Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik cofania


Rekomendowane odpowiedzi

dudu, niekoniecznie. Wyobraź sobie sytuację, że wjeżdżasz do garażu przodem, jesteś na wprost, drzwi otwarte i..... 1 bieg i do przodu. Dojeżdżając do ściany, szafek lub czegokolwiek ograniczającego dalszą jazdę trzymasz nogę na hamulcu lub w gotowości do jego naciśnięcia. Przy systemie który polecasz sensory przednie nie zadziałają ponieważ wsteczny nie był włączony, brak takiej potrzeby. Taki układ może się sprawdzić przy parkowaniu pomiędzy dwoma autami. Ale to tylko jeden taki przypadek, wielokrotnie parkuje się praktycznie z marszu, bez włączania wstecznego. Przy sposobie który ja proponuje czujniki działają zawsze po dotknieciu hamulca i tak długo jak świeci światło STOP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda jednak ciągłe włączanie i wyłączanie czujnika (a raczej całego systemu bo samych przednich czujników nie odłączysz) pedałem hamulca może spowodować że pójdzie ono z dymem. Elektronika nie lubi jak się ją ciągle włącza i wyłącza. Poza tym stojąc przed pasami i trzymając nogę na hamulcu uruchamiamy czujniki z przodu i przechodzący pieszy powoduje dość głośny pisk. Z czasem to będzie trochę denerwujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudu, z podobnych przyczyn u siebie zamontowałem tylko takie z tyłu, zresztą każdy może podłączyć jak Mu wygodnie. Ja podałem tylko jedną z opcji, moim zdaniem najbardziej praktyczną i ergonomiczną. Wybór jednak należy do zakładającego czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dudu, nie, ja mam normalnie podłączone pod światła wstecznego, bo mam tylko 4 czujniki na tylnym zderzaku. Przy 6 lub 8 czujnikach, gdzie 2 lub 4 są przeznaczone na montaż z przodu, stosuje się podwójne równoległe zasilanie przez dodatkowe gniazdo w centralce. O tym dodatkowym zasilaniu właśnie teraz dyskutujemy, skąd go pobrać. Można z dodatkowego wyłącznika obsługiwanego manualnie a można i tak jak pisałem i jak to zalecają producenci właśnie do świateł STOP. Tu przykładowa centralka, gdzie prócz dodatkowych 4 gniazd na czujniki jest tez dodatkowe gniazdo na zasilanie od stopu.

http://moto.allegro.pl/item669969115_hurt_..._lcd_y2612.html

Reasumując, w tej centralce są dwa niezależne układy czujników, o oddzielnym zasilaniu i różnej czułości, (przód ok. 1m, tył 3m),a całość jest obsługiwana przez jeden wyświetlacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie,

wlasnie wczoraj podpialem centrale ( mam 4x tyl i 2 x przod), w najblizszym czasie zaloze czujniki, tylko mam pytanie do tych co juz robili:

wyswietlacz mojego jest bezprzewodowy(tzn dostaje sygnal radiowy od centrali) ale trzeba go skads zasilic, no wlasnie skad?

chcialbym zamocowac wyswietlacz na lusterku srodkowym i myslalem aby podpiac na stale do produ od podswietalnia kabiny (prad podawany na wlaczniki lampek do czytania - czy jak sie nazywaja, jest non stop) i moze stad wziazc...

 

ktos ma moze jakie inne pomysly??

 

P.S. potrzebuje ACC+12V (ciagle) i oczywiscie GROUND w megane 2 GT

 

Pozdrawiam i dzieki za pomoc

 

[ Dodano: 2009-07-16, 08:53 ]

dzien doberek,

no to zrobione , wczoraj grzebalem do 23:00 i dzis jeszcze spie ale sie pochwale:

mam 4 czujniki tylne i wszystko pieknie dziala.

prad do zasilania wyswietlacza wziety z bezpiecznikow wew. a dokladniej z bezpiecznika radia, a ground udalo sie podpiac do jednej ze srob od konsoli/obudowy przodniej.

jak mam wlaczone swiatla to czujniki podswietlane sa przez ledy i mam dodatkowe swiatelka - niebieskie - taki bajer:)

 

w kazdym razie dziala i mie bylo to takie trudne. jeszcze raz dzieki za porady

milego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś podłączał czujniki z przodu? Na razie mam tył podłączony i tam też centralnkę, ale nie bardzo wiem którędy wejść kablami czujników przednik do kabiny? Założyłem dodatkową złączkę na kablach tak żeby można było łatwo odpiąć w przypadku zdejmowania przedniego zderzaka (tak jak to jest z kablami od halogenów), ale umieściłem ją ze strony pasażera, bo myślałem, że wejdę gdzieś w miejscu przejścia wężyka od tylnego spryskiwacza.. a tu problem.

teraz montując tempomat, pomyślałem, że trzeba było pociągnąć kable od strony kierowcy bo tam jest przepust kablowy, no ale...

Może komuś jednak udało się puścić kable po stronie pasażera?

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mam pytanko - w grandtour w zderzaku zaraz za czarną listwą jest jakaś belka wzmacniająca, która przeszkadzałaby w zamontowaniu czujników? Spotkałem się z odpowiedzią w serwisie Renault - TAK, JEST TAM BELKA. I nie wiem teraz co robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wiesz, musisz wg mnie i tak odkręcić zderzak przed zamontowaniem sensorów. To niewielki problem a widzisz dokładnie gdzie możesz wywiercić otwory. Jest tam jakby wzmocnienie konstrukcji zderzaka z tworzywa sztucznego w którym są otwory i w nie należy najlepiej zamontować sensory. Mniejsza grubość do wiercenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek44, Wielkie dzięki za informację. Napisałeś, że odkręcenie zderzaka to niewielki problem. Czy wg Ciebie dam radę to zrobić bez kanału i podnośnika? Ile czasu może to zająć tak mniej więcej? Nie ma potem problemu ze spasowaniem przy zakładaniu go z powrotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to zajęło - jak dobrze pamiętam - chyba ze 3 godziny. Chciałem to zrobić dokładnie ale gdybym to robił drugi raz, wystarczyłaby pewnie godzinka. Nie miałem żadnych problemów z demontażem jak i ponownym zamontowaniem zderzaka. Nie jest potrzebny kanał. Życzę powodzenia!

(Pamiętaj - w zależności od rodzaju czujnika - o minimalnej wysokości zamontowania sensorów. Nie mogą być za nisko, powodować będą fałszywy odczyt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie pewnie za początek zajmie to nie mniej niż Tobie ;-) Może dziwne pytanie, ale dużo jest śrób do odkręcenia? Tylko śruby czy są też jakieś zapinki? Z góry dzięki za życzenia :mrgreen:

Pamiętam. Kupuje Valeo, które powinny byc zamontowane minimum na wysokości bodajże 45 cm (środek listwy na zderzaku to około 47-48 cm).

 

[ Dodano: 2009-11-16, 12:31 ]

marek44, a możesz jakieś foto Twoich czujników zamieścić? Byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!