Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana świec żarowych


gandi

Rekomendowane odpowiedzi

Na Twoim miejscu dałbym sobie spokój z tą świecą. Jeżeli to będzie tylko jedna która nie grzeje to nie ma tragedii. Silnik i tak będzie odpalał bez większego problemu, co najwyżej będzie lekko nierówno pracował przez kilkanaście sekund po odpaleniu. Więcej szkody możesz narobić urywając świecę. Tym bardziej, że mechanik który myślę, że nie jedno już robił, nie podjął się wymiany.

Może kiedyś (tfu)przy okazji większego remontu zdejmiesz głowicę i przy okazji załatwisz problem świecy.

Ewentualnie jeszcze pozostaje słynna coca cola. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie jeszcze pozostaje słynna coca cola

Ale bez cukru ;) ;)

A teraz poważnie: faktycznie wybrałbym do tego eksperymentu ten napój bez cukru, tam jest gorąco i resztki cieczy mogą wyparować, a cukier się przypali i dodatkowo gwint zapiecze, jak kiedyś stosowany do uszczelnień hermetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucz się skrzywił a świeca nie puściła.
nie będę Cię namawiał do odkręcenia na siłę tej świecy, ale jak skrzywiłeś klucz, to papierowy ten klucz był.

tutaj albo się świecę odkręca albo ukręca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie klucz nie był pierwszej jakości ale wydawało mi sie ze powinien poradzić sobie ze świecą.

 

Może faktycznie jeszcze spróbuje z tą colą albo podjadę do jakiegoś innego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc IMHO sam jesteś sobie winien ;) pisałem Ci:

Napisano 22 listopad 2013 - 17:40

polej penetrantem. Po kilku, kilkunastu godzinach postukaj od gory w swiece lekkim mloteczkiem. Sa takie malutkie. Powtorz ze 2, 3 razy.

Dobrym twardym kluczem delikatnie sprobuj najpierw WKRECAC, a pozniej wykrecac. Wszystko z czuciem. Pukaj mloteczkiem od gory. Musi puscic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlać dobrze WD-40 odczekać kilka dobrych godzin co jakiś czas dolewając trochę WD-40 potem małym młoteczkiem możesz delikatnie tą świece po pukać z góry i wtedy próbować odkręcać jakimś porządnym kluczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj dziwaczne te metody. Cola to kwas fosforowy który bardzo sprytnie usówa rdzę. Z tą raczej nie ma problemu w aluminiowej głowicy... WD -40 ... Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego... Fajne, jak trzeba spłukać błoto z gwintu, i go przesmarować. Fakt trochę penetruje ale tylko trochę. Naszczęście w każdym samochodzie jest pojemnik z płynem hamucowym a jak do tej pory nie wymyślono chyba lepiej penetrującego płynu. Jest żrący, reaguje z metalami a przy tym penetruje jak... nic innego. Strzykawka, 15 minut na kawę, rozruszać trochę żeby gwint przesmarowało i po zabiegu.

 

usuwać - to wyjątek, tak samo jak skuwka i zasuwka

P_r_z_e_m_o

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc, udało się odkręcić, co prawda u innego mechanika ale się udało. Świeca szła bardzo ciężko, godzinę się z nią bawił ale sie udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam.

podpinam się pod temat:

Ma ktoś jakieś konkretne info, co krok po kroku robić, aby w ogóle dostać się do świec, bo tak gołym okiem, po otwarciu klapy silnika i ściągnięciu plastikowej osłony silnika,

nie widzę świec.

mój to Grand Scenic II 1,9dci, 2005 r, 116KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!