Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działa spryskiwacz przód i tył


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Problem jest nielada ciężki - nie działa spryskiwacz przód i tył.

sprawdzone - pompka (jakby się zatarła lekko, ale ruszyłem i teraz działa), bezpieczniki obok kierownicy (pionowy rząd, drugi od góry 15A).

Domnimuję, że skoro pompka była lekko przytarta i nie chciała kręcić, to zatrzymało ją i gdzieś coś jeszcze "rozłączyło". Pytanie co jeszcze jest po drodze??

Podobno jak nie działa sprysk przód + tył to można wykluczyć uszkodzenie manetki.

przekopałem forum i taki starawy wątek znalazłem tutaj jednak bez odzewu

HELP! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drodze jest złącze, na schemacie oznaczone jako R9. Złącze 20 pinowe, znajduje się w puszce z bezpiecznikami obok akumulatora, przy nadkolu, w takim specjalnym mocowaniu. Piny 12-13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za oświecenie mnie :)

OK - byłem sprawdziłem. wtyczka 20-sto pinowa to ta biała

img1794j.jpg

 

styki czyściutkie, wszystko jest OK. nie badałem tam zasilania.

podejrzewam ostateczną rzecz - nie dochodzi zasilanie do styków w manetce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej masz schemat połączeń spryskiwacza. Manetka spryskiwacza i silnik są połączone normalną siecią przewodową, nie mulipleksową. Sprawdź czarną 6 pinową złączkę pod kierownicą, zwłaszcza piny 1, 2, 6. Pin 6 ma stałe zasilanie z +, natomiast 1 i 2 zamieniają się biegunami w zależności w którą stronę silnik ma się obracać.

677 - silnik spryskiwacza

1519 - czarne 6-pinowe złącze manetki pod kierownicą

260 - bezpieczniki w kabinie

645 - moduł el. kontroli kabiny

1415 - czujnik zmierzchu i opadów

silnik_spryskiwacza.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

tak - chyba ją opisałem nawet gdzieś :mrgreen:

problemem okazały się styki w silniczku - podczas podłączenia do fabrycznej wtyczki silnik raz działał, a raz nie. trzeba bylo rozebrac silnik i przeczyscic wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przede wszystkim stosujcie dobre płyny. Zaoszczędzicie nerwów, wycieraczek, elementów gumowych, a nawet lakieru. Najtańsze płyny to tragedia. Kiedyś jak miałem Twingo, to po marketowym płynie pojawiły się na masce takie tęczowe plamy widoczne pod słońce i już zostały. Moja pompka teraz po nasmarowaniu "wyrzuca" płyn aż miło! :-) Dodatkowo przy pompce zamontowałem zaworki zwrotne na przód i tył. Mam wrażenie, że płyn pryska zanim uruchmię spryskiwacz :-)

 

Temat podobny:

http://megane.com.pl/topic/37517-cofanie-sie-plynu-w-przednim-spryskiwaczu/

Edytowane przez moby_76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, pompka chodziła prawidłowo ale nie wypluwała płynu.

Wyciągnełem zbiornik i pompkę, sprawdziłem w warunkach domowych czy chodzi podłączając ją do ładowarki (12V) i pracowała prawidłowo lecz nie "pluła"

Wymieniłem pompkę koszt 15zł i działa aż miło.

PS. Sprawdzając sprawną pompkę w warunkach domowych opluło pół ściany, frajda :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!