Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

silnik dziwnie klekocze na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

zgadza się ... to samo u mnie było i też mi to naprawili, jak byłem pierwszy raz z tym problemem... ale niestety u mnie dalej klekocze i to nie pomogło :)

 

[ Dodano: 2010-12-03, 15:44 ]

aaa i żeby było fajnie, to przy większych prędkościach... tzn powyżej 50-60 km/h jak jadę to jakiś dziwny szelest wydobywa się od strony drzwi kierowcy... nie wiem jak to opisać. ale tak jakby jakieś kamyczki obijały się auto, albo wlatywały d otej szczeliny... dziwny odgłos to jest... i nei jest to spowodowane ani solą ani kamykami, bo mam też to od jakiegoś czasu i jadąc po czyściutkiej drodze to samo było... nie ważne czy jade po równej drodze czy z lekkimi dziurami... nie ma na to wpływu wstrząsy.... poprostu taki dźwięk jest ... również wkurza nieziemsko....ale już im tego nie mówiłęm bo by się załamali.. .. ale po weekendzie jade im to auto zostawić i niech się martwią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To jest nienormalne, u mnie po 4 tysiącach jest tak cicho, że silnika w ogóle nie słychać. Jeśli coś to pomoże, to mogę zasugerować ci "przestraszenie" serwis znajomością języka francuskiego (nikt cie nie sprawdzi). Powiedz, że zadzwonisz do centrali Reno. Powinni się przestraszyć i podejść poważnie do problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

w moim Grand Scenicu też mam taki problem - auto ma około 9 tys km. W środku auta słyszę jakbym miał diesla pod maską. Przy włączeniu zimnego również słychac ten klekot. Pytałem o to w ASO we Wrocławiu, mechanik powiedział że wszystko jest w porządku. Powiedział, że coś na pasku może hałasowac (??), i że można z tym jezdzic....

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja z tym problemem byłem 3 razy... za każdym razem mówili że ten silnik tak ma.... :) w sumie im zimniej tym głośniej to słychać... może jakby było lato i te 20-25 stopni to byśmy tego wogóle nie słyszeli... generalnie to jest moja pierwsza zima z tym autem i może poprostu te silniki tak mają...

również sprawdzali u mnie że nie ma to wpływu na pracę silnika, i że wszstko jest ok... nawet jakiś specjalista był i sprawdzał chyba z 6 godzin auto i mówił że wszystko pracuje ok i nic się nie psuję... więc podgłaśniamy muzykę i staram się teog nie słyszeć :) hehe jak będzie kończyć mi się gwarancja za ponad 3 lata to wtedy możę jeszcze raz z tym problemem ich pomęczę ;P hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to. Może niech się wypowiedzą inni właściciele TCe, szczególnie Ci, co garażują pod chmurką. Ja zrobiłem dotychczas 5 tys. i nic niepokojącego nie słyszę, ale moje autko nocuje w garażu.

A co z tym szelestem od strony drzwi kierowcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobilem 14k jak na razie (garażowane pod chmurką)- chyba wydaje mi się że już wiem o co chodzi z tym klekotem - faktycznie w zimie ten silnik (przynajmniej u mnie) wydaje taki cichy, hm jak to okreslic , może nie klekot ale takie ciche "pyrkanie" jeśli się dobrze wyraziłem - w moim egzemplarzu nie jest to wogóle slyszalne w kabinie na jałowym. Po przeczytaniu tego wątku dostałem jakiejś paranoi i ciągle nasłu[ciach]ę :)

 

Z drugiej strony auto dalej jeździ świetnie, nie ubyło grama oleju, więc chyba wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto jest garażowwane od samego poczaku, a mimo to klekot występuje. Pojawił się zresztą juz listopadzie, więc zanim przyszły mrozy czy śnieg...

Mam wrażenie, że dochodzi w prawej strony samochodu pod maską. Przyznam się jednak, że nie podnosiłem maski by sprawdzić co to może być. Silnik poza tym wydaje się pracować normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie do użytkowników u których problem się pojawia, bo chciałbym go neico sprecyzowac.

W środku auta słychac rzeczywiście coś jak klekot diesla, jednak na zewnątrz auta brzmi to jak świerszcz - coś w tym stylu. Czy u Was jest podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!