale w serwisie mówią że trzeba pierwsze wypompować czynnik a później wymieniać prsostat. To jak to jest trzeba wypompować czy można u kogoś na kanale domową techniką wykręcić stary i włożyć nowy ?

Ewentualnie ile płacicie za robocizne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod presostatem jest zaworek, mniej więcej tak jak w oponach, tzn nie taki sam, ale zasada działania jest taka sama.

Presostat wykręcasz, jak psiknie to tylko trochę, i wkręcasz nowy.

Oczywiście, jeżeli jakiś domorosły mechanik nie wykręcił zaworka, bo np. uszkodzony był ten przez, który nabija się instalację :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, jak u wszystkich (prawie)w tym wątku, winowajcą okazał się preostat(nowiuśki zamiennik- 75pln z przesyłką pocztową). Chciałbym uczulić na jedno: otóż trzeba właściwie włożyć znany nam wszystkim układ oporników we wtyczkę(prawie godzinę straciłem zanim zrobiłem to właściwie). Piszecie niektórzy o psikającym gazie podczas wykręcania czujnika-nic takiego się u mnie nie stało-kręćcie więc śmiało. Uwaga!- wylata ta gumka z zaworka czasem.

 

 

 

U mnie nie psiknęło bo nie ma czym :notacrook:

Edytowane przez irek303
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, jeżeli jakiś domorosły mechanik nie wykręcił zaworka, bo np. uszkodzony był ten przez, który nabija się instalację

 

1.Nie zrozumiałem. Co chciałeś powiedzieć ? Mówiąc o zaworku ? Żeby wykręcić presostat zakręcasz zaworek żeby nie psikło czy jak ?

 

2.Mogę również być pewny że po odkręceniu starego czujnika , nabita klima nie ujdzie mi ani trochę ? Jeśli tak to co jest za do odpowiedzialne, że nie ujdzie skoro instalacja jest otwarta ?

Edytowane przez dani34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wykręcić presostat zakręcasz zaworek żeby nie psikło czy jak ?

Nie, ale jakiś miszcz mógł wykręcić zaworek pod presostatem i wkręcić go w "wentyl" który służy do uzupełniania czynnika. Masz dwa takie zaworki, zatkane czarnymi nakrętkami. :notacrook:

Standardowo pod presostatem jest zaworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch warsztatach gdzie byłem mówią że trza spuścić czynnik. A więc chcą se też zarobić czy o co tu chodzi ?

 

Czy jak mi nabiło klime na maxa (miesiąc temu) czy to znaczy że klima jest szczelna ? Bo chcem być pewny na bank, że to presostat.

Edytowane przez dani34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach informacji napiszę, że 95% przyczyn problemów z klimą to wina presostatu, albo jego wtyczki (brak styku, przełamane kable przy samej wtyczce).

 

Zazwyczaj po usunięciu usterki klima powinna od razu ruszyć, jednak

czasami zdarza się, że na clipie wywala błąd DF1070 (chyba taki) pt. "Obieg zimnego powietrza".

Błąd jest stały i swieci na czerwono, teoretycznie nie powinien się dac wykasować. Jednak po skasowaniu błąd znika i klima od razu rusza. W tym roku miałem już 3, może 4 takie przypadki, z czego 2 auta już były u mnie w tamtym roku z tym samym błędem, a może nawet i 2 lata temu. Nie wiem w czym jest problem. Pisże dlatego, że wiele osób dzwoni z pytaniami "czy w klimie trzeba kasowac błędy po naprawie" - odpowiedź brzmi: w 95% nie trzeba kasować, ale jak jest błąd opisany jw. to trzeba skasowac błąd i klima ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. A co jeśli klima mi się załącza i chłodzi w miarę dobrze do stopni 25-26 temp. zewnętrznej, a gdy temp. zewn. wynosi około 28 i więcej klima jakby ,,przestawała wyrabiać" i nadmuch jest jedynie ciepłego powietrza. Muszę niestety wietrzyć auto, bo nie idzie jechać, choć klima jest załączona. Zauważyłem właśnie w takich sytuacjach na postoju, że sprężarka załącza się na chwlę, po czym znów się rozłącza. Czy ktoś spotkał się z takimi objawami?. Mój przypadek trwa od zeszłego roku, i usilne próby usunięcia kończyły się tym samym objawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!