Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej, filtr oleju, filtr powietrza. Dla amat


Rekomendowane odpowiedzi

Inaczej...porównaj cene czegokolwiek..jezeli cena tego Elfa miesci sie w granicach 30% drożej-taniej niż średnio,to bierz...ale znowu wtrącę swoje...jezeli w latach 80-tych mówiono,że skarpetki frotte sa najzdrowsze dla Twoich stóp to nosisz je do dzisiaj i bedziesz nosił zawsze?..Ty jestes silnikiem i to nie znaczy,że do końca swojego żywota masz karmić sie Elfem..to tak jakbyś do swojego DVD używał tylko płyt CD SONY,bo tak zaleca producent mający zmowę z serwisem czyli naszym ASO..ale jak wczesniej zaznaczyłem,to tylko moje zdanie.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Chciałem podpiąć się pod temat i spytać o wymieniony w tytule rezonator. Silnik 1.4 megane II phI kupiona tydzień temu i martwi mnie stan owego rezonatora. Mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym i dopatrzyłem się dziś, że rezonator nie jest w ogóle połączony z filtrem, za co odpowiada urwany zaczep jak sądzę. Czy możliwe jest, że to właśnie to odpowiada za podniesione obroty ? Powietrze nadal do przepustnicy dostaje się poprzez filtr więc czy ma to jakieś znaczenie ? Dodatkowo sporo pali, około 12l/100km ale zrobiłem niewiele mil, więc dalej oblicza i spalanie spada, lecz coraz wolniej. Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezonator wchodzi na wcisk na otwór puszki filtra i nie ma tam żadnych zaczepów.

Rezonator pełni funkcję tłumika szumów jakie powstają podczas zasysania powietrza do silnika.

Przyczyną podniesionego spalania może być zawalony filtr powietrza.

Ponieważ wszystkie te elementy są przed przepustnicą nie mają wpływu na podniesione obroty biegu jałowego.

Jedną z przyczyn podwyższonych obrotów jest nieszczelność dolotu, ale za przepustnicą.

Nie napisałeś na jakim dystansie masz wyliczane średnie spalanie. Jeżeli na długim parę tyś. mil to średnia będzie spadać wolno, albo nawet stać w miejscu, w przypadku gdy mało jeździsz.

Najlepiej zresetuj liczniki i rozpocznij zliczać od nowa, polecam zatankować do pełna, zresetować ustawienia, a po wyjechaniu paliwa, ponownie zatankować do pełna i porównać wskazania komputera, i tego co wlałeś w bak. Najlepiej wykonać takie porównanie na 2-3 pełnych bakach.

Taki sam układ dolotowy mają silniki 1,4 i 1,6, 16-zaworowe montowane w Megane/Scenic I PhII, nowsze wersje silnika 1,6/16V mają inaczej rozwiązany układ zasysania powietrza i przepustnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie, czy cena 30zł za Filtr powietrza WA50-395, Filtr Oleju PP-1.1, Filtr Kabinowy WA60-229 do Megane II 1.6 16V Producent: PZL Sędziszówto nie jest jakoś podejrzanie niska?

Znalazłem w czeluściach internetu taki zestaw i się zastanawiam czy to nie jest jakaś mina :rolleyes: .

 

Pozdrawiam

Edytowane przez dago123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena 30zł nie jest jakimś wyjątkiem na rynku, filtry powietrza mieszczą się w tym przedziale cenowym, oczywiście są też filtry po 60zł ale znajdą się również takie za 24zł. W każdym razie nie, cena ta nie jest podejrzana. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Otóż zakupiłem filtr powietrza i przeciwpyłkowy w celu wymiany nie wiem w jakim stanie są obecne filtry ale z racji, że auto mam od niedawna

postanowłem je wymienić. Jeśli chodzi o filtr kabinowy dokładna instrukcja jest na stronie Filtrona ale jak dolicha dobrać się do filtra powietrza jakoś nie mogę tego ogarnąć. Kto pomoże ? Dziękuje

post-80026-0-20521000-1435167856_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie, odgrzewam temat. Pytanie o interwały wymian podzespołów wymienionych w tytule tematu. Olej, filtr oleju i powietrza co 15000 km? Co ile wymiana filtra kabinowego?

Silnik 1.4 16V.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Siema, chciał bym odświeżyć trochę temat.

Szykuje mi się wymiana oleju, mechanik chce 170zł za wymianę: olej jakiś shel 5w40 plus filtr oczywiście dokładnych danych nie podał.

Zastanawiam się czy nie wlać Elfa na którym auto jeździ do tej pory ( tak kupiłem ) ale też nie znam dokładnego rodzaju oleju.

Pytanie jakie olej polecacie i filtr?

Auto wg przebiegu 120 tys, teraz nie bierze oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!