Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCE tuning


sartek

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę dodać, że od parę dni temu... poleciała mi uszczelka pod głowicą. Myślę, że mapa się w pewnym stopniu do tego przyczyniła. Ale nie koniecznie tylko ona... na forum jest też niedawny wątek o uszczelce w 1.4 TCE - http://megane.com.pl/topic/70505-uszczelka-pod-glowica-do-wymiany/page__gopid__478262#entry478262

We wtorek odstawiam auto do naprawy. Po naprawie dam znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu znajomemu w 2,0T 163KM uszczelka padła i to bez pomocy chipa.

W moich obu dopieszczonych 1,4TCe + LPG, wszystko hula bez problemów.

Na gwarancji wymieniono uszczelkę pod chłodniczką oleju - była zapocona.

W ASO słyszałem od zaprzyjaźnionego mechanika o wymianie uszczelki pod głowicą w nowym 1,4TCe z niskim przebiegiem na gwarancji.

 

Prettymind jak będziesz miał możliwość to zrób fotki padniętej uszczelki i podeślij.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Recive, oddałem auto do mechanika po znajomości w Bytomiu, więc nie sądzę, że to to samo miejsce, o którym wspominasz.

Normalnie uszczelki pod głowicą są kilkuwarstwowe z różnych materiałów. Renault podobno popełniło błąd bo robi jednowarstwową z metalu.

Jeśli będę miał możliwość wykonać fotę uszczelki to to zrobię i tutaj wstawię.

Pozdro 4@ll.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości mogą wystąpić jakiekolwiek oznaki, że coś jest z nią nie tak? Czy dopiero się wymienia jak coś klęknie? Witman, ile przejechałeś na chipie już?

Edytowane przez Recive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rożne są objawy najczęściej, niestabilna i nierówna praca silnika, brak kompresji, wzrost temperatury silnika.

Wycieki oleju pod głowicą.

Przedostawanie się kompresji i oleju do płynu chłodzącego - wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym, możliwy wyciek w układzie chłodzącym.

Przedostawanie się płynu chłodzącego do oleju - na bagnecie zamieszany olej z wodą (majonez) pod korkiem kropelki wody.

 

[Recive] Na chipie + LPG przejechałem 46kkm i 34kkm.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że właśnie może ubywać płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym, poza tym może dymić dużo mocniej z rury, a zapach dymu jest "słodkawy", zapala się kontrolka check engine, a przy okazji np. któryś z garów przestaje palić, bo jest właśnie zalewany płynem chłodniczym spod uszkodzonej uszczelki pod głowicą.

Edytowane przez Prettymind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorszym ze scenariuszy jest przedostawanie się płynu chłodniczego i mieszanie go z olejem, jeśli coś takiego będzie na bagnecie koloru majonezu to można bardzo szybko zatrzeć silnik.

Znam przepadki, gdzie kompresja dostawała się do kanałów chłodzenia i rozrywało węże lub zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.

Jednak nie zawsze ubywający płyn dostanie się do oleju.

[Prettymind] trzymamy kciuki. Daj znać.

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Witman. Jak będę już po, to dam znać. Na szczęście u mnie nie ma śladu by płyn dostał się do oleju. Nie ma również śladu oleju w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. I to na razie tyle dobrych informacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z punktu widzenia ekspolatacji to o czym należy pamiętać, żeby uszczelka nie poszła? Olej I filtry na czas to wiadomo, coś jeszcze :)?

EDIT: znalazłem na innym forum, może komuś się przyda:

- regularną wymianę oleju (zwłaszcza jeśli ktoś robi krótkie odcinki bo paliwko w oleju jest bardzo szkodliwe dla uszczelek.. = działa jak rozpuszczalnik),

- regularną wymianę płynu chłodzącego na odpowiedni - czyt. dobrej jakości

- troska o aku (naładowanie) i elektrykę - zwłaszcza okablowanie aku-blok, które skorodowane mają wyższą rezystancję co powoduje wzrost napięcia m.in. w systemie chłodzenia = elektrolizę a wtedy płyn chłodzący generuje korozję uszczelek - zwłaszcza po stronie aku gdzie są przewody uziemiające bo tam jest najkrótsza droga dla prądu...

- no i oczywiście serwisowanie wyłącznie u ogarniających fachowców

Edytowane przez Recive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzą jeszcze wady technologiczne, zmęczenie materiału czy wadliwy lub niechlujny montaż nawet po stronie producenta, pisałem już, że w nowym 1,4TCe na gwarancji wymieniano uszczelkę pod głowicą, u mnie uszczelkę chłodniczki oleju, a u mojego ojca w 1,4 16V uszczelka miski olejowej po 350km.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak się okazuje, ja silnik zaj...pip na maksa! Więc odradzam zmianę mapy w 1.4 TCE. Nawet nie chce myśleć ile w ASO by mnie kosztowała naprawa. Powiem tylko tyle... po mega znajomości nie w ASO i tak pójdzie minimum 6 tysięcy zł. Od razu powiem tym którzy chcą tu napisać, czy nie lepiej wymienić silnik... otóż tych silników używek praktycznie nie ma. Mało tego. Wiele części do tego silnika (np. pierścieni tłoków) nawet w większości dużych, ogólnopolskich hurtowniach brak!

Jeśli ktoś ma zmienioną mapę silnika w 1.4 TCE to doradzam jak najszybsze wgranie oryginalnego softu.

Dodam, że ja w stosunku do serii (jak wyszło na hamowni) miałem przyrost jedynie 15%. Mega delikatne silniki.

Mam nadzieję, że komuś się przydadzą moje doświadczenia i zanim zmieni mapę, zastanowi się dwa razy.

Pozdrawiam.

 

P.S.

Odsyłam również do tego wątku na forum - http://megane.com.pl/topic/70505-uszczelka-pod-glowica-do-wymiany/

Edytowane przez Prettymind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!