Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spadek mocy podczas jazdy, Meg II 2004 1,6 1


ZygaM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Ja mam Scenic RX4, ale chcę zapytać w imieniu mechanika, do służbowego auta Megane II nie wiem czy to ph1 czy ph2, silnik 1,6 16V z roku 2004, na tzw. kartę zbliżenioną. Szukałem przez "szukaj" lecz albo słabo, albo po prostu nie ma odpowiedzi na problem;

silnik odpala bez problemów, jednak kiedy się zagrzeje, a najpóźniej po przejechaniu około 20 kilometrów, przy zdjęciu nogi z gazu, np. przed skrzyżowaniem, silnik nagle traci obroty aż do jarzenia kontrolek, kiedy chce się dodać gazu, nawet pulsacyjnie nic nie pomaga, wcześniej pomagało szybkie zgaszenie i odpalenie, teraz już to nie pomaga, odpali ale dalej nie wchodzi na obroty. Nauczyliśmy się już jeździć na tej zasadzie, że długo przed dojechaniem do świateł wciska się sprzęgło i obserwuje obrotomierz, jak spadają to z powrotem na bieg niższy, teraz już i to zawodzi. Obroty i moc do normy powracają po jakimś czasie, jakby na minutę był zanik dopływu paliwa i wypalało opary. Mechanik wymienił już (zamieniał od innych sprawnych) cewki, jakiś sterownik, wymienione zostały filtry. Dziś jadę na nocną zmianę i znowu mnie czeka męczarnia z tym autem, więc proszę o podpowiedź, aby mechanik mógł naprawić.

Do moderatorów: jeśli jest faktycznie odpowiedź na forum na ten problem proszę o jakiś link nawet na pw, a przy najbliższych odwiedzinach usunę ten temat, lub usunięcie go przez Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już napisałem wcześniej, mechanior wymieniał od innych megane, które są w pełni sprawne, wymieniał cewki, świece nowe zakupiono, coś grzebał przy przepustnicy, nic to nie pomagało, więc z powrotem pozakładał te oryginalne, serwisant na komputerze stacjonarnym nie znalazł błędów. Być może trzeba podłączyć "laptoka" i trochę pojeździć, może wtedy to nastąpi i się ujawni wsza. Żeby było weselej, te inne Meganki, na nicy złych cewkach jeździły bez zarzutów, (wszystkie meganki mają takie same wersje silników, tylko inne budy, tematyczna to sedan a te co są dawcami to Kombi, firma zakupiła 6 sztuk).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aston, napisałeś, podłączyć pod klipa, rozumiem że pod komputer.

 

Clip jest to program diagnostyczny specjalnie opracowany dla renault. I przy pomocy niego można wszystko zrobić się z komputerem silnika, ABSem, poduszkami. A podłączenie pod kompa jak nie ma się clipa mija się z celem. Po prostu jest to wyrzucenie kasy w błoto. Bo nie każdy program jest w stanie odczytać błędy zapisane w komputerze sterownika silnika. Przerobiłem podłączanie się pod kompa poza ASO bo chciałem trochę kasy zaoszczędzić na diagnostyce i tak w końcu trafiłem do ASO i auto zostało naprawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!