Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

koło dojazdowe do Megane II


Silver

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie mam okazje kupić do jutra za 17zł koła dojazdowe 4x100

 

PYTANIE:

 

Czy do Megane II sedan do tyłu wystarczy 14?? mogę piętnastkę ale chce jak najmniejsza żeby jak najmniej miejsca zajmowała ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Moze sie komus przydac. Dzisiaj do mojej M2 ph 1 CC załozylem taką dojazdówke jak widac na zdjeciach 14cali. Przejechalem sie z nią po dziurach i prostej-wszystko ok. Zajmuje bardzo malo miejsca. Sorry za jakosc zdjec-słońce mocno swieciło.

 

Oczywiscie z tylu mam tarcze. Nie próbowalem na przodzie ale w razie złapania gumy w przednim kole trzeba kolo z tylu zalozyc w miejsce przebitego a na tyl wrzucic dojazdówke.

 

thumb_hosting_zdjec_1350849310__dojazdowka_1.jpg thumb_hosting_zdjec_1350849422__dojazdowka_2.jpg thumb_hosting_zdjec_1350849451__dojazdowka_3.jpg thumb_hosting_zdjec_1350849477__dojazdowka_4.jpg

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem sie z nią po dziurach i prostej-wszystko ok.

Zapewne ESP w aucie nie posiadasz albo nie zauważyłeś że działa? (pamiętam ,że to wymieniałeś w zestawieniu układów w aucie)

Przy takiej różnicy obwodu jednego koła w stosunku do pozostałych, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, mógłbyś mieć problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczywiscie Panowie ze mialem info ESP/ASR system fault. Ale po założeniu normalnego koła problem został usunięty. Wiadomo ze na dojazdówce jeździ sie okazyjnie-a moim głownym założeniem bylo zminimalizowanie rozmiarów koła, poniewaz mam CC i zaraz bedzie tam LPG. Tak czy inaczej uwazam ze lepiej na takiej dojazdówce dojechac niz wozic ze sobą spray-sprayom nie wierzę -choć nie mialem z nimi doswiadczenia....

 

Tak czy inaczej chcialem potwierdzic ze mozna wsawidz 14cali dojazdówke w takim rozmiarze jak na zdjeciach i autkiem da sie normalnie poruszac.

 

ps.zastanawialem sie jeszcze nad malym kompresorkiem na 12v.-ktos z was testowal?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczywiscie Panowie ze mialem info ESP/ASR system fault

Czyli ta podmiana nie jest taka bezproblemowa jak to wcześniej reklamowałeś...

 

Tak czy inaczej uwazam ze lepiej na takiej dojazdówce dojechac niz wozic ze sobą spray

jeśli o taki kompromis chodzi to owszem, popieram takie rozumowanie. na rozdarta oponę nawet najlepszy zestaw naprawczy nie pomoże. Przerabiałem takie rozdarcie 2 razy. Raz pomogła wulkanizacja, za drugim wymiana 2 opon na tylnej osi.

zastanawialem sie jeszcze nad malym kompresorkiem na 12v.-ktos z was testowal?

Posiadam dwa takie, po jednym w każdym aucie, ale jest to tylko jako awaryjna, elektryczna pompka traktowane. Użyte dla prób i sprawdzenia wskazań manometrów. Od tego czasu nieużywane, a ciśnienie w oponach kontroluję i uzupełniam jeśli taka potrzeba, przynajmniej raz w miesiącu, w czasie tankowania na stacji paliw. Kompresorkiem można dopompować jednak nie należy dłużej go męczyć jak 15 minut jednorazowo. Opona została przy tym napompowana do 3,4 atmosfery. (pompowane było od 2,1 czyli wydajność taka sobie jednak było to bardziej komfortowe jak stosowanie pompki, stoisz i obserwujesz manometr i zegarek.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgen-bezproblemowa poniewaz po założeniu spowrotem koła własciwego (naprawieniu) wszystko wraca do normy....

~~~~~~~~~~~~

Odnośnie kompresorka-ja o to pytała w formie (zamiast koła zapasowego) ....

~~~~~~~~~~~~~~~~

I nie mów ze raklamowałem poniewaz ja nic nie sprzedaję....

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie kompresorka-ja o to pytała w formie (zamiast koła zapasowego)

To jest w zestawie naprawczym zamiast koła zapasowego czy dojazdówki. Masz tam papkę do "zaświnienia" wnętrza opony (tak to przynajmniej oponiarze traktują) i kompresorek, by przebitą oponę napompować. Niestety, taka jak wcześniej pisałem, działa tylko przy malutkich przebiciach. Przy większych, cały ten zestaw jest tylko dekoracją i obciążeniem bagażnika.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Pozwolę sobie odkopać temat, mimo, że już rok "nieużywany" - robię to z pełną świadomością, bo nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem.

Działanie jak najbardziej prawidłowe i godne polecenia, nie trzeba się tłumaczyć z poprawnego zachowania i przestrzegania regulaminu.

Spoko spoko, mimo, że zarejestrowałem się na tym forum ponad 5 lat temu, to i tak jestem nowym użytkownikiem i nie do końca znam zasady tego forum, stąd wolałem wyjaśnić swoje intencje. Wiadomo, co forum to inne zasady.

 

Poszukuję do Megane II phII CC '2007 2.0 16V dojazdówki. W przyszły poniedziałek będę miał lpg, więc tak jak wyżej koledze, zależy mi na kole dojazdowym. Może nie koniecznie jak najmniejszym, żeby mi się te wszelkie systemy nie posypały, stąd pytanie jakie koło standardowo wrzucali do Meganek? Słyszałem, że w CC zawsze był zestaw naprawczy (takowy posiadam), ale czy to prawda? Jakieś doświadczenia użytkowników jakie koło się nada? No i nie chciałbym koła, które będzie mogło jeździć tylko na tyle, a takie które po awarii któregokolwiek koła będzie można założyć na każde miejsce. Jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Jackass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAckass, standardowo renault do CC nie wkładało żadnych dojazdówek ani kół zapasowych-wiec takich nie ma. Jezeli chodzi o innego meganki 3/5 drzwi to pewnie byly kola pelnowymiarowe...

Wydaje mi sie ze kazde kolo które kupisz i bedzie mniejsze w wysokosci od pozostalych bedzie powodowalo wywalanie błedu na desce.

 

Moi znajomi kupowali dojazdówki na gieldach samochodowych-uzywki, mieli ich tam sporo. Musisz napewno kupic z takim samym rozstawem śrub i wielkością otworu na oś/piaste...

 

Jezeli chodzi o moją dojazdówke to przypominam ze jezeli przykladowo złapę gume w przednim kole to wtedy koło z tylu zakladam na przód a dojazdówke zakladam na tył. Nie wiem tez po co sie tak upierasz tez aby ci dzialaly "te wszystkie systemy".... kapcia sie łapie raz na kilka lat. Jak w awaryjnej sytuacji przejedziesz sie jakis kawalek bez Kontroli trakcji to nic ci sie nie stanie... Potem naprawiasz kolo, zakladasz i wszystko po staremu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem szczerze to najchętniej to w ogóle w cholerę wyłączyłbym te systemy :mrgreen: A upieram się tylko dlatego, że w Scenicu III też mam esp/asr i po tym jak powietrze uchodziło z jednego koła i została założona dojazdówka to wysypało mega błędów i prócz wulkanizatora trzeba było odwiedzić jeszcze clip'a :notacrook: Pytanie czy sprawdzałeś na dłuższą metę czy błędu nie wywala, czy może przejechałeś z dojazdówką np. 10m i komputer nie zdążył błędów wyłapać?

 

 

Co do tego, że np. na przodzie pójdzie mi koło, to wkładam na przód tył, a na tył dojazdówkę to także wolałbym tego uniknąć. Niepotrzebne dwie zmiany zamiast jednej, niepotrzebna strata czasu wg. mnie.

 

 

Tak więc inaczej sformułuję pytanie - nie wiem jaką minimalną felgę włożę na przód, gdyż nie wiem czy każdy megane miał z przodu taki sam rozmiar tarcz. Jaka najmniejsza felga wejdzie na przód do megana z moim silnikiem?

Edytowane przez Jackass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem szczerze to najchętniej to w ogóle w cholerę wyłączyłbym te systemy :mrgreen: A upieram się tylko dlatego, że w Scenicu III też mam esp/asr i po tym jak powietrze uchodziło z jednego koła i została założona dojazdówka to wysypało mega błędów i prócz wulkanizatora trzeba było odwiedzić jeszcze clip'a :notacrook: Pytanie czy sprawdzałeś na dłuższą metę czy błędu nie wywala, czy może przejechałeś z dojazdówką np. 10m i komputer nie zdążył błędów wyłapać?

 

Nie czytasz co pisze... Błedy wywaliło ale po zmianie spowrotem na normalne koło i przejechaniu znowu kilku czu kilkunastukilometrów wszystko wrócilo do normy. Wiec odwiedzac clipa po tym wszystkim nie bedziesz musial. Piszę to juz chyba 4ty raz...

 

Co do tego, że np. na przodzie pójdzie mi koło, to wkładam na przód tył, a na tył dojazdówkę to także wolałbym tego uniknąć. Niepotrzebne dwie zmiany zamiast jednej, niepotrzebna strata czasu wg. mnie.

 

Sorry ale ręce opadają... Nie wiem jak czesto ty ale ja od ponad 6 lat nie złapałem kapcia. Biorąc pod uwagę ze musisz zlapac kapcia na przodzie a nie na tyle to szanse tego problemu spadają o kolejne 50%. Czyli w moim przypadku wychodzi ze raz na 10 lat złapię kapcia z tyłu... Zreszta nawet jesli sie to zdazy to roboty jest na jakies 5 minut wiecej-oddkrecic jedno kolo więcej. A z miejsca w bagazniku korzystasz na codzien. Ale jeśli to do Ciebie nie przemawia to mi ręce opadają i juz nic więcej nie mówie....

 

 

Tak więc inaczej sformułuję pytanie - nie wiem jaką minimalną felgę włożę na przód, gdyż nie wiem czy każdy megane miał z przodu taki sam rozmiar tarcz. Jaka najmniejsza felga wejdzie na przód do megana z moim silnikiem?

 

Raczej ci nikt takiej informacji nie poda...musisz dobierać

 

Dodano: 20 maj 2013 - 20:05

A jak chcesz uniknąć jakichkolwiek problemów to kup zwykłe pełnowymiarowe i z takim jeździj...moge ci nawet takie opchnąć za jakieś grosze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytasz co pisze... Błedy wywaliło ale po zmianie spowrotem na normalne koło i przejechaniu znowu kilku czu kilkunastukilometrów wszystko wrócilo do normy. Wiec odwiedzac clipa po tym wszystkim nie bedziesz musial. Piszę to juz chyba 4ty raz...
Czytam jak najbardziej - tylko czy faktycznie przejechałeś na tyle by komputer "zapamiętał" błąd? Bo serio w Scenicu jak wywaliło błąd, to samo skasować nie chciało (nawet po odpięciu akumulatora).
Sorry ale ręce opadają... Nie wiem jak czesto ty ale ja od ponad 6 lat nie złapałem kapcia. Biorąc pod uwagę ze musisz zlapac kapcia na przodzie a nie na tyle to szanse tego problemu spadają o kolejne 50%. Czyli w moim przypadku wychodzi ze raz na 10 lat złapię kapcia z tyłu... Zreszta nawet jesli sie to zdazy to roboty jest na jakies 5 minut wiecej-oddkrecic jedno kolo więcej. A z miejsca w bagazniku korzystasz na codzien. Ale jeśli to do Ciebie nie przemawia to mi ręce opadają i juz nic więcej nie mówie....
Nie wiem czemu Ci tak ręce opadają. Ja jeżdżę rocznie koło 20-30tys km i zarówno w Megane I, Scenicu II, Scenicu III i Astrze F awarię koła miałem nie raz. Zdarza się i tyle. W Astrze nawet do tego stopnia, że mi koło urwało zrywając cztery śruby :notacrook: Ba, chyba nigdy mi z tyłu nie przebiło koła, a na przodzie się zdarzało. Więc wolę być przygotowany na to, że mogę złapać gumę na przodzie i serio nie zawsze są warunki by zmienić dwa koła na szybkości. Bardzo często jeżdżę na trasie Warszawa<->Rzym i już raz w Alpach złapałem gumę. I teraz wyobraź sobie sytuację, że na autostradzie na poboczu musisz zmienić komplet lewych kół - robi Ci to różnicę. Albo jak pada deszcz -> nie zrobi Ci różnicy zmoknąć trochę, a zmoknąć bardziej? Nie wiem, może ręce opadają, ale ja widzę sens w tym co chcę mieć.

 

A bagażnik... umówmy się, w Megance CC jak dach jest w bagażniku, to bagażnika niemalże nie ma. I tak bez dachu się jedzie głównie w 2 osoby, więc bagaże zajmujące tyle miejsca co koło zapasowe/dojazdowe można dać na tył, pod windschoott'a. Poza tym czy dojazd 14" a 16" aż tak wielką różnicę Ci zrobi? Podejrzewam, że to mała różnica.

Raczej ci nikt takiej informacji nie poda...musisz dobierać
A z własnego doświadczenia możesz powiedzieć czy jak szukałeś dojazdówki to patrzyłeś np. czy 15" wejdzie na przód?
A jak chcesz uniknąć jakichkolwiek problemów to kup zwykłe pełnowymiarowe i z takim jeździj...moge ci nawet takie opchnąć za jakieś grosze..
Rozważam taką opcję. Napisz na PW ile byś za takie koło chciał (jeśli jest w ładnym stanie?) i skąd jesteś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!