Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Aktywacja tempomatu


Rekomendowane odpowiedzi

Wiec tak. Rozejrzałem się w temacie i wyszło tak:

Licznik na allegro z demontażu z autka z tempomatem do benzyny (moja Megii PB) 199 PLN do DCI znajdziemy już za 150,00. Czyli aktywacja tempomatu w liczniku odpada, bo już jest aktywny. Pozostają dwie rzeczy. aktywacja tempomatu w komputerze wtryskiwacza oraz w komputerze głównym ( u magika w garażu 50,00 PLN) w ASO jak nie będą się bać cena od 130 PLN do 200 PLN.

Przycisk w tunelu już posiadam podłączony i zamontowany ^^^^ (nawet świeci w nocy ^^ ), więc to z głowy (cena od 50,00 (allegro) do 100 (ASO)). Kierownica z przyciskami skurzana około 200 PLN (allegro).

Czyli planowane wydatki na tempomatu na najbliższe dwa miesiące to około 450,00 PLN.

 

I najgorsze. Korekta licznika czyli dopasowanie stanu licznika zakupionego na allegro do faktycznego przebiegu autka to koszt około 700 PLN (znalazłem taka firemkę z Poznania na google). Jak co to aktualny przebieg tez jest zapisany w komputerze, ale tylko przy pomocy kabla można go sczytać. Ta firemka ten koszt liczy za przeprogramowanie licznika + komputera czyli komplet. Musze z nimi ponegocjować ile wezmą za sam licznik. Jak coś się ruszy to dam znać. Na razie szukam ładnej kierownicy na allegro. wszystko w swoim czasie...

 

Może do zimy tempomatu zagość w mojej MEGI ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i się ruszyło. Do jutra dam znać, bo jutro ostatni krok, czyli próba aktywowania tempomatu. Mam nadzieje że po raz ostatni.

Dziś zakupiłem ładną skórzana kierownice z przyciskami do tempomatu oraz w tej samej dziupli z Poznania (znalazłem na Allegro) licznik z tempomatem. I tu wielkie pozytywne zaskoczenia.

Pierwsze to że panowie na miejscu dosłownie w 5 minut wymienili mi kierownice i licznik. Kierownice wymieniamy następująco:

Śrubokręt od tyłu kierownicy w dziurkę, poduszka odskakuje, odłączamy kable od poduszki. Potem klucz z torxem 40 trochę siły oraz kostka od klaksona odłączona i kierownica zostaje nam w rękach. Zakładamy nową czynności odwracamy i po sprawie. Przyciski od tempomatu w kierownicy są w kostce od trąbki. Jedno z głowy.

Teraz pora na licznik.

Wcześniej przed zakupami dzwoniłem do dwóch firemek z Poznania co ogłaszają się z sługa korekcji liczników. Pogadałem i szykowałem się na koszt 650 zł. :P ;) Usłyszałem następująco. Programujemy nowy licznik pod wybrany przebieg i zakładamy na szynę CAN filter, który blokuje korekcje licznika z komputera głównego. Jest to potrzebne gdyż licznik wróci do ustawień jakie dyktuje mu komputer pokładowy. Podziękowałem i się rozłączyłem. Chwila zastanowienia ;) i telefon ponowny do jednej z firmy czy dobrze zrozumiałem. Licznik bierze ustawienia z komputera, więc nie musze po wymianie go korygować? Tak, ale jak włożę licznik z mniejszym przebiegiem niż komputer ma w pamięci to zablokuje kompletnie licznik i być może komputer. Pan ciągnie rozmowę dalej. ;) Proszę przyjechać przed montażem ja zaprogramuje nowy licznik do kwoty kilometrów z komputera głównego i wtedy gdy pan go podłączy to wszytko powinno być ok. Koszt już spadł do 200 PLN. OK. :)

Wracając do montażu licznika. Miły pan po montażu kierownicy zabiera się za licznik. Mówię mu o możliwości zablokowania licznika z powodu równicy przebiegów (licznik przeze mnie zakupiony miał rzekomo około 9k km, więc mniej niż mój aktualny przebieg 66k km). Otrzymałem w odpowiedzi zwrok z politowaniem ;) jaki jestem łatwowierny i w tym czasie licznik został wymontowany. Został użyty zwykły nóż kuchenny.Wkładamy w szparkach, które są po boku i wyskakuje. Dokładnie jak radia samochodowe. Kostka odpięta i wpięty nowy (zakupiony) licznik.

Pojawił się napis Welcom… i cisza….

Po chwili na wyświetlaczu pojawił się mój aktualny przebieg. Radość mnie ogarniała. ;) ;) Wynika z tego ze licznik pobiera przebieg z komputera od razu po podłączeniu. Ale chwila później pojawia się CHECK i kontrolka żółtego kluczyka. Co jest grane? ;) Ja na kolesia montującego… On na mnie i nikt nie wie o co chodzi. Zabieram się do przeglądania funkcji licznika na wyświetlaczu. Zmienił mi się język na angielski. Dochodzę do ustawień i zmieniam z powrotem na polski (pojawiła się gdzieś myśl czy w ogóle będzie język Polski dostępny). Przeskakuje do wiadomości a tu informacja. ZAPLANUJ PRZEGLĄD. Acha… Uff…. :) Z pewnie stąd ten CHECK. Przytrzymuje przycisk na manetce około 5 sekund przegląd skasowany i CHECK znika. Licznik wepchnięty do środka.

Pan operujący na moim samochodzie był tak wprawiony że nawet nie miał czasu odłączyć akumulatora, więc wszystko było robione prawie na otwartym sercu.

Podsumowanie.:

Kierownica 200 PLN i już zamontowana.

Licznik 150 PLN zamontowany i nie potrzebuje korekty. Bardzo dobra wiadomość i dużo kaski zaoszczędzone. Jedyny minus to inne wskazania do przeglądu, ale mi to nie przeszkadza, bo pojadę na przegląd w odpowiednim czasie.

Wymiana w dziupli GRATIS.

Mam już wszystko czego potrzebuje:

Przełącznik w tunelu.

Kierownice z przyciskami

Licznik z funkcja tempomatu.

Wszystko zamontowane i sprawne. Czeka mnie tylko jutro (już w sumie dziś) aktywacja CLIPEM w komputerze. Dam znać jak wyszło.

 

I jeszcze jedna ciekawostka:

Po zmianie licznika w opcjach doszły mi dwie funkcje a jedna zniknęła.

Pierwsza, która doszła to aktywacja świateł dziennych wcześniej jechałem do ASO aby mi je aktywowali, lecz nie miałem takiej opcji w liczniku tą funkcją sterować). Sprawdziłem i teraz mogę włączać i wyłączać światła dzienne.

Druga, odblokowanie drzwi tylko kierowcy. Pomóżcie o co chodzi z tą funkcją??

I jedna, która zniknęła to możliwość automatycznego sterowania tylna wycieraczka podczas cofania.

 

Wnioski z tego że trochę dziwne że funkcja sterowania światłami dziennymi, wycieraczką tylną czy odblokowywanie drzwi zależy od wersji licznika. Co o tym myślicie??

 

EDIT 2011-10-08

Jestem po wizycie u trzech magików z Clipami Renault.

U pierwszego prawie 30 minut zabawy i zobaczy tylko w programie że komputer widzi włącznik w tunelu. Poddał się.

 

Drugi magik po 10 minutach szukania w programie powiedział że mam zostawić samochód na weekend, bo teraz nie ma czasu. Umówiliśmy się n telefon.

 

Trzeci magik najbardziej konkretny i obeznany (z Allegro pasjonat Renówek) z oryginalnym CLIPEM a nie chińską podróbką. Też nie dał rady, bo komputer nie widział mi przycisków z kierownicy. Po wizycie u niego rozebrałem ponownie osłonę pod kierownicą i poduszkę i zbadałem czy kable maja przejście w zwijaczu. Okazało się że przejście jest i dalej wiązka podąża do kokpitu więc na razie pomysły mi się skończyły. Cała instalacja jest a nie chce działać.

Ostania możliwość jaka przyszła trzeciemu magikowi do głowy to to że komputer UCH (komputer w kabinie) czy jakoś tak nie posiada funkcji tempomatu.

 

Macie jakieś inne pomysły??

 

EDIT 12-11-2011

 

I operacja zakończona powodzeniem.

Po długim szukaniu dostałem namiary na mechanika z Gniezna, który jest magikiem specjalizującym się w Renault. Zostało u niego autko na 2 dni i dał radę. Były dwie opcję. Przełożenie całego kompletu potrzebnego do odpalenia z innego autka, który miał funkcje tempomtu (będzie działać na 100 %- wersja droższa). Druga opcja (tańsza) szukanie opcji jak ja uruchomić w moim komputerze. I na szczęście udało się uaktywnić w komputerze BSI (komputer wtrysku) po jego wymontowaniu i podłączeniu pod specjalny interfejs funkcję tempomatu. Teraz wszystko śmiga jak należy.

Wcześniej autko było w ASO dwa dni i tam nie dali rady. Na końcu tłumaczyli się że nie mogą nic uaktywnić więcej niż jest to zakodowane w VIN. Jak wiedzieli że się nie da to po co się za to brali. Na szczęście przy okazji tego wykryli że moje autko podlega akcji serwisowej z wymianą opornika klimatyzacji i za nic na szczęście nie musiałem płacić za ich próby aktywacji. Plus dla ASO.

)

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

EDIT 12-11-2011

 

I na szczęście udało się uaktywnić w komputerze BSI (komputer wtrysku) po jego wymontowaniu i podłączeniu pod specjalny interfejs funkcję tempomatu. Teraz wszystko śmiga jak należy.

 

Hi Woytus

 

Do I understand well? Do you really have activated tempomat in your car?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaże Ci namiary na PRIV. Koleś dokładnie nie chciał mi powiedzieć co zrobił. Może to było zupełnie inaczej, ale wiadomo, robił to dwa dni i broni swojego interesu. Zrobił to prawdopodobnie jako pierwszy w Polsce.

Działa regulator prędkości oraz ogranicznik. Koszt 500,00 PLN. Niby dużo, ale była to pionierska operacja.

U mnie trwało to tak długo, bo robił to pierwszy raz. Teraz myślę że na poczekaniu jest to do zrobienia.

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobił to prawdopodobnie jako pierwszy w Polsce.

Działa regulator prędkości oraz ogranicznik. Koszt 500,00 PLN. Niby dużo, ale była to pionierska operacja.

W takim wypadku powinno to być gratis, za dostarczenie królika doświadczalnego, by przeprowadzić próby na żywym organizmie i zdobyć doświadczenia. Widziałem ogłoszenia z ofertami darmowych CAR KITÓW (chyba nawet u nas na forum było takie ogłoszenie) właśnie za dostarczenie swojego auta, by na jego pomiarach i fizycznym dopasowaniu, przygotować maszyny i rozpocząć produkcję nowych zestawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tu bardziej mi na tym zależało niż mechanikowi. Do Megane III bodajże od połowy roku 2009 tempomat był w standardzie, więc zainteresowanie tym tematem jest nikłe i dużo ochotników nie będzie na których by można zarobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Forumowiczów.

Po dość długim zbieraniu się do tematu tempomatu(przede wszystkim z powodu braku czasu) dziś udało mi się załatwić ten temat pozytywnie.U mnie sprawa rozwiązała się troszkę inaczej niż u kolegi Wojtusa. Okazało się że w moim przypadku przy zakupionej kierownicy był mały defekt(w kierownicy jest kostka która łączy ze sobą przyciski od tempomatu i kalksonu gdzie wygięty był jeden styk).Po naprawie i ponownym podłączeniu kostki złożyłem wszystko do kupy. Jak wielkie było moje zdziwienie gdy w czasie jazdy po włączeniu tempomatu, naciśnięciu przycisku + i zdjęciu nogi z gazu Megi utzrymywała prędkość :-)

Funkcja tempomatu działą teraz idealnie, tak samo jak ogranicznik predkości.Jedynym mankamentem jest to że po włączeniu owych funkcji nie świeci się kontrolka tempomat/ogranicznik oraz nie wyświetla się zapamiętana prędkość. Wynika z tego że wymiana licnika nie jest konieczna,a jedynie cześci takie jak kierownica pod tempomat i przełacznik na tunelu środkowym.

 

Tak czy inaczej tempomat/ogranicznik od dziś jest na pokłądzie i działą :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Dopiszę się jako kolejna osoba, która z pozytywnym wynikiem założyła tempomat w Megane III z 2009 roku i go aktywowała. Montaż kierownicy, przycisku wyboru tempomat / ogranicznik + aktywowałem przez clipa funkcję w komputerze wtrysku. Licznik na razie stary - nie wyświetla informacji o stanie i wyborze funkcji, jednakże całość działa tak jak powinna.

Edytowane przez Joobs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!