Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Aktywacja tempomatu


Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wiem, to tempomat jest montowany w fabryce. Elementy, które się różnią to: kierownica (dodane po obu stronach przyciski od sterowania tempomatem), przycisk wyboru trybu pracy tempomatu (ogranicznik-tempomat) i zmienione oprogramowanie.

 

Trochę tego jest i wątpię, byś sobie sam to zamontował i uaktywnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj trochę rozkciłem swoją megi i znalazłem instalację do tempomatu tzn. tak mi się wydaje. Od przycisku na tunelu środkowym odchodzi wiązka przewodów w stronę deski rozdzielczej i tak się zastanawiam czy jest jakaś możliwość sprawdzeni tej wiązki czy jest od tempomatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie sie wydaje ze dasz rade - od polowy br roku RP dawało juz tempomat w kazdej nawet najtanszej wersji wyposażeniowej wiec instalacja bedzie chyba w każdym (podobnie jak bylo w mII). Wydaje mi się że wystarczy wymiana kierownicy, wymiana tunelu na którym jest włącznik ogranicznika/tempomatu i aktywacja na kompie tej funkcji. Tylko co na to gwarant??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podjadę do serwisu i zapytam co i jak z tym tempomatem jakie koszty i co trzeba dokupić i czy się da to zrobić. Zobaczymy...

 

[ Dodano: 2010-11-22, 15:21 ]

Witam

 

Jestem po wizycie w serwisie i sprawa wygląda tak. Jeśli chodzi o bebechy to brkuje kierownicy i włacznika na tunelu środkowym reszta czyli czujniki położenia sprzęgła, hamulca i wiązki przewodów są. Nie wiem tylko jeszcze co z pedałem gazu i licznikiem ale czekam na telefon w tej sprawie z ASO. Jeśli chodzi o aktywacę to jestem pierwszą osobą u siebie na wsi kto pyta o aktywazję tempomatu wię panowie muszą sprawdzić co i jak kliknąć i ta informację też zostanie mi przekazana telefonicznie...czyli dalej czekam.

 

[ Dodano: 2010-11-25, 13:14 ]

Witam ponownie.

 

A więc co do części... kierownica z przyciskami do tempomatu ASO 1000 zł :-/ włącznik tempomatu na tunel środkowy ASO 100 zł podłączenie do komputera 120 zł aktywacja tempomatu w samochodzie...sprawdzają czy się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Zapomniałeś jeszcze o liczniku. Samochody z opcją tempomatu różnią się jeszcze licznikiem, ale jeśli licznika nie będzie trzeba zmieniać to nie powinno być problemu. Dla mnie tylko jest jedna niewiadoma.

Czy do aktywacji tempomatu potrzebne jest połączenie CLIP-a online z Francją czy obejdzie się bez połączenia online z Francją.

Zapaszam do tego tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

 

Po bardzo długim boju z ASO Renault odnośnie aktywacji tempomatu zostałem poinformowany ze opcja ta nie zostanie włączona w moim aucie. Po moim pytaniu, dlaczego nie, co jest tego przyczyną odpowiedziano mi ze po prostu nie chcą, jednocześnie poinformowano mnie po cichu ze mogę gdzieś podjechać prywatnie do warsztatu i tam aktywować tempomat. Wynika z tego, że albo nie chcą faktycznie tego zrobić albo nie potrafią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam ponownie forumowiczów.

Ponieważ wątek umarł śmiercią naturalną, z uporem maniaka postanowiłem go reaktywować. Drążąc ten temat zakupiłem przełącznik do włączania tempomatu/ogranicznika prędkości(82zł aso, czas oczekiwania 24h) Po otrzymaniu przełącznika, rozkręceniu konsoli środkowej, zamontowaniu i podłączeniu wiązkę przewodów przełącznik dał pierwsze oznaki życia(działa podświetlenie). W przyszłym tygodniu jestem umówiony na próbę aktywacji tempowatu(120 zł aso). Jeśli komuś z szanownych forumowiczów udała się ta operacja to proszę o informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli stoisz na taki samym etapie jak ja. Mam przycisk wyboru funkcji tempomatu (zamontowany z działającym podświetlaniem), tyle że zakupiony na allegro. Jak Tobie uda się aktywować tempomat to dokupuje kierownica z allegro i również jadę podpiąć się do ASO do komputera.

 

Mam pytanie jakby ktoś mógł pomóc. Jak ściągnąć poduszkę powietrzną aby odkręcić kierownicę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj tutaj i przeczytaj uważnie cały temat:

http://megane.com.pl/topic/9473-montujemy-tempomat-w-mii/

 

W MIII piowinno być podobnie. Nie musisz zmieniać kiery, i zwijacza możesz dołożyć nieorginalne przyciski.

Mnie dołożenie tempomatu wyszło 150 zł. Instalację już miałem, 100 zł cześci - podłączyłem do orginalnego pilota radia, który musiałem dokupić z wraz z pająkiem, oraz aktywacja w Clipie, w prywatnym zakładzie 50 zł wraz ze zmianą języka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsola środkowa jest przykręcona na 4 srubu, 2 z przodu pod zaslepką gniazda diagnostycznego i dwie z tyłu po bokach. Odkrciłem te śruby, zdjąłem mieszki z lewarka zmiany biegów i hamulca, zdjąłem osłony po bokach(te przy nagrzewnicy) delikatnie szarpnołem wszystko do góry i gotowe. Zaślepka przycisku tempomatu zamontowana jest na zatrzasku (wystarczy delikatnie podwadzić i wyskakuje) podłączyłem wiązkę przewodów, wcisnąłem przełacznik skreciłem wszystko i gotowe. Jesli po aktywacji tempomat da oznaki życia to wtedy kupię całą kierownicę(oczywiście bez poduszki).

Edytowane przez danish1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!