Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie przepustnicy


m2rin

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem!

Mogę dopisać parę rzeczy, które nasunęły mi się podczas robót:

1. Odpinamy czujniki.

2. Wyciągamy obudowę filtra powietrza - tą część, w którą wkłada się filtr. Odpinamy wężyk od podciśnienia (należy ścisnąć plastikowe zabezpieczenie i wyciągamy wtyczkę) i najpierw wyciągamy dolną (większą) częścią trójkąta, a potem mniejszą (górną).

3. Teraz należy odkręcić resztę obudowy filtra powietrza przykręcanej dwiema śrubami na nakrętki TORX 8. UWAGA: górne dziury na śruby mają gumowe podkładki i metalową tulejkę! Odciągamy obudowę do tyłu i odpinamy wąż od silnika krokowego.

4. Odkręcamy przepustnicę, ale nie do końca - dwie śruby na klucz 10 pod przepustnicą. Mi się udało włożyć małą grzechotkę i tak ją odkręcałem. Przepustnica musi mieć trochę luzu na śrubach, żeby udało się wyciągnąć kolektor ssący.

5. Odkręcamy cewki świec.

6. Odkręcamy kolektor ssący - 7 śrub na nakrętkę TORX 12. Do okręcania w palcach można użyć nasadki 10. Najpierw lekko unosimy przód kolektora (ten bliżej zderzaka), a potem wysuwamy cały do góry - ma się dać wysunąć z przepustnicy.

7. Albo odkręcamy przepustnicę do końca, albo odkręcamy obudowę odmy i wyciągamy ją razem z przepustnicą. Tu pamiętamy, że do obudowy odmy przypięty jest wąż gumowy, który trzeba z niej ściągnąć.

8. Po wyciągnięciu przepustnicy można wyciągnąć resztę obudowy filtra powietrza. Do niej przypięty jest kabel od sondy Lambda, więc najpierw należy go z niej odpiąć.

 

Składamy w odwrotnej kolejności.

UWAGA:

- Najpierw obudowa filtra (ta większa część) musi być za przepustnicą, bo po przykręceniu przepustnicy jej nie włożycie!

- Przepustnicę można złapać do obudowy odmy jeszcze przed przykręceniem odmy do silnika, to wtedy za silnikiem nie trzeba po palcu wciskać śrub.

- Przed przykręcaniem obudowy odmy wąż należy wcisnąć na obudowę odmy. Potem jest strasznie ciężko.

Reszta jest prosta.

 

A teraz mam pytanie:

- podczas energicznego dodawania gazu słychać takie kichania, zaciąganie powietrza, jakby mu go brakowało... Czy to normalne?

- po nagrzaniu silnika obroty spadają mi na ok 700 i lekko falują, czyli 0.5sek 720 obr, 0.5 sek 750 obr. Czy to mogą być padające cewki? Silnik ma przejechane 183 tys i mam cewki Sagema! Auto nie pali dużo, nie mam problemów z zapalaniem, a jak jest już lekko ciepły, to pali praktycznie od strzała! Denerwujące są tylko te falowania.

Edytowane przez Krzychup
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 lata później...

Mały tip, gdy rozebrałem kolektor (aby dostać się do przepustnicy) nie mogłem go zdjąć bez poluzowania przepustnicy. Z tyłu dwie długie śruby, można je odkręcić do połowy i zdjąć kolektor z "trzpienia".

Przepustnicę wyczyściłem, gdy trzymała się na prawej (od frontu) śrubie, zrobiłem to bo wątpiłem, że założę ją ponownie (ciasno z tyły leżała obudowa filtra). Zmieniłem uszczelki (nie mogli znaleźć ich w systemie ale znalazłem na forum ich nr seryjny i po nim już doszli w katalogu).

Obroty ładnie się wyregulowały, ale na początku trochę dymił i "śmierdział".

IphII 2000 classic megane 1.4 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja też czyściłem przepustnicę (elektroniczną) w moim megane 1.6 16v i w megane mojej kobity 1.4 16 v (przepustnica elektroniczna). Obie były uwalone nagarem i syfem. Problemem były u mnie obroty po odpaleniu a właściwie ich brak tj ok 600 - 700 obr/min po zapaleniu na zimnym silniku (czyli brak ssania - 1100 obr/min), nieraz były tak niskie że silnik gasł. W drugim aucie nie było problemów jednak z racji tego iż chciałem na próbę zamienić przepustnice między autami aby wykluczyć uszkodzenie przepustnicy postanowiłem wyczyścić obie. Banalna robota :) Klucz nasadka E7 (odwrócony torx) oraz nasadka 10. Po wyczyszczeniu przepustnic oba auta odpalają idealnie! Po zapaleniu silnika 1100-1200 obr/min. Po zagrzaniu obroty 750. PS. w walce z niskimi obrotami w moim 1.6 wymieniałem: czujnik temperatury cieczy(niepotrzebnie), czujnik temperatury powietrza dolotowego (niepotrzebnie), auto woziłem po mechanikach wydając kasę (niepotrzebnie). Także jak ktoś ma problemy z niskimi obrotami - czyścić przepustnice do błysku i będzie auto działać jak nowe.

 

Dodano: 12 lut 2016 - 13:00

Witam, słuchajcie wczoraj miałem bardzo nietypowy problem podczas powrotu z wczasów z dolnego sląska, 130 km od domu włączyła mi się kontrola usterki elektronicznej, auto ze 140 zaczeło zwalniać do 90. Silnik nie reagował na gaz, sam jechał jakby się włączył tempomat. No i jakoś tak dojechałem do domu :D Ale w domu doszedłem co jest winowajcą - dostała się woda do gniazda elektrycznego w przepustnicy i robiło zwarcie. Wyczyściłem, wypsikałem kontaktem, po zapaleniu silnik zaczął normalnie chodzić, kontrolka usterki zgasła. Dzisiaj wyciągnąłem przepustnice. Co się okazało to poszła uszczelka na wtyczce która wchodzi do przepustnicy. Orientuje się ktoś z Was czy można gdzieś dostać samą uszczelkę?

 

Dodano: 12 lut 2016 - 13:01

Chodzi o tą zieloną uszczelkę :)

post-54026-0-27810700-1455278457_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samej uszczelki raczej nie dostaniesz, ale możesz kupić wtyczkę superseal i podmienić uszczelkę.

http://www.mpartner.com.pl/wtyczka-hermetyczna-3-pin-superseal-1-5-p-192.html (jest kilka typów i trzeba dopasować)

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 lata później...

Czyszczenie przepustnicy na aucie nie jest dobrym pomysłem, bo cały ten syf po rozpuszczeniu leci w kolektor a potem na zawory i do cylindra. Teoretycznie się przepali ale tego nie wie nikt co się zasadniczo stanie, może osiąść w kolektorze albo na zaworze. Najlepiej zdemontować i tym preparatem czyścić (ja mam jakiś do czyszczenia gaźników). Preparat faktycznie rozpuszcza ten osad z nagaru i tylko szmatką trza przetrzeć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!