Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Aktywacja tempomatu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów.

Po dłuższych chwilach poszukiwania kierownica zostałą zakupiona(czarna skóra z przyciskami do tempomatu i srebrną wstawką), w sobote odnieram :applause:. Zastanawiała mnie jeszcze kwestia zwijacza pod kierownicę. Byłem w ASO żeby dowiedzieć się czy ten elment trzeba wymieniać przy takiej operacji. Po sprawdzeniu wyszło na to ze mój zwijacz jest przystosowany do obsługi tempomatu. Teraz zostało tylko poczekać do środy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego danish1 jak będziesz już po wymianie kierownicy to daj znać jak się ją demontuje poduszkę i czy ze zwijacza w kolumnie kierowniczej miałeś wyprowadzone kabel do podłączenia tempomatu. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woytus z tego co mi wiadomo to aby dostać się do poduszki to trzeba odkręcic obudowę kolumny kierowniczej. Jeśli już zdejmiesz te obudowy to z tyłu koła kierownicy będzie widać mały otwór w który trzeba włożyć np śrubokręt, nacisnąć i poduszka powinna dać się zdjąć. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić.

post-24201-0-05401600-1310757353_thumb.jpg

Edytowane przez danish1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jutro (poniedziałek) jadę do jakiegoś magika posiadającego kabel Renault w celu próby aktywacji tempomatu. Jak się uda, to kupuje kierownice, montuje i cieszę się tempomatem. :applause:<ok> ;)

 

danish1 czy Twoja próba aktywacji tempomatu się powiodła??

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem dziś po wizycie w ASO odnośnie aktywacji tempomatu. Sprawa ma się ta że:

Generalnie aktywowanie tempomatu w komputerze wtrysku bezproblemowo (trwało to jakieś 5 minut), po wymianie kierownicy i aktywowaniu przycisku komputer widzi włączenie ogranicznika/regulatora prędkości, widzi przełączniki w kierownicy natomiast problem jest z licznikiem. Panowie w ASO nie mogli aktywować kontrolek ogranicznika/regulatora w zestawie wskaźników i przez to nie działa całą maszyneria zwana tempomatem. Nowy licznik pod tempomat w ASO kosztuje 2800 zł, oczywiście można kupić używany, ale wiąże się to z pewnym ryzykiem. Mianowicie, jeśli kupimy zestaw wskaźników, który ma przejechane większą ilość kilometrów to automatycznie zmienia nam się przebieg, którego w ASO nie da się cofnąć, a zweryfikować kilometry można dopiero po podłączeniu zestawu do samochodu. Dodam tylko, że ASO w Olsztynie nie policzyło sobie za tą operacje ani złotówki.

 

Generalnie poszukiwania trwają nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogli lub nie chcieli. Trochę dziwne podejście serwisu do tematu. W końcu za całą usługę i tak się płaci. Nikt przecież nie chce za darmo. Ostatnio aktywowałem tempomat Clipem jednemu z forumowiczów w Sceniku. Cała operacja 5 minut. Nie była potrzebna żadna zmiana licznika. U mnie w Megi II też można aktywować tempomat na liczniku (chociaż fabrycznie auto go nie posiada).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci tempomat,ogranicznik.

Mam toto,i... poza sprawdzeniem działania nie używam.

W mieście bez sensu używać ogranicznik, na autostradzie co chwila wyprzedzanki i stwierdzasz w końcu że tempomat też niepotrzebny.

Może w czasie jazdy nocą, jeżeli ktoś lubi taką jazdę, kiedy nic sie nie dzieje na autostradzie-drodze?

Dla mnie jest to zbędny gadżet.

Edytowane przez stes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiterZgora - czy na pewno robiłeś to w M III, S III, bo o tym jest ten temat. W M/S II jest to możliwe w ten sposób i już to kilkakrotnie opisywano.

stes - śliczna sprawa nawet na drogach krajowych i ekspresówkach, nie tylko na autostradach, szczególnie przy dłuższych trasach, gdzie nie trzeba gazu nogą trzymać, a wystarczy szybkość regulować klikając w przyciski na kierownicy. Nie miałem to nie wiedziałem jaki to luksus, teraz mam i bym na taki bez tempomatu raczej nie zamienił.

Ogranicznik natomiast sprawdza się w czasie jazdy w mieście i w granicach administracyjnych, gdzie noga swędzi by docisnąć, a nie zawsze jest to bezpieczne dla portfela.

Tak więc to tylko subiektywne odczucie, że to niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiterZgora czy aktywowałeś tempomat w MIII? Jeśli tak to może się dogadamy, co do tempomatu. Z tego, co wiem to w MII nie ma różnicy w licznikach, natomiast w MIII oprócz różnicy w wyglądzie różnica jest też w oprogramowaniu (opcja aktywacji tempomatu). U mnie w samochodzie nie ma tej możliwości natomiast po podłączeniu clipa do auta z licznikiem do tempomatu taka opcja jest dostępna. Reszta operacji w obu autach była identyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam jeśli wprowadziłem kogoś w błąd, ale jak się czyta, że serwis nie chce rozwiązać problemu, bo mu się nie chce to się można trochę wkurzyć (sam to przerabiałem). Nie aktywowałem tempomatu w MIII. Jeśli jest rzeczywiście różnica w licznikach to przepraszam, nie wiedziałem. Aktywowałem tempomat w Sceniku II. Serwis też twierdził, że się nie da, a można tylko popsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że tu chodzi o gwarancję. Dopóki mam auto na gwarancji to będzie ciężko to załatwić, a po gwarancji myślę, że nie będzie z tym większego problemu.Poza tym magik od CLIPa powiedział ze wszystkie operacje wykonywane komputerem w ASO są monitorowane online przez Renault we Francji....nie wiem na ile jest to prawdziwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W to online to za bardzo nie wierzę, bo to nie jeden serwis jest w Polsce i nie jedno auto w tym samym czasie podpinane. W Europie jest jeszcze więcej, więc trudno to na bieżąco kontrolować. Zostaje za to wpis w bazie Renaulta i w każdej chwili, nawet przypadkowo po jakimś czasie, można takie "eksperymentowanie" namierzyć, jak też osobę która to robiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co wiem to w MII nie ma różnicy w licznikach, natomiast w MIII oprócz różnicy w wyglądzie różnica jest też w oprogramowaniu (opcja aktywacji tempomatu). U mnie w samochodzie nie ma tej możliwości natomiast po podłączeniu clipa do auta z licznikiem do tempomatu taka opcja jest dostępna. Reszta operacji w obu autach była identyczna.

 

Jak dobrze rozumiem, w liczniku tez jest jakiś soft i tam tez trzeba coś aktywować. A nasze liczniki bez lampek od tempomatu tej opcji nie mają, więc dochodzi wymiana licznika (koszt około 200 PLN na allegro) i szukanie magika, co by przebieg dobrze podmienił.

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!