Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czyszczenie kolektora wydechowego


theeye7777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z racji tego że moje autko jeździ już 11 lat wpadłem ostatnio na pomysł żeby sobie odkręcić kolektor wydechowy i wyczyścić go w środku.

Jednak mam pewne obawy. Po pierwsze chodzi o to czy wogóle zabierać się za to, czy to coś poprawi. Bo wiadomo jak jest zawalony to trochę traci się na dynamice.

Po drugie to czy dam radę. Nie jestem jakimś laikiem w naprawie samochodów ale za mechanika też się nie uważam.

Po trzecie czy czasem szpilki się nie ukręcą?? Bo 11 lat i w wysokiej temp to mogą w sumie się ukręcić, oczywiście bez wd40 się nie będę brał do tego.

Po czwarte to czym najlepiej jest w środku owy kolektor wyczyścić?? Ropa+wycior na wiertarkę?? Czy jest jakiś lepszy sposób??

Proszę o podpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze, od 35 lat jeżdżę samochodami, ale nie wpadłem na taki pomysł. Raz jak miałem zdjęty kolektor wydechowy w FSO1500 to tam nic nie było co by wymagało czyszczenia. Spotkałem się w latach 60 z zapchanym tłumikiem w silniku dwusuwowym do kajaka - zarośnięty był czymś podobnym do nagaru. Ale spotkałem się ostatnio na lpg-forum z informacją i załączonym zdjęciem o puchnącym w środku łączniku elastycznym co było powodem tracenia ducha przez silnik. Z informacji wynikało, że łącznik nie był oryginalny, ale zakładany w warsztacie zajmującym się układami wydechowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, szczerze to zabieg ten widziałem w top gear jak dostali jakieś 6 letnie autko normalnie użytkowane i po wymianie kolektora na nowy zyskał sporo mocy. Oczywiście biorę pod uwagę także magię telewizji. Więc tak sobie myślę czy by nie wyczyścić. Chociaż benzyna w sumie tak nie zbiera nagaru jak diesel.

Zobaczymy jak będzie mi się chciało to spróbuję odkręcić. Tylko boję się o te szpilki żeby nie pourywać ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym go bez potrzeby nie ruszał zawsze może się jakaś szpilka ukręcić i problem :shock: a czyścić raczej nie będzie czego widziałem kolektor od swojej 14 letniej astry i nie było się czego czepić

po wymianie kolektora na nowy zyskał sporo mocy.
pewnie to był specjalny kolektor trochę różniący się od oryginału wtedy takie zabiegi mają sens ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo czyszczenie (jeśli w ogóle będzie co czyścić) nie ma sensu.

Jeśli robisz jakiś projekt (oczekujesz zwiększenia mocy) to możesz oddać kolektor do polerowania, choć z drugiej strony lepiej by było zainwestować w specjalnie przygotowany kolektor tuningowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!