Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spadek mocy podczas jazdy, Meg II 2004 1,6 1


ZygaM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Ja mam Scenic RX4, ale chcę zapytać w imieniu mechanika, do służbowego auta Megane II nie wiem czy to ph1 czy ph2, silnik 1,6 16V z roku 2004, na tzw. kartę zbliżenioną. Szukałem przez "szukaj" lecz albo słabo, albo po prostu nie ma odpowiedzi na problem;

silnik odpala bez problemów, jednak kiedy się zagrzeje, a najpóźniej po przejechaniu około 20 kilometrów, przy zdjęciu nogi z gazu, np. przed skrzyżowaniem, silnik nagle traci obroty aż do jarzenia kontrolek, kiedy chce się dodać gazu, nawet pulsacyjnie nic nie pomaga, wcześniej pomagało szybkie zgaszenie i odpalenie, teraz już to nie pomaga, odpali ale dalej nie wchodzi na obroty. Nauczyliśmy się już jeździć na tej zasadzie, że długo przed dojechaniem do świateł wciska się sprzęgło i obserwuje obrotomierz, jak spadają to z powrotem na bieg niższy, teraz już i to zawodzi. Obroty i moc do normy powracają po jakimś czasie, jakby na minutę był zanik dopływu paliwa i wypalało opary. Mechanik wymienił już (zamieniał od innych sprawnych) cewki, jakiś sterownik, wymienione zostały filtry. Dziś jadę na nocną zmianę i znowu mnie czeka męczarnia z tym autem, więc proszę o podpowiedź, aby mechanik mógł naprawić.

Do moderatorów: jeśli jest faktycznie odpowiedź na forum na ten problem proszę o jakiś link nawet na pw, a przy najbliższych odwiedzinach usunę ten temat, lub usunięcie go przez Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już napisałem wcześniej, mechanior wymieniał od innych megane, które są w pełni sprawne, wymieniał cewki, świece nowe zakupiono, coś grzebał przy przepustnicy, nic to nie pomagało, więc z powrotem pozakładał te oryginalne, serwisant na komputerze stacjonarnym nie znalazł błędów. Być może trzeba podłączyć "laptoka" i trochę pojeździć, może wtedy to nastąpi i się ujawni wsza. Żeby było weselej, te inne Meganki, na nicy złych cewkach jeździły bez zarzutów, (wszystkie meganki mają takie same wersje silników, tylko inne budy, tematyczna to sedan a te co są dawcami to Kombi, firma zakupiła 6 sztuk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston, napisałeś, podłączyć pod klipa, rozumiem że pod komputer.

 

Clip jest to program diagnostyczny specjalnie opracowany dla renault. I przy pomocy niego można wszystko zrobić się z komputerem silnika, ABSem, poduszkami. A podłączenie pod kompa jak nie ma się clipa mija się z celem. Po prostu jest to wyrzucenie kasy w błoto. Bo nie każdy program jest w stanie odczytać błędy zapisane w komputerze sterownika silnika. Przerobiłem podłączanie się pod kompa poza ASO bo chciałem trochę kasy zaoszczędzić na diagnostyce i tak w końcu trafiłem do ASO i auto zostało naprawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!