Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z wycieraczkami przednimi,


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z wycieraczkami, sprawdzałem w opcji szukaj ale nie znalazłem interesującej odpowiedzi więc postanowiłem założyć nowy temat.

 

Wszytko zaczęło się na początku roku jechałem siebie gdy nagle się rozpadało, wycieraczki chodziły w automacie gdy tu nagle stanęły jak wryte po jakimś czasie znowu pracowały bez problemu. Myślałem że wycieraczki zapiekły się na trzpieniach, przeprowadziłem odpowiedni zabieg (rozebrałem wszystko wyczyściłem i przesmarowałem smarem) i niby było po problemie.

 

W środę żona rano jechała do pracy a tu problem telefon że nie działają wycieraczki, ale za jakiś czas dzwoni że już wszytko jest ok. W piątek znowu sytuacja się powtórzyła pojechałem do żony do pracy po megi wsiadam, odpaliłem i rzeczywiście wycieraczką są dead, sprawdziłem tylnie chodzą, a przednie nie. Całą sobotę spędziłem w garażu szukając rozwiązania:

- sprawdziłem silniczek wycieraczek, podpiąłem go bezpośrednio pod 12V i śmiga bez problemu,

- niedawno wymieniłem zwijacz przy kierownicy razem z wyłącznikami, więc postanowiłem przełożyć zwijacz do moich starych przełączników i zamontowałem je styki przesmarowałem preparatem poprawiającym przewodzenie i wypierającym wilgoć,

- potem rozłączyłem wszystkie wtyczki od modułu który znajduje się pod klapą silnika przy akumulatorze, wyczyściłem moduł wszystkie złącza przesmarowałem jw.,

- złącze od silnika też przesmarowałem preparatem.

 

Rezultat jest taki że nic nie pomogło, a dziś znowu działają ale nie znam dnia ani godziny kiedy się znowu przestaną działać szczególnie że autem jeździ głównie żona.

Przeglądałem manuale i widziałem że wycieraczki przednie są sterowanie z modułu w skrzynce połączeń silnika, natomiast tylnie z modułu zespolonego w kabinie więc podejrzewam że może być uszkodzony moduł połączeń w skrzynce silnika.

Może macie jakieś sugestie lub może komuś przydarzyło się coś podobnego.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina modułu, tylko styków w ślimaku silniczka wycieraczek. Trzeba go rozebrać i wyczyścić styki, lekko dogiąć i nasmarować nowym smarem. Najlepiej taki który pod wpływem temperatury nie spływa a w niskich temperaturach nie twardnieje. Polecam tzw smar biały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za nie dopatrzenie z tyłu mam jedną wycieraczkę ;-)

Jak wycieraczki przestają działać to nie działają na żadnym biegu.

A co do sugestii P_r_z_e_m_o to spróbuje rozebrać i zbadać te styki na ślimaku silnika, dzięki jak się uporam na pewno napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj podczas ulewy znów zatrzymały się wycieraczki, więc zmobilizowałem się zakupiłem biały smar i do dzieła, wjechałem do garażu.

Wymontowałem mechanizm wycieraczek z silniczkiem, otworzyłem pokrywę tam gdzie są ślizgacze wszytko wyglądało ok, ale wyczyściłem nasmarowałem nowym smarem i już chciałem składać ale coś mnie tchnęło żeby odkręcić 2 śrubki i zobaczyć w jaki jest stanie jest siliniczek.

Po otwarciu okazało się że jest pełno rdzy, wyczyściłem wszytko choć nie było łatwo bo opiłki się kleiły magnesów, potem wypsikałem komutator i szczotki specjalnym sprayem do styków, umyłem benzyną ekstrakcyjną poruszałem szczotkami żeby ładnie dociskały, wyczyściłem powierzchnię komutatora w silniku drobnym papierem ściernym. Kopułkę posmarowałem silikonem, skręciłem i wszystko elegancko działa. :)

 

Mam nadzieje że to było przyczyną i że moje problemy z wycieraczkami się już skończyły.

Zrobiłem kilka zdjęć ale niestety nie zrobiłem zdjęć wszystkich etapów żeby zrobić jakiś przewodnik ale jak będę miał więcej czasu to postaram się coś opisać i wrzucić.

 

P.S.

Miał ktoś zapchany otwór spustowy do wody na podszybiu właśnie pod silnikiem wycieraczek, jak wygląda od spodu i jak najłatwiej się dostać do tej rurki :)

Dostał się syf i muszę ją oczyścić przed zimą.

 

Pozdrawiam Antychryst6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dobra, mam cały mechanizm.

1.Czy silniczek znajduje się w czarnym owalnym czymś? Mam zasilacz 12V do których pinów mam go podłączyć (są tam oznaczenia 1-5). Czy silnik po takim podłączeniu powinien pracowac?

2.W kanale pod szybą (cała dziura spływowa zapchana) także podejrzewam, że może coś z tym kablem się dzieje. Kostka wygląda dobrze. Wiecie może gdzie jest drugi koniec tych kabli? Po kolorach i grubosci fioletowego kabla obstawiam, że jest to brązowa kostka w tej skrzynce z bezpiecznikami przy aku. Dobrze myślę ?

3. Jak rozebrać ten silnik ? Wykrecilem 2 śruby i nie mogę zdjąć tej obudowy a nie chę "na chama" gdyż boję się o uszczelkę. Udało mi się sciągnąć plastikową osłonę z góry (tę po lewej), wszystko jest ładnie nasmarowane, styki wyglądają dobrze.

 

PS.Sprawdzony bezpiecznik w skrzynce obok aku. 25A. Tylna wycieraczka działa. Auto stało około tygodnia. Na brazowym kablu w kostce jest 12V w chwilu wlaczenia wycieraczek, jak sprawdzić pozostałe kable ?

Edytowane przez pikpik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

otworzyłem pokrywę tam gdzie są ślizgacze

Pytanie, jak to otworzyłeś ??, gdyż są tam trzy śruby na wierzchu i jedna schowana pod plastikami. Plastiki łaczące elementy są zalane gumą, więc jak to otworzyć ??

No chyba, że w Scenic 2 ph1 jest to zupełnie coś innego

Edytowane przez koziolk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam! Wsiadam dziś do megi wcześniej odśnieżyłem dodam ze wycieraczki nie byly przymarznięte bo mrozu nie było i lekko drgneły i nic bylem zmuszony jechac kawałek i co jakiś czas podnosiły sie o jakiś milimetr dodam ze miałem je wyłączone a podnosiły się...

Nastepnie gdy juz dojezdzalem na parking cos zaczeło śmierdzieć jakby sie fajczyło, dymu nie bylo ale czuć było cos spalone;/... dodam że tylna chodzi i spryskiwacz także. Czy to silniczek ? pomóżcie...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cykl się zacznie, to pomimo wyłączenia automat dąży do jego zakończenia. Najprawdopodobniej zatarte osie wycieraczek i z tego powodu takie problemy. W ostateczności coś się spaliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. To czy jak wyciągnę bezpiecznik to nie bedą kończyć pełnego cyklu te wycieraczki? bo chcę chociażby dojechać gdzieś do mechanika a jak one "pracują" to tam chyba bedzie nadal coś się fajczyć ;/ ... i czy ten sam bezpicznik odpowiada do przednich i tynych wycieraczek ? tak bym miał pewność że już nie chodzą, jak je najlepiej odłączyć od zasilania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak wyciągniesz bezpiecznik to wycieraczki nie ruszą. Z dokumentacji w dziale download wynika, że są dwa bezpieczniki na przód i tył. Ten do przednich wycieraczek znajduje się w skrzynce obok akumulatora.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wsiadłem do auta i wycieraczki działają tyle że na jednej słabej szybkości?

Więc co może być powodem? czy jak by silnik był uszkodzony to obracały by sie mimo tego?

czekam na odpowiedź ...

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Człowieku, buduj normalne zdania :) :lol:

Forum to nie jakiś komunikator.

Nie organizujemy tu też konkursów kto w najkrótszym czasie napisze jak najwięcej znaków :) -Prezes

Edytowane przez david005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!